چرا معمولا در سفر‌ها ناخوش می‌شوید؟

خیلی وقت‌ها سفر آنجوری که باید بشود نمی‌شود. در این مطلب برای‌تان می‌گوییم چرا در سفر‌ها معمولا ناخوش می‌شوید و استرس آنجا هم ول‌تان نمی‌کند. توصیه‌های ساده‌ای هم برای‌تان داریم که بتوانید در طول سفر، سالم و شاد بمانید و از آن لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ خیلی وقت‌ها سفر آنجوری که باید بشود نمی‌شود. در این مطلب برای‌تان می‌گوییم چرا در سفرها معمولا ناخوش می‌شوید و استرس آنجا هم ول‌تان نمی‌کند. توصیه‌های ساده‌ای هم برای‌تان داریم که بتوانید در طول سفر، سالم و شاد بمانید و از آن لذت ببرید.

تغییر کردن سخت است

خارج شدن از روزمرگی و روتین همیشگی می‌تواند استرس برانگیز باشد. تمام آن چیزهایی که در روال عادی زندگی‌مان به آنها خو گرفته‌ایم در سفر به هم می‌ریزند. ممکن است مجبور شویم دیرتر بخوابیم و زودتر بیدار شویم، غذای متفاوتی بخوریم و کارهای متفاوتی انجام دهیم که ایجاد استرس کنند و ما برای غلبه بر آن مجهز نباشیم.

استرس ِ ناشی از تغییر می‌تواند تولید کورتیزول را افزایش دهد و منجر به تضعیف سیستم ایمنی شود. برخی از فعالیت‌های ساده‌ای که می‌توانید برای کاهش کورتیوزل در سفرتان انجام دهید، کمی ورزش و نرمش کردن، مدیتیشن سه دقیقه‌ای و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان است. اگر دوست ندارید بیرون بروید و قدم بزنید می‌توانید در بالکن هتل، یک فنجان قهوه میل کنید!

برای مسافرت‌تان برنامه‌ی سفت و سختی می‌چینید؛ درست مانند کارتان!

زیاد برنامه ریزی کردن و جزئیات پردازی در مورد فعالیت‌هایی که قرار است در سفرتان انجام دهید می‌تواند زمان خوشی و تفریح‌تان را چیزی شبیه زمانی بکند که در محل کارتان می‌گذرانید. برنامه‌های دقیق و مو به مو برای استرس‌تان خوب نیستند! همین که از سفرتان هدفی داشته باشید و به همان پایبند بمانید کافیست.

برای هر روز سفرتان فقط یک هدف مشخص کنید نه اینکه فعالیت‌ها و بایدهای زیادی را در لیست‌تان بگنجانید. اگر نتوانستید طبق برنامه‌ای عمل کنید، سخت نگیرید. اگر برنامه‌ای بیش از حد انتظارتان طول کشید، خونسرد باشید چون واقعا هیچ ایرادی ندارد. شما باید آزادی انتخاب داشته باشید تا لذت ببرید؛ آزادی یکی از جنبه‌های مهم لذت بردن است.

برای شما مسافرت مانند یک مسابقه است

گاهی در سفر اشتیاق زیادی برای جمع آوری اطلاعات و کسب تجربیات جدید و هیجان انگیز دارید و همین باعث می‌شود احساس کنید در حال مسابقه دادن و جستجو کردن هستید؛ این از کیفیت سفرتان کم می‌کند.

عده‌ای از افراد دوست دارند در همان فرصت کوتاهی که دارند کوهی از تجربیات جمع کنند و ماجراهای زیادی خلق کنند که وقتی برگشتند داستان‌های شگفت انگیزی برای تعریف کردن داشته باشند! در این رویکرد، علایق و سلایق شخصی فرد واقعا گُم خواهد شد و این می‌تواند باعث استرس فرساینده‌ای شود. سعی کنید فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که واقعا برای شما ارزش داشته باشند. چیزی که دنبالش می‌روید باید برای‌تان جالب و جذاب باشد یا همان چیزی باشد که همیشه دوست داشتید.

وسیله‌ی نقلیه‌ای که با آن سفر می‌کنید مکان آلوده‌ای است

هواپیما، اتوبوس و یا حتی اتومبیل شخصی خودتان می‌تواند زمینه‌ی مساعدی برای میکروب‌هایی باشد که شما را بیمار می‌کنند. مخصوصا فضای عمومی کابین هواپیما همراه با رطوبت اندک و فشار کم، زمینه‌ی مستعدی است برای ناخوش شدن شما. دست‌های‌تان را مکررا بشویید، مرتبا آب بنوشید و دستمال ضد عفونی کننده‌ی خود را دم دست بگذارید.

دیدگاه تان را بنویسید