خبرنگار شهید روزت مبارک

از خبر شهادت تا یقین به شهادت بر خانواده رهبر چه گذشت؟

ازدی ماه 65 آنقدر امید و ناامیدی به سراغ همسر و خانواده آمد تا اینکه سال 67 خبر شهادتش رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: عملیات کربلای پنج[1] بود و غلامرضا[2] ـ که مانند همیشه روایتگر پیروزی های همرزمانش بود ـ آنقدر جلو رفت و رفت تا دیگر هیچ خاکریز و مانعی میان او و دشمن یافت نمی شد، تیرهای بعثی ها بود که به سمت او و چند نفر از دیگر دوستانش شلیک می شد، آنها توانستند خود را به پشت خاکریز برسانند اما این غلامرضا بود که با تیری زمین‌گیر شد و دیگر توان حرکت نداشت.

خبر به خانواده رسید که غلامرضا گم شده است. هیچ کس نمی دانست چه اتفاقی برای او افتاده، شهید شده یا مجروح؟

هر روز خبر تازه ای می رسید، گاهی امید و گاهی ناامیدی مهمان خانواده می شد. یک روز می گفتند او در بیمارستان مشهد بستری است ولی اشتباه بود،... دیگر استیصال بود که بر پیکر خانواده حکمفرمایی می کرد تا سال 67 که خبر شهادتش قطعی شد.[3]

 
  1. عملیات کربلای پنج در تاریخ 19 دی‌‌ماه سال 1365 با رمز مبارک‌ یازهرا(ع) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز شد. منطقه شلمچه به لحاظ اهمیت سیاسی و نظامی‌آن، به عنوان یکی از معابر وصولی شهر بصره، همواره در زمره اهداف قوای نظامی‌ جمهوری اسلامی‌ایران قرار داشت. در صورت تسلط بر این منطقه، جمهوری اسلامی‌ می‌توانست برتری خود در جنگ را به اثبات برساند.
  2. شهید غلامرضا رهبر که در  ۲۱ دی ماه ۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای پنج به شهادت رسید و تاکنون اثری از پیکرش یافت نشده است.
  3. برگرفته از گفت و گوی فریبا انصاری، همسر شهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید