چرا استاد انتظامی فرزندانش را به سینما نفرستاد؟!

«آقای بازیگر» می‌نامندش و می‌گویند در دوران حیاتش به سینما و تئاتر ایران وجهه قابل توجهی بخشیده است؛ اما شاید کمتر کسی از عمق علاقه «عزت سینما» به موسیقی خبر دارد و می‌داند او با افتخار گفته است: هر سه پسرم را دنبال موسیقی فرستادم ...

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ ایسنا نوشت: عزت‌الله انتظامی نامش آشناست و کارنامه پرافتخارش در عرصه سینما و تئاتر معلوم؛ در این میان با وجود اینکه دامنه‌ فعالیت‌های حرفه‌ای هنری‌ انتظامی به دنیای موسیقی کشیده نشد اما همواره از عشق و علاقه به موسیقی سخن می‌گفت.

انتظامی خودش می‌گفت که از گذشته عاشق موسیقی بوده است؛ از او چنین نقل شده است: «در دوره‌هایی که شروع به پیش پرده‌خوانی کردم، ضرب یاد گرفتم و با دایره و ضرب کار می‌کردم. بخش‌هایی هم در فیلم‌های «آقای هالو» و «بانو» در این زمینه هست.»

«هر سه پسرم را هم به دنبال موسیقی فرستادم. مجید «ابوا» می‌نوازد، رامین «ویولن» و شهاب «ویولنسل». رامین حدود ۱۴ کتاب درباره موسیقی نوشته و در ارکستر بزرگ برلین حضور دارد و تدریس می‌کند.»

در میان فرزندان عزت‌الله انتظامی که به دنبال موسیقی رفته‌اند، مجید بسیار آشناست؛ آهنگساز آثار ماندگاری از جنس «بوی پیراهن یوسف»، «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای» و ...؛ البته معتقدند مجید انتظامی با وجود اینکه «آقازاده هنر» است، اما فارغ از آنچه از نام پدر دارد، به هنر تجلی می‌بخشد. او به عنوان چهره ماندگار موسیقی نیز انتخاب شده است.

پدرش با افتخار درباره او سخن می‌گفت، «مجید خیلی خوب است. رهبر ارکستری که خیلی شیک است و کارش را خیلی دوست دارم؛ بویژه موسیقی فیلم‌هایش را. اکثر موسیقی فیلم‌های گردن کلفت ساخته مجید است که متأسفانه برخی موسیقی‌هایش را بدون اطلاع خودش منتشر کرده‌اند.

او ادامه می داد: (مجید) واقعا افتخار موسیقی ایران است. از آهنگ‌هایی که ساخته گاهی برایم پخش می‌کند. من یک بار در ماشین نشستم مجید یک کاست گذاشت گفت «بابا اینو گوش کن». بعد من زار زار گریه کردم. گفتم «این آهنگ چیه؟» گفت برای فیلم «از کرخه تا راین» است. گفتم «فیلمش کو؟» گفت این فعلا آهنگشه، فیلمشم بعدا می‌آد. این آهنگ «از کرخه تا راین» بسیار تاثیرگذار بود. بعدا دیدم تمام آسانسورها هم این آهنگ «از کرخه تا راین» را گذاشتند! (با خنده) معتقدم فیلم اگر این آهنگ را نداشت، قابل دیدن نبود.»

از دیگر نکات جالب خانواده اهل موسیقی این هنرمند، عروس او و همسر مجید است که «چنگ» می‌نوازد. آذرنوش صدر سالک می‌گوید پدرشوهرش و شوهرش الگوی او بوده‌اند و از آن‌ها عشق می‌گیرد.

آقای بازیگر هم درباره عروسش و ساز او بیان می کرد: این ساز خیلی با شکوه و تماشایی و زدنش بسیار مشکل است. آذر بهترین نوازنده هارپ در ایران است و ساز زدنش را بسیار دوست دارم و اثر زیادی در من می‌گذارد. یک حرکتش میلیاردها تومان می‌ارزد. موقعی هم که شاگرد دارد می‌نشینم و با علاقه گوش می‌دهم.

 

دیدگاه تان را بنویسید