گزارش جی پلاس/ مثلث ایرانی ها در ژوپیلرلیگ تشکیل نشد؛

نورافکن و تماشای بازی ها از روی سکو

امید نورافکن با اینکه عملکرد خوبی در فصل گذشته تیم شارلوا داشت در فصل جدید در سه بازی این تیم جایی در فهرست 18 نفره نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، با هزار امید و آرزو به بلژیک رفت تا برای شارلوا بازیکن مهمی باشد. حرف و حدیث هم البته درباره جدایی‌اش از استقلال فراوان بود. از حق رشد که باید به حساب باشگاه استقلال واریز می‌شد تا پول رضایت‌نامه که در نهایت مشخص نشد چقدر بوده و چه مبلغی دست استقلال را در این بحران اقتصادی گرفته. امید همه این روزها را سپری کرد، با شارلوا قرارداد بست و به انتظار روزهای خوشی نشست که انگار قرار بود در بلژیک سراغش بیایند. 

در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل بود که مثلث ایرانی‌ها در شارلوا تشکیل شد. نورافکن و قلی زاده زودتر به اردوی شارلوا رفتند و کاوه رضایی هم بعد از برگزاری مراسم ازدواج در کرمانشاه به آن‌ها ملحق شد. در بازی‌های تدارکاتی، نورافکن اغلب دفاع چپ شارلوا بود و بازی‌های کم نقصی نیز انجام داد اما فصل که شروع شد، دیگر از این بازیکن جوان و 21 ساله چیزی نشنیدیم. 

شارلوا هفته اول مقابل آنتورپ بازی کرد، هفته دوم برابر اوپن قرار گرفت و در هفته سوم هم به مصاف اندرلخت رفت. علی قلی‌زاده و کاوه رضایی، دو بازیکن ایرانی ترکیب شارلوا در هر سه بازی بودند. اوج هنرنمایی آنها نیز در هفته دوم و مقابل اوپن رقم خورد. جایی که کاوه دو گل زد و قلی‌زاده یک پاس گل تماشایی برای او ارسال کرد.

در هر سه بازی البته ردپایی از امید نورافکن در بازی‌های شارلوا ندیدیم. بازیکنی که نه تنها در ترکیب ثابت قرار نگرفت بلکه جایی نیز در فهرست 18 نفره شارلوا نیز نداشت. تصمیم فیلیپ مازو، سرمربی شارلوا استفاده از کاوه رضایی و علی قلی‌زاده در ترکیب و حضور نورافکن روی سکو بود. تصمیمی که برای نورافکن چندان قابل هضم نبود اما او اگر می خواهد در اروپا دوام بیاورد، باید با این شرایط کنار بیاید. 

نورافکن در استقلال، نه تنها در پست هافبک دفاعی بلکه در دفاع چپ و حتی بال چپ هم یک بازیکن ویژه و مهم بود. او در استقلال هم تلاش بی‌وقفه ای انجام داد تا به ترکیب ثابت برسد و حالا هم در شارلوا انتظار این است که او رقابت کند و نظر فیلیپ مازو را تغییر بدهد. امید، هر چند در ترکیب شارلوا قرار نمی گیرد اما بازیکن مهمی برای این تیم است. آنقدر مهم که مازو با جدایی‌اش از تمرین‌ها و حضور او در بازی‌های آسیایی جاکارتا مخالفت کرد. اتفاقی که نشان می‌دهد مازو برای نورافکن برنامه‌های بسیاری تدارک دیده تا از وجود او، حداقل در هفته‌های آینده استفاده کند.

امید نورافکن در آغاز مسیر خود در فوتبال اروپا قرار دارد. باید خلق و خوی حرفه‌ای به خود بگیرد و در هر شرایطی رفتار مناسب نشان بدهد. آنوقت است که می‌توانیم شاهد حضور او، ابتدا در فهرست 18 نفره شارلوا و سپس میان یازده بازیکن ثابت این تیم باشیم. اتفاقی که وقوع آن چندان هم دور از دسترس نیست.

دیدگاه تان را بنویسید