پرونده جی پلاس/ نگاهی به تیم امید، در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا؛

دلفی و قائدی، ستاره های کرانچار

بازی های آسیایی جاکارتا از چند هفته دیگر آغاز می شود و در این بین تیم فوتبال امید زودتر از سایر رشته ها وارد مسابقات می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی امید با هدایت زلاتکو کرانچار، 24 مرداد نخستین بازی خود را در اندونزی برگزار می کند. تیم امید در بازی های آسیایی، همراه با کره شمالی، عربستان و میانمار در یک گروه قرار دارد و امیدوار به کسب موفقیت است. 

در تیم امید، امید نورافکن و رضا شکاری غیبت دارند. دو بازیکنی که در سن پایین به فوتبال اروپا رفته و لژیونر شده اند. باشگاه های شارلوا و روبین کازان با توجه به انجام بازی های آسیایی، خارج از روزهای فیفا با حضور این بازیکنان در تیم امید مخالفت کردند تا وزن تیم کرانچار کمی پایین بیاید.  

کرانچار بازیکنانی را همراه خود به جاکارتا برده که اغلب در لیگ برتر سابقه بازی دارند. البته این تیم را نمی توان با تیم های امید قبلی مقایسه کرد. به عنوان نمونه در گوانگ ژو، تیم امید کریم انصاری فرد، احسان حاجی صفی، آرش افشین، سینا عشوری، محسن مسلمان و حمید علی عسگری را در اختیار داشت که جملگی بهترین بازیکنان لیگ بودند. کریم انصاری فرد در حالی به گوانگ ژو رفت که عنوان آقای گلی در لیگ را به دست اورده بود. یا احسان حاجی صفی با 5 سال سابقه حضور در لیگ یکی از بازیکنان تیم پیروانی در چین بود. 

تیم فعلی از بازیکنانی تشکیل شده که نام و نشان آنچنانی ندارند. به این اسامی دقت کنید. مهدی امینی( پیکان )، شهاب عادلی( سپاهان )، محمد مسلمی پور( تراکتورسازی )، شاهین عباسیان( پرسپولیس )، عارف آقاسی( فولاد )، ابوالفضل رزاقپور( پیکان )، علیرضا آرتا( مس کرمان )، مهدی رحیمی( سپاهان )، سینا زامهران( پدیده )، محمد آقاجانپور( پدیده )،محمد سلطانی مهر( سایپا )،احمدرضا احمدوند( استقلال )، مهدی قائدی( استقلال )، امیر روستایی( پیکان )،محمد خدابنده لو( پیکان )، محمدرضا آزادی( تراکتورسازی )،رضا جبیره( نفت آبادان )،محمدامین اسدی( پرسپولیس )،محمدمهدی مهدیخانی( پدیده )،یونس دلفی( استقلال خوزستان )

چهار بازیکن از این فهرست، حتی سابقه یک دقیقه بازی در لیگ برتر را در کارنامه ندارند. علیرضا آرتا که عضو مس کرمان است و در لیگ یک بازی کرده. احمدرضا احمدوند هرگز فرصت بازی در ترکیب استقلال پیدا نکرده. شاهین عباسیان و محمدامین اسدی هم در پرسپولیس فقط روی نیمکت نشسته و هیچ گاه به زمین نرفته اند. 

چشم امید کرانچار در اندونزی به ساق های دو بازیکن سرعتی، تکنیکی و مستعد دوخته شده. دو بازیکن به نام های مهدی قائدی و یونس دلفی. اولی عضوی از تیم جوانان با مربیگری امیرحسین پیروانی که در جام جهانی شرکت کرد. دومی هم یکی از ستاره های تیم نوجوانان با هدایت عباس چمنیان در گوآ هند. این دو در تیم امید به یکدیگر رسیده اند، هر دو هم عضو استقلال هستند. یکی استقلال تهران و دیگری استقلال خوزستان. 

قائدی مقابل عراق در دیداری تدارکاتی حرکت ویژه ای انجام داد. از سمت چپ نفوذ کرد، دو بازیکن را از پیش رو برداشت و با یک پاس تماشایی باعث شد تا مدافع تیم امید عراق، توپ را وارد دروازه خودی کند. یونس دلفی هم که تنها 17 سال داردف در بازی های لیگ برتر نامی برای خود دست و پا کرده و پی اس وی آیندهون را خواهان خود می بیند. دلفی با 6 گل زده در لیگ، بهترین آمار را میان همه بازیکنان تیم امید در اختیار دارد. 

ترکیب تیم امید را احتمالا مهدی امینی، محمد آقاجانپور، مهدی رحیمی، محمد مسلمی پور، ابوالفضل رزاقپور، محمدمهدی مهدیخانی، محمد خدابنده لو، عارف آقاسی، مهدی قائدی، محمدرضا آزادی و یونس دلفی تشکیل می دهند. تیمی که امید ما در بازی های آسیایی جاکارتا است.

پرونده جی پلاس/ تیراندازی در راه بازی های آسیایی

پرونده جی پلاس/ شمشیربازی در راه بازی های آسیایی

پرونده جی پلاس/ تیروکمان در راه بازی های آسیایی

پرونده جی پلاس/ کبدی در راه بازی های آسیایی

پرونده جی پلاس/ ووشو در راه بازی های آسیایی

پرونده جی پلاس/ والیبال در راه بازی های آسیایی

پرونده جی پلاس/ وزنه برداری در راه بازی های آسیایی

دیدگاه تان را بنویسید