گزارش جی پلاس؛

آیا میوه‌ خشک فواید میوه تازه‌ را دارد؟

میوه‌ها به دلیل تازگی و فیبری که دارند، همیشه در رژیم غذایی ما حضور گسترده‌ای دارند، اما آیا میوه‌های خشک شده هم فواید و مزایای تازه‌شان را دارند؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس، میوه‌های خشک‌شده مانند میوه‌های تازه و آبدار حاوی ویتامین‌هایی هستند که آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارند. این میوه‌ها، فیبر بالایی دارند و در نتیجه موجب ایجاد گاز معده و درد شکم می‌شود.

مواد قندی موجود در میوه‌های خشک، کالری زیادی به آن بخشیده است. اما به دلیل پایین بودن رطوبت این میوه‌ها، محتویات آن متمرکزتر هستند. مقدار بالای فیبر در میوه‌های خشک شده موجب ایجاد گاز معده و درد شکم می‌شود. معمولا تمامی میوه‌ها حتی آنها که شیرین نیستند، حاوی مواد قندی‌اند که در مقادیر بالا، هضم آنها به سادگی انجام نمی‌شود.

سولفیت‌ها که مواد نگهدارنده هستند، در بعضی موارد ممکن است موجب اسهال و سردرد شود. اما با وجود این، گنجاندن میوه‌های خشک در رژیم‌غذایی به عنوان میان وعده، موادمغذی لازم بدنتان را تامین می‌کند.

خوردن میوه‌های خشک اصول دارد

همراه میوه‌های خشک آب بنوشید. با توجه به نبود آب در این میوه‌ها، نوشیدن آب مانع از بروز یبوست می‌شود و دفع را راحت‌تر می‌کند. به خاطر بالا بودن کالری میوه‌های خشک، سعی کنید آنها را در بسته‌بندی‌های کوچک آماده کنید تا در وعده‌های مختلف بتوانید به اندازه از آنها بخورید.

اگر کنار این میوه‌های خشک، پروتئین‌هایی را هم مانند آجیل یا ماست یونانی به میان‌وعده‌تان اضافه کنید، مانند یک غذای کامل، شما را سیر می‌کند و کمتر به سراغ مواد قندی می‌روید.

دیدگاه تان را بنویسید