گفت و گوی جی پلاس با تنها بانوی مدال آور ایران در المپیک؛

کیمیا علیزاده: پرچم دار کاروان، نماد یک کشور است/ مثل تیم ملی فوتبال مردم را خوشحال می کنم

پرچم دار کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا می گوید پرچم دار کاروان نماد هر کشور است که مسئولان با انتخاب او نشان دادند به بانوان اعتماد دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کیمیا علیزاده در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی به عنوان پرچم دار و یکی از امیدهای مسلم ایران برای کسب مدال طلا شرکت می کند.

پرچم داری کاروان ایران وظفه من را سخت تر می کند

تنها بانوی مدال آور ایران در المپیک در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با بیان اینکه انتخاب به عنوان پرچم دار کاروان ایران در بازی های آسیایی نشان دهنده اعتماد مسئولان به او است، گفت: پرچمدار یک کاروان نماد یک کشور است. شاید ورزشکاران دیگر کشورها این باور را دارند که ورزشکاران دختر ایران نمی‌توانند پیشرفت کنند. اما پرچمداری یک خانم در بازی‌های آسیایی نشان می‌دهد که دولت و مسئولان ورزش ما چقدر به ورزش بانوان اهمیت می‌دهند و این یک انگیزه برای دختران ورزشکار کشور است. قطعاً این موضوع مسئولیت مرا بیشتر می‌کند چرا که وقتی تاریخچه بازی‌های آسیایی را می‌دیدم همه پرچمداران ما اکثراً با مدال طلا بازمی‌گشتند باید تلاشم را چندین برابر کنم. 

یک ملت پشت ورزشکار هستند

بانوی تکواندو کار ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا درباره انتخاب شعار «یک ایران، یک صدا» برای کاروان اعزامی خاطرنشان کرد: وقتی یک ورزشکاری به مسابقات برون مرزی می‌رود، یک ملت پشت نماینده‌های آن کشور هستند.  

دوست دارم زودتر دل مردم را شاد کنم

وی درباره برگزاری مراسم بدرقه با حضور مسئولان و مدیران عالی رتبه و همچنین حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی می گوید:  قبل از هر بازی برون مرزی، برگزاری مراسم بدرقه ورزشکاران به خصوص با حضور مدیران خیلی لازم است؛ هر کلیپ و حرف در آن مراسم، انگیزه ورزشکاران را بالا می برد؛ امروز هم وقتی کلیپ تیم ملی فوتبال را می دیدم، یک لحظه نمی ‌دانم چه حسی در من ایجاد شد که دوست داشتم هرچه زودتر بازی‌ها بیاید تا ما هم دل مردم را آنطور شاد کنیم.

قول می دهم با توان کامل بازی کنم

علیزاده درباره کسب مدال در این رقابت ها تاکید کرد: قول می‌دهم در روز بازی‌ام با توان 100 درصدی کار کنم و هرچه در توان دارم، بگذارم و این قول را به جرات می‌دهم که کم نخواهم گذاشت.

همیشه اولین ها را دوست دارم

پرچمدار کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با ابراز خوشحالی از افزایش تعداد بانوان حاضر در کاروان ایران، گفت: این استعداد و توان زنان ایرانی را می‌رساند و خدا را شکر در دوره‌ای هستیم که اولین‌ها اتفاق می‌افتد. من در بازی‌های آسیایی اگر مدال طلا بگیریم برای اولین بار این اتفاق خواهد افتاد. در تکواندو مدال طلا نداشته‌ایم. همیشه اولین‌ها را دوست داشته‌ام.

دیدگاه تان را بنویسید