پیشنهادی برای تیم ملی ندارم

علی دایی: قهرمانی در لیگ برتر دور از دسترس ما نیست/ ان‌شاءالله کی‌روش بماند

از نگاه سرمربی تیم فوتبال سایپا، کارلوس کی‌روش در شرایط فعلی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی دایی پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان تهران گفت: فردا بازی سخت و مهمی با پیکان داریم. این تیم همیشه جزو تیم‌های خوب لیگ بوده و در هفته اول هم مقابل استقلال یک امتیاز گرفته است.

فردا قرار است به استادم درس پس بدهم

وی ادامه داد: من فردا قرار است به استاد خودم درس پس بدهم، چرا که آقای جلالی استاد بنده بوده و من افتخار شاگردی ایشان را داشته‌ام. شرایط ما برای بازی فردا کمی متفاوت است، اما می‌خواهیم هر طور شده برنده باشیم تا جایگاه‌مان را در بالای جدول تثبیت کنیم. متأسفانه دو سه بازیکن ما هم مصدومیت‌هایی دارند که امیدوارم به بازی فردا برسند تا بتوانیم با تیم کامل به مصاف پیکان برویم. ما سال گذشته هم در آخرین بازی لیگ در شهر قدس با پیکان بازی کردیم که توانستیم در آن بازی امتیاز بگیریم و امیدوارم بتوانیم برای بازی فردا هم به پیروزی برسیم تا در هفته‌های آینده با اعتمادبه‌نفس بیشتری بازی کنیم.

دوست دارم تیمم از تمام نقاط زمین استفاده کند و به حریف ضربه بزند

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره شروع پرقدرت تیمش در هجدهمین دوره لیگ برتر و اینکه آیا مانند بازی قبلی مقابل پیکان هم از کناره‌ها حمله خواهند کرد، گفت: هر بازی شرایط خودش را دارد و این بازی هم شرایط دشواری برای ما خواهد داشت. من به شخصه دوست دارم که تیمم از تمام نقاط زمین استفاده کند تا بتواند به حریف ضربه بزند. این اتفاق باعث می‌شود که بهتر کار کنیم و فوتبال بهتری ارائه بدهیم.

باید تیم‌مان را تقویت کنیم و چند بازیکن جدید بگیریم

وی درباره اینکه آیا نقل‌وانتقالات لیگ برای سایپا به پایان رسیده است یا آنها باز هم بازیکن جدیدی خواهند گرفت، بیان کرد: خیر، نقل‌وانتقالات تازه برای ما جذابیت بیشتری خواهد داشت، چرا که باید تیم‌مان را تقویت کنیم و چند بازیکن جدید بگیریم.

قهرمانی در لیگ برتر دور از دسترس ما نیست

دایی درباره اینکه تیمش فصل گذشته موفق به کسب سهمیه آسیا شد و این فصل انتظار بیشتری از سایپا می‌رود و آیا نارنجی‌پوشان می‌توانند به قهرمانی برسند، گفت: از حالا صحبت کردن درباره این موضوع زود است، اما مطمئن باشید یکی از اهداف ما این است که نسبت به سال گذشته نتیجه بهتری بگیریم و هدف‌مان این است که نسبت به عملکرد خودمان بهتر باشیم. مطمئناً نتیجه مثبت هم می‌تواند قهرمانی باشد که دور از دسترس نیست و ما برای کسب این عنوان هم امید داریم، چرا که بازیکنان جوان خوبی به تیم اضافه کرده‌ایم و همراه بازیکنان باتجربه می‌توانیم این فصل نتایج خوبی کسب کنیم.

ان‌شاءالله آقای کی‌روش بماند

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره اینکه گفته می‌شود کی‌روش با تیم ملی الجزایر به توافق رسیده و امروز هم متنی در اینستاگرام خود منتشر کرده است که بوی خداحافظی می‌دهد و به نظر او پس از کی‌روش بهتر است چه تصمیمی برای تیم ملی گرفته شود، گفت: ان‌شاءالله آقای کی‌روش بماند و هدایت تیم ملی را در جام ملت‌ها نیز به عهده بگیرد، اما در مورد اینکه بهترین گزینه چیست و هدایت تیم ملی را چه کسی به عهده بگیرد، باید بگویم که همیشه تصمیمات لازم و خوب اتخاذ می‌شود و امیدوارم این بار هم تصمیم‌گیرندگان تصمیم خوبی بگیرند.

پیشنهادی برای تیم ملی ندارم، نه سر پیازم و نه ته پیاز!

وی در واکنش به این پرسش که پیشنهاد شما مربی ایرانی است یا خارجی، تصریح کرد: من پیشنهادی ندارم. نه سر پیاز هستم و نه ته پیاز! به این مسائل هم فکر نمی‌کنم و از روز اول هم به این مسائل فکر نمی‌کردم و دوست ندارم پیشنهادی بدهم. همیشه گفته‌ام دوست دارم که آقای کی‌روش بماند و این بار هم می‌گویم دوست دارم او بماند و تیم ملی را هدایت کند.

کی‌روش در شرایط فعلی بهترین کسی است که می‌تواند تیم ملی را هدایت کند

دایی در ادامه صحبت‌های خود در مورد تیم ملی و اینکه رفتن کی‌روش می‌تواند به فوتبال ایران ضربه بزند، گفت: من همیشه راجع به این مسئله صحبت کرده‌ام و از روز اول نه فقط از کی‌روش، بلکه از هر کسی که سرمربی تیم ملی شده است. حمایت کرده‌ام. هیچ چیزی در صحبت‌های من و حمایت‌هایی که داشتم دخیل نبوده و من همیشه تیم ملی را دوست داشتم، چرا که معتقدم نتایج تیم ملی باعث شادابی جامعه می‌شود و حداقل مردم بخشی از دغدغه‌های خود را با تیم ملی فراموش می‌کنند. من هم به همین دلیل دوست دارم آقای کی‌روش بماند چون او در شرایط فعلی بهترین کسی است که می‌تواند تیم ملی را هدایت کند و تا زمان محدودی که تا جام‌ ملت‌ها مانده، بهترین انتخاب خود کی‌روش است که از همه ما بهتر می‌تواند در تیم ملی کار کند.

اخباری دست ما را در پوست گردو گذاشت

سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به صحبت‌های محمدرضا اخباری درباره اینکه کادر فنی سایپا اعلام کرده به او نیازی ندارد، اما باشگاه تکلیفش را مشخص نمی‌کند، تصریح کرد: متأسفانه افراد خودشان را به کوچه علی چپ می‌زنند! اخباری از روز اول جزو گزینه‌های ما بوده و هر وقت خواستید من نظر تمام کادر فنی‌ام را به شما نشان می‌دهم. هیچ‌کس مخالف اخباری نبوده و او بود که از ابتدا دست ما در پوست گردو گذاشت. من هنوز هم در باشگاه پیگیر وضعیت اخباری هستم، که او چه شده است، آیا رفته یا مانده تا ما تکلیف‌مان را بدانیم. من صحبت‌های اخباری را نخواندم، اما از بقیه برخی صحبت‌های او را شنیده‌ام که باید بگویم این بازیکن خیلی چیزها را یا از روی ناآگاهی می‌زند یا می‌خواهد واقعیت را به نفع خودش نشان دهد. ما از زمانی که تمرینات‌مان را شروع کرده‌ایم و زمان آن هم مشخص بوده است. اخباری تنها بازیکنی بوده که به تمرین نیامده است و یک بار هم خودش را به کادر فنی نشان نداده است، در حالی که کادر فنی اولین و آخرین تصمیم‌گیرنده در مورد بازیکن است. پس از مدت‌ها غیبت مدیربرنامه‌های او به سرپرست تیم ما خبر داده که این بازیکن در اسپانیا تشریف دارد! اینکه می‌گوید هفت هشت پیشنهاد دارم، نیاز به توضیحاتی دارد که باید بگویم.

من که به خاطر نمی‌آورم اخباری دروازه‌بان سایپا بوده باشد!

وی افزود: تا جایی که می‌دانم و این موضوع را دنبال کرده‌ام و آقای درویش هم از ابتدا تمام مسائل را با من مطرح کرد، این بوده که خانواده آقای اخباری 27 خرداد ماه پیش آقای درویش رفته و گفته‌اند برای اینکه به پیشرفت این بازیکن کمک شود اجازه بدهید که از سایپا برود و من هم پس از صحبت با کادرم گفتم اگر دلش با ما نیست و می‌تواند پیشرفت کند مخالفتی با رفتن او نداریم. او 27 خرداد نامه درخواست خود را به باشگاه سایپا داده است. اخباری خودش نمی‌خواهد با ما باشد و صحبت می‌کند که 13 سال بازیکن سایپا بوده‌ام، اما از وقتی که من در سایپا بودم و با این تیم قهرمان شدم اخباری نشنیده بودم! شاید او در تیم‌های پایه سایپا  حضور داشته،‌ اما من اخباری را از زمانی که به تراکتورسازی رفت به خاطر دارم. نمی‌دانم اصلاً برای سایپا دروازه‌بانی کرده یا نه و شاید دروازه‌بان تیم سایپا بوده اما من به خاطر نمی‌آورم! به هر حال طبق گفته خودش او 13 سال بازیکن سایپا بوده و باشگاه برای این بازیکن زحمت کشیده است، اما نتیجه‌اش را تراکتورسازی دید. عملکرد این بازیکن هم مشخص است. اخباری سال گذشته دروازه‌بان اول من بود، اما نتایجی که با او کسب کردیم مشخص است و عملکرد خودش باعث شد که روی نیمکت برود. برای من فرقی نمی‌کند که اخباری دروازه‌بان منچستر بوده یا تشتک‌سازی ورامین! من فقط تیمم برایم اهمیت دارد و هر کس بتواند به تیمم کمک کند در ترکیب قرار می‌گیرد.

این من هستم که باید گلایه کنم نه اخباری که به اسپانیا رفته است

دایی یادآور شد: آقای اخباری 27 خرداد ماه خبر داده که می‌خواهم بروم، اما متأسفانه هنوز تکلیف او مشخص نیست. این من هستم که باید ناراحت باشم که تکلیف تیمم و باشگاه از سوی این بازیکن مشخص نمی‌شود که آیا باید دروازه‌بان بگیریم یا نه. ما باید در آسیا حضور داشته باشیم و باید بدانیم که ما باید دروازه‌بان بگیریم یا نه. آیا اکنون دروازه‌بان ایرانی مانده است؟ مجبوریم که سراغ دروازه‌بان خارجی برویم و این من هستم که باید گلایه کنم نه کسی که به اسپانیا رفته است. حالا نمی‌دانم واقعاً به اسپانیا رفته است یا نه، اما مدیربرنامه‌های او این‌گونه به ما خبر داده است. شما حساب کنید که از 27 خرداد تا امروز چند روز گذشته و این بازیکن چند روز باشگاه را علاف خودش کرده است؟ حقیقت این است که 13 سال برای او زحمت کشیده شده است و آیا نباید از انتقال او چیزی به باشگاه برسد؟ پس تکلیف حق رشد و این چیزها چه می‌شود؟ آقایان هم خرما را می‌خواهند هم خدا را! من که نمی‌دانستم او چند سال بازیکن سایپا بوده، اما خودش که می‌گوید 13 سال دروازه‌بان سایپا بوده پس مشخص است که روی این بازیکن سرمایه‌گذاری صورت گرفته، اما از زمانی که نامه زده تا امروز که 10 مرداد ماه است این بازیکن تکلیفش را با ما مشخص نمی‌کند.

نمی‌شود که بازیکن برود در خانه‌اش بخوابد و کاری هم نکند

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این پرسش که آیا سایپا به دنبال جذب علیرضا حقیقی است و اگر می‌خواهد این دروازه‌بان را جذب کند چقدر به او نزدیک شده است، تصریح کرد: فعلاً روی این مسئله فکر نمی‌کنیم و تا زمانی که تکلیف‌مان صددرصد مشخص نشده است، نمی‌توانیم دروازه‌بان دیگری بگیریم. نمی‌شود که بازیکن برود در خانه‌اش بخوابد و کاری هم نکند. من به باشگاه کاری ندارم اما اخباری بگوید یک بار به تمرین ما آمده یا نه در حالیکه یک سال از قراردادش مانده است. پس ایراد کار از ما نیست.

اسدی می‌خواهد با 50 هزار یورو به دانمارک برود!

وی با اشاره به موضوع رضا اسدی گفت: بازیکن دو ماه با ما تمرین کرده، اما یک روز قبل از بازی به باشگاه رفته و گفته است که می‌خواهم بروم! موضوع این است که ما اکنون افتخار می‌کنیم که علیرضا جهانبخش با فلان مبلغ به برایتون انگلیس رفته است. پس مانده‌ام بازیکنی که می‌تواند افتخارآفرین باشد، چرا باید روز قبل از بازی به باشگاه برود و بگوید که می‌خواهم به دانمارک بروم، آن هم با 50 هزار یورو! اینها خنده‌دار است.  20 درصد این مبلغ را باید به باشگاه بدهد و درصدی دیگری هم باید به بقیه بدهد که کلاً چیزی برای این بازیکن نمی‌ماند. من با او صحبت کردم و گفتم که توانایی این را داری که به تیم ملی برسی و از تیم ملی به اروپا رفتن بهتر است و به اسم بازیکن ملی هم می‌روی، اما او به این صحبت گوش نمی‌کند. من که در سال پنج بار هم به باشگاه نمی‌روم. با اینکه از محل تمرین تا دفتر مدیرعامل پنج قدم هم نیست، اما آن روز آقای درویش با من کار داشت که وقتی به باشگاه رفتم دیدم اسدی در دفتر مدیر عامل است. در حالیکه بازیکنان دیگر تمرین می‌کردند اما او یک روز قبل از بازی درخواست رفتن داده است. یکسری چیزها می‌بینم که در زندگی‌ام ندیده بودم و اینکه بازیکن قبل از بازی بخواهد تکلیفش مشخص شود، موضوع جدیدی است.

دایی با اشاره به نامگذاری هفته دوم لیگ برتر به نام «ورزش، خودمراقبتی و اهدای خون مستمر» و اینکه به عنوان سفیر اهدای خون معرفی شده است، گفت: من همیشه این کار را انجام داده‌‌ام و همیشه بی‌ سروصدا بوده است، اما این بار گیر افتادم و پرسروصدا شد. باید بگویم که اهدای خون به سلامت جامعه کمک می‌کند و کسی که خون خود را اهدا می‌کند باید مراقبت‌های خوبی هم از خود داشته باشد و از خیلی چیزها پرهیز کند. به نظرم اهدای خون خصلت بسیار حسنه‌ای است و ما می‌توانیم با این کار زندگی خودمان را هم سالم‌تر کنیم و در کنار آن به خیلی از بیماران که به خون احتیاج دارند کمک می‌کنیم. باید این هفته را هم تبریک بگویم و امیدوارم این مقوله بین مردم ما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و به امید روزی که هیچ بیماری در بیمارستان‌ها نباشد.

دیدگاه تان را بنویسید