مرد طلافروشی که از خودش سرقت مسلحانه کرد، دستگیر شد

مردی که با صحنه‌سازی قصد داشت وانمود کند گرفتار سارقان مسلح شده و دزدان بعد از کشتن او چهار کیلوگرم طلا را سرقت کرده‌اند، بعد از افشای نقشه‌اش دستگیر شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبر داد خودرویی درحالی‌که به نظر می‌رسد هدف گلوله قرار گرفته، در یکی از جاده‌های منتهی به فسا رها شده است. مأموران بعد از دریافت این گزارش به محل حادثه رفتند و دیدند خودروی ریو گلوله‌باران شده و از راننده آن خبری نیست. آنها بلافاصله با توجه به شماره پلاک ریو درباره هویت مالک آن استعلام گرفتند و فهمیدند مردی به نام یونس صاحب ماشین است.

تحقیقات درباره یونس فاش کرد او طلافروش سیار بوده و روز حادثه نیز چهار کیلوگرم طلای امانتی همراه داشته و می‌خواسته آنها را برای فروش به یکی از شهرهای جنوبی کشور ببرد.  افشای این اطلاعات فرضیه‌ای را پیش‌ِروی پلیس قرار داد و کارآگاهان احتمال دادند افرادی با اطلاع از برنامه یونس نقشه سرقت مسلحانه را طراحی کرده و خود او را نیز به قتل رسانده‌اند.

درحالی‌که تجسس‌ها درباره این فرضیه ادامه داشت و کارآگاهان سعی می‌کردند جنازه یونس را پیدا کنند، شواهدی به دست آوردند که نشان می‌داد اصلا سرقتی به‌وقوع نپیوسته و همه این ماجرا صحنه‌سازی است و خود یونس چنین نقشه‌ای را برای منحرف‌کردن مسیر تحقیقات طرح‌ریزی کرده است.  به‌این‌ترتیب کارآگاهان این‌ بار دور تازه‌ای از تحقیقات را برای دستگیری یونس آغاز کردند و پس از سه روز اقدامات پلیسی توانستند او را به دام بیندازند.

آنها با بازرسی از محل اختفای یونس چهار کیلو و 190 گرم طلای امانتی را کشف کردند.  بعد از آن متهم به پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

او گفت: مشکل مالی داشتم به همین دلیل نقشه کشیدم تا طلاهای همکارانم را که برای فروش به من امانت داده بودند، سرقت کنم. به همین دلیل نقشه‌ام را با دو نفر از دوستانم که قابل اعتماد بودند در میان گذاشتم و قرار شد آنها طبق برنامه سر راه من بیایند و با شلیک گلوله دست به سرقت بزنند. فکر کردم پلیس و همکارانم من را مرده فرض خواهند کرد و کسی دنبالم نمی‌گردد. قرار بود بعد از مدتی که آب‌ها از آسیاب افتاد، طلاها را بفروشیم و پول‌ها را بین خودمان تقسیم کنیم. برنامه من این بود که بعد از این کار با پول‌هایی که به دست آورده‌ام از کشور خارج شوم، اما قبل از آن گرفتار شدم. 

مأموران در گام بعدی دو همدست یونس را شناسایی و آنها را نیز دستگیر کردند. این دو مرد اعتراف کردند در این نقشه، بازی در نقش سارق را برعهده داشتند و همه برنامه‌ها از سوی یونس طرح‌ریزی شده بود.  بنا بر این گزارش، طلاهای مسروقه به صاحبانش تحویل داده شد و متهمان نیز اکنون در بازداشت به سر می‌برند تا تحقیقات از آنها تکمیل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید