ستاره پرسپولیس: از استقلال پیشنهاد داشتم

ستاره این روزهای پرسپولیس با حضور در برنامه آنتن ورزش سه در خصوص شرایط این روزهای خود و باشگاهش به صحبت پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیامک نعمتی که طی دو هفته اخیر ستاره پرسپولیس و تیم برانکو ایوانکوویچ لقب گرفته، از انتخاب این تیم ابراز رضایت دارد و امیدوار است بتواند به درخشش خود در جمع سرخپوشان به همین شکل ادامه دهد. او با حضور در برنامه آنتن به شرایط این روزهای پرسپولیس پرداخت. از کری خوانی برای استقلال تا هدفش برای حضور در لالیگای اسپانیا و انگیزه‌اش برای نقشه شادی گل در دربی.

وی درباره دلیل آمادگی خود در فصل جدید اینطور توضیح می‌دهد: فکر می کنم امسال یکی از سال هایی بود که تمرینات را شروع کردیم. بعد از روز اول که ریکاوری داشتیم تمرینات بدنسازی را شروع کردیم. بیش از یک ماه بدنسازی داشتیم و این مساله باعث شد تا کمی در هفته‌های ابتدایی از نظر بدنی برای فوتبال آماده نباشیم. خدا را شکر در هفته دوم بدن خوبی داشتیم و این هفته شرایط خوبی داشتیم. در بازی اول خدا را شکر با سه امتیاز برگشتیم و در هفته دوم هم با گل های خوبی به برتری رسیدیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

رفتن ستاره‌ها و ضعیف شدن تیم باعث شده بود تا خیلی‌ها نسبت به موفقیت دوباره تیم ناامید باشند. نعمتی در اینباره نظرش را اینطور می‌گوید: خب رفتن ستاره‌ها تاثیرگذار بود. 5-4 بازیکن خوب را از دست دادیم که کمک کردند در موفقیت گذشته. برای آنها آرزوی موفقیت در تیم جدید دارم. پرسپولیس اما شرایط خود را همانند سال های گذشته از حیث تاکتیکی دنبال می کند و خوشبختانه در راس تیم آقای برانکو هستند. در حال حاضر ترکیب 11 نفره و جوانان خوبی هم داریم. امیدوارم در این فرصت از موقعیت استفاده کنند و خود را ثابت کنند. امیدوارم تا نیم فصل امتیازات خوبی کسب کنیم و در نیم فصل بعدی هم به امتیاز قهرمانی نزدیک شویم.

سیامک نعمتی بعد از نیمکت نشینی در روزهای ابتدایی حضورش در این تیم قصد جدایی داشت اما در نهایت در تیم ماند و به موفقیت رسید: برای فوتبالیست سخت است که بازی نکند. وقتی به تیم آمدم بازیکنان خوبی داشت و قهرمان شده بودند. من دوست داشتم بازی کنم اما تیم نتیجه می گرفت و فرصت کمی به من می رسید و من در همین 10-15 دقیقه فرصتی که داشتم توانستم رضایت هواداران را جلب کنم. حتی به آقای برانکو گفتم که تصمیم دارم بروم اما ایشان گفتند که به تو اعتماد دارم. از اینکه حرف برانکو را گوش دادم اصلا پشیمان نیستم. من آن زمان به خاطر اینکه بازی نمی کردم ناراحت بودم. وقتی ایشان گفتند اعتماد دارند تمریناتم را دو برابر کردم و نیم فصل هم فرصت بیشتری به من رسید و امیدوارم در این فصل هم شرایط خوب پیش برود.

نعمتی ادعا دارد که پرسپولیسی است و به این خاطر به این باشگاه آمده اما آیا اگر استقلال به او پیشنهاد می‌داد و برانکو نظری روی او نداشت چه تصمیمی می‌گرفت: روزی که پیشنهاد پرسپولیس به دستم رسید همه ما در خانواده خوشحال شدیم. ما خانوادگی پرسپولیسی هستیم. به خدا این را که الان در این تیم هستم نمی‌گویم و همان موقع که آمدم عکس‌‌های دوران بچگی‌ام با پیراهن پرسپولیس را در صفحه شخصی‌ام گذاشتم تا نشان دهم اکنون به آرزویم رسیدم. از استقلال دو سال پیاپی پیشنهاد داشتم اما نپذیرفتم. وقتی پیشنهاد پرسپولیس رسید بلافاصله قبول کردم. اگر پرسپولیس پیشنهاد نمی‌داد منتظر می‌ماندم حتی اگر چند سال دیگر هم طول می‌کشید. من دلم پرسپولیسی بود و اصلا نمی‌توانستم قبول کنم به استقلال بروم و به خاطر پرسپولیس حتی به استادیوم هم می‌رفتیم و تیم را تشویق می‌کردم.

هافبک پرسپولیس که در فصل گذشته در دربی برگشت شکست خوردند، در واکنش به این سوال که آیا دربی برگشت مهم است و اینکه در بازی رفت و در نهایت قهرمانی را به دست بیاوری مهم نیست گفت: دربی جفتش مهم است و رفت و برگشت ندارد. ما رفت و برگشت استقلال را در این فصل خواهیم برد.

وی در مورد اینکه قهرمانی سوپرکاپ را در حالی به دست آوردند که استقلال در این بازی شرکت نکرد گفت: در مورد سوپرجام باید بگویم که ما شاید در آمادگی صد در صدی نبودیم اما به خاطر این مسابقه شرایط تاکتیکی در تمرینات دنبال می کردیم. این را به الان و به خاطر رفتن ستاره‌های استقلال نمی گویم. اسم استقلال و پرسپولیس بزرگی خود را دارد و به ستاره‌ها بستگی ندارد. ما تمرینات خودمان را یک هفته پیش از سوپرجام روی این مسابقه گذاشته بودیم. ما آماده بودیم و از این بازی استقبال می‌کردیم اما نمی‌دانم چرا آنها نیامدند. قبل از این بازی همه آماده سوپرجام بودند و هواداران استقلال هم کری می‌خواندند اما به یکباره نمی دانم چی شد که نیامدند. حالا ان‌شاالله در دربی رفت بازی می‌کنیم و برنده خواهیم شد. البته این بازی مربوط به لیگ است و ان شاالله در آسیا هم بازی خواهیم کرد.

ستاره این روزهای ترکیب پرسپولیس در مورد موفقیتش در جمع سرخپوشان می‌گوید: وقتی یک نفر گل می‌زند همه تلاش می‌کنند. از دروازه‌بان تا خط حمله، از کادرفنی تا هواداران و مدیریت در ستاره شدن بازیکن و موفقیت تیم سهم دارند و ما اکنون نزدیک به 40 میلیون ستاره در تیم خودمان داریم.

وی درباره عملکرد موفقیت آمیزش در شوتزنی و اینکه بهترین شوتی که از آن خاطره دارد مربوط به کدام بازی است گفت: از زمان بازی در پایه‌ها همیشه در تمرین شوتزنی می‌کردم. بهترین شوتی هم که زدم بازی با استقلال بود. آن گل البته شاید در حضورم در پرسپولیس تاثیر داشت. فصل خوبی البته داشتم، هم در آمار گلزنی، پاس گل و گرفتن پنالتی خوب بودم. قراردادم تمام شده بود و با پیشنهاد خوبی از باشگاه پرسپولیس مواجه شدم و به آرزویم رسیدم.

نعمتی در مورد بازی با فولاد و اینکه گفته می‌شد سرمربی تیم از آنها خواسته مراقب سروش باشند و باعث مصدومیت این بازیکن که قرار است در نیم فصل به جمع پرسپولیس اضافه شود گفت: اینکه می‌گویند برانکو گفت هوای سروش را داشته باشید عجیب و باورنکردنی است. اصلا این که می‌گویند بازیکنی مقابل تیم موردعلاقه اش خوب بازی نمی‌کند به نظرم به هیچ عنوان درست نیست. مگر می‌شود با آن انگیزه درست بازی نکنی؟ ناخودآگاه اینقدر انگیزه داری که دوست داری بهترین عملکرد را داشته باشد. من مقابل پرسپولیس گل نزدم اما فصل شانزدهم رفت و برگشت جلوی پرسپولیس خیلی خوب بازی کردم.

هافبک پرسپولیس با اعلام اینکه در جمع بازیکنان رقیب هم دوستانی دارد و همواره به کری خوانی با آنها می‌پردازد گفت: در جمع بازیکنان استقلال دوستان زیادی دارم و همیشه هم کری می خوانیم و درست نیست اسم آنها را بگویم اما الان آنها با توجه به شرایط تیم ما کری نمی‌خوانند. 

وی در مورد آرزویش برای حضور در فوتبال اروپا گفت: همه دوست دارند به تیم های خوب بروند اما من در وهله اول خیلی دوست دارم به پرسپولیس در این شرایط سخت کار کنیم. همه تیم‌ها یارگیری خوبی داشتند و دوست دارم در این شرایط سخت کاری کنیم تا در ذهن هواداران بماند. اگر بتوانیم قهرمان شویم خیلی شیرین می شود. هدف من حضور در اروپاست اگر پیشنهاد داشته باشم که استقبال می کنم اما اگر نبود بهترین عملکرد را تلاش می کنم در پرسپولیس داشته باشم و به موفقیت های بیشتر برسیم.

نعمتی در پاسخ به اینکه اکنون حضور در اروپا برخلاف گذشته با توجه به آرزوی بازیکنان برای پوشیدن تیم های مطرح موردعلاقه‌شان نیست و تنها به شرایط مالی آن بستگی دارد گفت: شرایط مالی کشور به شکلی است که هر بازیکنی به دنبال حضور در اروپا باشد دو سه برابر استقلال و پرسپولیس حداقل پول می‌گیرد. از بچگی عاشق رئال مادرید بودم اما نمی دانم چرا پیراهن بارسلونا را می پوشم. فکر کنم به خاطر علاقه ام به برند نایکی باشد. شاید این آرزو و حضور در رئال مادرید محال باشد اما هر کس آرزویی دارد و حالا من هم می‌گویم می خواهم به رئال بروم که حداقل ویارئال شود!

وی در مورد شرایط سخت حضور در سرخابی‌ها و حواشی این دو تیم که می‌تواند بازیکن را به سمت نابودی نیز پیش ببرد گفت: کسانی که از تیم های دیگر به استقلال و پرسپولیس می‌آیند به شدت مورد ارزیابی مردم قرار می‌گیرند و در چشم هستند و شاید کوچکترین رفتار آنها باعث خراب شدن آینده‌شان شوند. همه چیز بستگی به خود بازیکن دارد و خوشبختانه اکنون تلاش می‌کنم تا تنها به تیمم کمک کنم. شرایط خیلی سخت است. هم خوبی دارد و هم لذتبخش است. فعلا که شرایط خوب است و لذت آن را می‌برم. البته این را هم بگویم که هر کسی دوست دارد یک حریم خصوصی داشته باشد. بعضی اوقات دوست داری که در رستوران یا کنسرت یا با خانواده جایی بروی اما سخت است اما همه چیز با لطف هواداران پرسپولیس بهرحال اما لذت است.

نعمتی در مورد گلزنی در ترکیب پرسپولیس و اینکه آیا شادی گل خاصی برای دربی در ذهن دارد گفت: تمام سعی و تلاشم را می‌کنم تا برای پرسپولیس مفید باشم و بعد از گل بزنم. البته این را هم بگویم که گل زدن در پرسپولیس واقعا خیلی لذتبخش است و می‌چسبد. من هیچ برنامه‌ای برای شادی گل ندارم و همان لحظه تصمیم می‌گیرم. شاید البته برای بازی استقلال تمرین کردم تا شادی گل خاصی داشته باشم ولی فعلا هیچ تصمیمی نگرفتم. حالا امیدوارم گل بزنم و شادی مهم نیست.

شماره 88 پرسپولیس درباره اینکه استقلال اکنون تیم متفاوتی با جذب چند ستاره محسوب می‌شود گفت: استقلال با بازیکنان خیلی خوبی قرارداد بسته اما ما هم تیم خوبی علیرغم محرومیت دارم و از هیچ تیمی هراس نداریم و با هدف خودمان کار را دنبال می‌کنیم.

وی در مورد شایعاتی که درباره وزیر ورزش و پرسپولیسی بودن او وجود دارد و اینکه حامی باشگاه پرسپولیس است تا آنها مشکل مالی نداشته باشند اینطور توضیح داد: من تا الان وزیر را ندیدم که بدانم پرسپولیسی است یا استقلالی. اما این را بگویم که آقای گرشاسبی تمام تلاش خود را می‌کند تا مشکلات مالی ما را برطرف کند اما فعلا که هیچ خبری نیست. ما از پارسال طلب داریم. من چند بار به باشگاه رفتم دیدم ایشان در حال تلاش است. امیدوارم در جایگاه خود بمانند و بتوانند کارها را پیش ببرند.

نعمتی درباره اضافه شدن خریدهای جدید این تیم در نیم فصل و کار سخت برای حضور در ترکیب گفت: حضور بازیکن جدید صد در صد باعث می‌شود تا انگیزه هم پستی‌اش بیشتر شود. ما الان نیاز به این بازیکنان داریم و خودم هم تلاش می کنم به تیم کمک کنم. 

وی در خصوص جدال با الدحیل در مرحله یک چهارم لیگ قهرمان گفت: الدحیل مثل الهلال دوره قبل است. ولی ما تجربه این تیم (الهلال) را داریم و امیدوارم آنجا نتیجه خوبی بگیریم. بازی با الهلال در آزادی برگزار نمی‌شد و ما شانس میزبانی نداشیتم اما اکنون شرایط خوب است و اگر نتیجه خوبی در دوحه بگیریم صعودمان به مرحله بعدی دور از دسترس نیست.

نعمتی که دوست صمیمی گادوین منشا از دوران حضور در پیکان محسوب می‌شود در پاسخ به اینکه این مهاجم نیجریه‌ای چطور تبحر حفظ کردن شعرهای فارسی را به دست آورده و البته از نظر فنی نتوانسته انتظارات را برآورده کند اینطور می‌گوید: این شعرها را وقتی در ضبط صوت ماشین تکرار می‌کنم تو مغز منشا می‌رود و در تمرین شروع به خواندن می‌کند. اصلا نمی‌دانم چطور و با چه استعدادی آنها را حفظ می‌کند و واقعا جالب است. در مورد عملکرد او هم باید بگویم در این بازی نشان داده که توانایی بازی دارد. بهرحال هجمه‌هایی که در پرسپولیس وجود دارد باعث می‌شود فشار روی بازیکن زیاد شود. مطمئنا او دوستانی دارد که برایش این انتقادات را ترجمه می‌کنند. من البته ترجمه نمی‌کنم چون انگلیسی‌ام اینقدر خوب نیست. (خنده) منشا در این بازی خیلی به تیم ما کمک کرد. امیدوارم با همین انگیزه کمک کند و تیم به او خیلی نیاز دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید