هوش مصنوعی فعالیت های هسته ای مخفیانه کره شمالی را لو داد!

به تازگی پژوهشگران فعال در دانشگاه کارولینای شمالی دریافته اند که فناوری هوش مصنوعی قادر است فعالیت های هسته ای مخفیانه و مشکوک برخی از کشورها نظیر کره شمالی را شناسایی و ردیابی کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزها که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از استقبال بی نظیری از سوی علاقمندان و محققان فعال در حوزه تکنولوژی مواجه و برخوردار شده است، توسط دانشمندان بسیاری در حوزه های مختلف مورد بررسی و بحث قرار گرفته است تا بتواند در امور دشوار و ناممکن به بشریت کمک کند  و جلوی بسیاری از اتفاقات ناگوار را در جهان بگیرد.

حالا به تازگی گزارشی از سوی دانشمندان و پژوهشگران فعال در دانشگاه کارولینای شمالی منتشر شده است که نشان می دهد آنها با طراحی و رسیدن به یک مدل محاسبه دقیق ، فوق پیشرفته و متفاوت توانسته اند از فناوری هوش مصنوعی بهره گیری کنند و فعالیت و آزمایشات هسته ای مشکوک و مخفیانه را با بررسی دقیق تصاویر ماهواره ای و سایر ردیابی های اینترنتی تشخیص دهند.

آنها بر این باورند در صورتی که طرح و ایده شان به مرحله نهایی و اجرایی برسد، می تواند به جلوگیری از جنگ های هسته ای در جهان بینجامد و فعالیت های مخفیانه بسیاری از کشورها نظیر کره شمالی را متوقف کند.

گفته می شود وزارت امنیت هسته ای ملی ایالات متحده آمریکا که تحت نظر وزارت انرژی این کشور فعالیت می کند، نیز در این پروژه سرمایه گذاری های کلانی کرده است تا محققان مربوطه بتوانند به درستی فعالیت های زیرزمینی و مشکوک کشورهای جهان را شناسایی و ردیابی کرده و در صورت لزوم، به دولت آمریکا گزارش کنند و جامعه بین الملل نیز با فعالیت های هسته ای مخفیانه آنها برخورد کند.

دیدگاه تان را بنویسید