در انتقال شجاعی و دژاگه به تراکتور پای کی روش در میان است؟!

برخلاف سال‌های اخیر در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال، خبرسازترین نقل و انتقالات بین تیم‌های لیگ برتری نه به استقلال اختصاص داشت، نه پرسپولیس.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مدیران تراکتورسازی که ظاهرا با هیچ مشکل مالی روبه‌رو نیستند، در گام اول به سراغ یک چهره مطرح خارجی رفتند و با جان توشاک سرشناس که سابقه هدایت رئال‌مادرید را دارد، قرارداد بستند. تبریزی‌ها در ادامه سه بازیکن خارجی که دو تن از آنها رزومه بسیار خوبی نیز دارند را جذب کردند و پروژه بعدی‌شان نیز جذب سه ستاره سرشناس تیم ملی یعنی اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و رامین رضاییان بود که با دو بازیکن قرارداد بستند و مذاکرات درخصوص رضاییان نیز ادامه دارد. این انتقال‌ها اما با حواشی و ابهامات زیادی مواجه و این سوال مطرح شده که مدیران تراکتورسازی چگونه توانسته‌اند پای این ستاره‌ها را به تبریز باز کنند و البته اینکه چه میزان بودجه‌ای در این خصوص هزینه شده است.

 دخالت کی‌روش به‌خاطر رابطه خوب با زنوزی

در فضای مجازی و در برخی رسانه‌ها به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از دخالت کی‌روش در نقل و انتقالات تراکتورسازی صحبت شده است. حتی برخی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده‌اند که سرمربی پرتغالی حتی در حضور توشاک در تبریز نیز نقش داشته است و دلیل آن را رابطه خوب مربی پرتغالی با مالک متمول تراکتورسازی (زنوزی) عنوان کرده‌اند که از زمان همکاری وی با تیم ملی و اختصاص یک هواپیمای اختصاصی شکل گرفت.

برخی دیگر نیز معتقدند کی‌روش درحال شکل‌دادن یک باند علیه پرسپولیس و برانکو است تا مانع قهرمانی دوباره این تیم شود. در این بین قرارداد تراکتورسازی با دژاگه و شجاعی با وجود مخالفت صریح و چندباره آنها با حضور در لیگ ایران به شایعات دامن زده است.

 هزینه میلیاردی برای حضور ستاره‌ها در تبریز

مبحث پرابهام بعدی به هزینه سنگین برای جذب چهره‌های سرشناس مربوط است. برخی منابع خبری مدعی شده‌اند مدیران تراکتورسازی قراردادهایی به دلار با دژاگه و شجاعی منعقد کرده‌اند و از رقم شگفت‌انگیز 800 تا 850 هزار دلار صحبت شده است. این درحالی است که امیری به‌عنوان ستاره نه‌چندان مسن تیم ملی ایران با قراردادی 750هزار دلاری به ترابوزان ترکیه پیوسته است. از سوی دیگر درخصوص توشاک نیز هرچند که رقم قراردادش هرگز اعلام نشد اما برخی منابع آگاه آن را نیز بالغ بر 800هزار دلار عنوان کرده‌اند که برای این مربی پا به سن گذاشته رقم قابل‌توجهی (درصورت تایید) محسوب می‌شود. از سوی دیگر گفته می‌شود برای جذب سه بازیکن خارجی (آنتونی استوکس، هری فوریستر و یوکیا سوگیتا) نیز مجموعا رقمی بالغ بر یک‌ونیم میلیون دلار هزینه شده است.

 لغو قرارداد اسپانسر

تراکتورسازی درحالی هزینه سنگینی در فصل نقل و انتقالات را انجام داده که از تبریز خبر می‌رسد قرارداد با اپراتور تلفن همراه به‌عنوان اسپانسر فصل گذشته لغو شده، آن هم درحالی که تیم‌ها به سختی به دنبال عقد چنین قراردادهایی هستند اما مدیران متمول تراکتورسازی ترجیح داده‌اند فعلا روی پیراهن این تیم شعار خرید کالای ایرانی درج شود.

همه این مسائل نشان می‌دهد مدیران تراکتورسازی برای حضور در جمع مدعیان بودجه قابل‌توجهی را در نظر دارند و البته در این راه کمک‌هایی نیز گرفته‌اند. شاید هم هدف، در بلندمدت مساله دیگری باشد!

دیدگاه تان را بنویسید