در برنامه نود عنوان شد؛

از انتقاد عادل به مراسم بهترین های لیگ تا جنجال مدیریتی استقلال و سپیدرود

اولین برنامه بیستمین دوره برنامه نود از ساعت ۲۲:۵۴ دوشنبه ۸ مرداد با محوریت بررسی هفته اول رقابت‌های لیگ برتر روی آنتن شبکه سه رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره انتخاب بهترین نقل و انتقال فصل از بین چهار بازیکن و دو مربی لیگ برتری پخش شد.

به عنوان بخش اول گزارشی انتقادی از مراسم اعلام برترین‌های لیگ هفدهم و حواشی آن که با اعتراض برخی بازیکنان به انتخابات انجام شده همراه بود پخش شد.

سعید فتاحی از سازمان لیگ روی خط آمد و درباره انتقادات نسبت به انتخاب برترین‌های لیگ گفت:  این انتخاب‌ها براساس آرایی که خود اهالی فوتبال دادند انجام شد که سرمربیان تیم‌ها، روسای هیئت فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌ها از جمله آنها بودند.
وی درباره اینکه چرا ریز آرای ارسال شده منتشر نمی‌شود گفت: امسال ممکن است کسانی که رای داده‌اند راضی نباشند آرایشان منتشر شود اما سال بعد قبل از اینکه رای‌گیری شود به آنها اعلام می‌کنیم رایتان اعلام می‌شود و در خود سالن رای‌ها را منتشر می‌کنیم.

پس از این گفتگو فرم رای گیری انتخاب بهترین‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد بخشی برای انتخاب هیئت فوتبال برتر نداشته اما در این مراسم هیئت فوتبال تهران به عنوان هیئت برتر معرفی شد.


کلیپ هفته با پخش تصاویری جذاب از رقابت های هفته نخست لیگ برتر به پخش رسید.

خلاصه مسابقه سایپا ۳-۰ سپیدرود
نکته ها:
• برای اولین بار جدال دایی خداداد برنده داشت
• بهترین نتیجه هفته اول سایپا در ۱۴ فصل اخیر
• سپیدرود بدون برد خارج از خانه در تاریخ لیگ برتر


شرح تصویر: آمار ضعیف سپیدرود در بازی های خارج از خانه لیگ برتر با ۴ تساوی و ۱۱ شکست.

 خلاصه و حواشی مسابقه فولاد ۲-۱ پارس جنوبی
نکته ها:
• مهدی تارتار بدون پیروزی در ۸ تقابل اخیر برابر فولاد
• اولین گل فصل (گل بیت سعید)
 

داوری مسابقه سایپا - سپیدرود توسط مسعود مرادی کارشناس این هفته بررسی شد: مدافع سپیدرود آرمان رمضانی را با دست چپ هل داد و پنالتی درست بود. برخورد توپ به دست کعبی در محوطه جریمه هند بود و باید یک پنالتی دیگر برای سایپا اعلام می‌شد. تکل خطرناک کعبی روی کفش بازیکن حریف باید با کارت زرد جریمه می‌شد و نیازی به کارت قرمز نبود.

داوری مسابقه فولاد - پارس جنوبی: پنالتی فولاد درست بود و مدافع پارس جنوبی با دست راست پریرا را در محوطه جریمه سرنگون کرد و با توجه به موقعیت تک به تک به جای کارت زرد باید کارت قرمز می‌گرفت. پنالتی باید تکرار می‎شد چون هم دروازه‌بان و هم بازیکنان دو تیم قبل از ضربه حرکت کردند. تکل خطرناک لطفی بازیکن پارس جنوبی روی زانوی بازیکن فولاد باید با کارت زرد جریمه می‌شد و کارت قرمز نیازی نداشت. تکل میرجوان بازیکن پارس جنوبی هم باید با کارت زرد جریمه می‌شد که شد. لگد ایوب والی از فولاد روی کتف بازیکن پارس جنوبی باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می‌شد. لطفی از پارس جنوبی برای خطا و جلوگیری از حمله موثر فولاد باید کارت زرد دوم و کارت قرمز را می‌‎گرفت.

ترین‌های هفته اول لیگ برتر پخش شد و شامل بخش‌های زیر بود: 
حرکات تکنیکی هفته: وحید نامداری، پیمان شیرزادی، حسین کعبی، میثم کریمی، آرمان قاسمی، علی دشتی
تیر دروازه هفته: عبدالله ناصری مقابل سپیدرود
کار تیمی هفته: ذوب آهن مقابل نساجی
خشونت هفته: سجاد مشکل پور مقابل استقلال
نجات هفته: شجاع خلیل زاده مقابل پدیده
موقعیت از دست رفته هفته: ابراهیم صالحی مقابل فولاد
مهار برتر هفته: بوژیدار رادوشوویچ مقابل پدیده
گل برتر هفته: گابریل هرناندر مقابل نساجی

 آمار عملکرد بهترین بازیکنان هفته اول لیگ برتر مرور شد:
بیشترین پاس: مهدی کیانی(۷۵)
بیشترین شوت: پیمان بابایی(۹)
بیشترین پاس کلیدی: محمدرضا خلعتبری(۴)
بیشترین نجات دروازه: محسن فروزان، فرناندو دخسوس(۶)
بیشترین قطع پاس: حسین ماهینی، آرمان قاسمی(۵)
بیشترین دفع توپ: وفا هخامنش (۱۰)
بیشترین دریبل موفق: مهرداد محمدی، سعید صادقی، بشار رسن(۴)
بیشترین تکل موفق: آرش رضاوند(۵)
بیشترین نبرد هوایی موفق: کی روش استنلی(۱۰)
بیشترین خطای متحمل شده: اسماعیل فرهادی(۶)

 خلاصه مسابقه نساجی ۰-۱ ذوب آهن
نکته‌ها:
• ذوب آهن برای هشتمین فصل پیاپی لیگ را خارج از خانه آغاز کرد
• اولین پیروزی ذوب آهن پس از ۸ فصل در هفته اول

گزارشی از ورود خارجی های جدید به لیگ برتر در فصل جاری پخش شد.

کلیپ جالبی از تماشای بازی نساجی از خانه های اطراف ورزشگاه توسط تعدادی از تماشاگران این تیم پخش شد.

داود رفعتی نماینده فدراسیون در این بازی روی خط آمد و گفت: اگر این تماشاگران در خانه خودشان بودند هیچ مشکلی نبود اما آنها روی دیوار ورزشگاه بودند و برای امنیت خودشان خطر داشت و نمی‌توانستیم اجازه دهیم آنجا بازی را تماشا کنند. اگر مردم در ساختمان های مجاور بازی را تماشا کنند هیچ مشکلی ندارد و نمی توانیم جلوی آن را بگیریم اما وقتی روی دیوار ورزشگاه هستند مسئولیتش با من است و اگر اتفاقی بیفتد و به دادگاه برویم باید پاسخگو باشیم.

خلاصه و حواشی مسابقه پدیده ۰-۱ پرسپولیس
نکته ها:
• پرسپولیس برای سومین فصل پیاپی لیگ را با برد آغاز کرد
• اولین شکست پدیده در هفته اول در تاریخ لیگ برتر
• پرسپولیس بی شکست مقابل پدیده
• پرسپولیس بدون شکست در هفته اول از لیگ ششم تاکنون
• سومین پیروزی پیاپی برانکو برابر یحیی
• پدیده ۴ بازی بدون گل زده مقابل پرسپولیس

شرح تصویر: برانکو با ۲،۵ امتیاز بهترین عملکرد را در هفته اول لیگ برتر در میان مربیانی که حداقل ۴ دوره مربیگری کرده اند دارد

 وحید امیری غایب بزرگ پرسپولیس در فصل جدید موضوع گزارش بعدی بود که به زندگی فوتبالی ستاره تیم ملی و سیر حرکتی او از فوتبال محلی تا پرسپولیس و لژیونر شدن پرداخت.


خلاصه و حواشی مسابقه استقلال ۰-۰ پیکان
نکته ها:
• جلالی ۱۲ بازی بدون برد برابر استقلال
• پیکان ۱۲ بازی بدون پیروزی مقابل استقلال
• استقلال پس از ۵ فصل در خانه مقابل پیکان به پیروزی رسید
• اولین تساوی بدون گل استقلال در هفته اول
• استقلال ۳ فصل بدون پیروزی در هفته نخست

شرح تصویر: استقلال تا لیگ پانزدهم آمار بسیار خوب ۲،۴۷ امتیاز در هفته اول را ثبت کرده بود اما در سه دوره اخیر تنها میانگین ۰،۶۶ امتیاز کسب کرده است.

داوری مسابقه پدیده - پرسپولیس: لگد علی علیپور به شانه بازیکن پدیده باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می‌شد که کارت زرد گرفت. پنالتی پرسپولیس درست بود و مدافع پدیده با پای راست مانع حرکت سیامک نعمتی شد. سرنگونی علیپور در ادامه با پای مدافع پدیده در محوطه جریمه خطا نبود و ادامه بازی صحیح بود. ضربه آرنج مدافع پدیده به کامیابی‌نیا خطا نبود و در ادامه لگد کامیابی‌نیا به سر بازیکن پدیده هم باید با کارت زرد جریمه می‌شد و کارت قرمز نیازی نبود.

داوری مسابقه استقلال - پیکان: مشکل پور بازیکن پیکان به دلیل خطای شدید روی پای آقایی باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می‌شد اما داور به اشتباه به یک بازیکن دیگر کارت زرد داد. لگد سجاد آقایی به سینه بازیکن پیکان باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می شد که کارت زرد گرفت. 

 
گزارشی درباره عملکرد ضعیف باشگاه استقلال در نقل و انتقالات و اعتراضات هواداران این تیم پخش شد.

مرور عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه روی آنتن رفت.

معرفی تمامی لژیونرهای فوتبال کشور و تیم های حاضر در آن انجام شد.

داستان جالب برایتون انگلیس، تیم جدید علیرضا جهانبخش گزارش بعدی بود که پخش شد.

خلاصه مسابقه سپاهان ۰-۰ نفت آبادان
نکته ها:
• سپاهان ۶ بازی بدون برد برابر صنعت نفت در لیگ و حذفی
• سپاهان برای سومین فصل پیاپی لیگ را بدون پیروزی آغاز کرد

خلاصه مسابقه گسترش فولاد ۱-۱ استقلال خوزستان
نکته ها:
• استقلال خوزستان در ۵ تقابل اخیر برابر گسترش فولاد موفق به پیروزی نشده است
• دخسوس بدون شکست برابر استقلال خوزستان

شرح تصویر: محسن یوسفی با هفتمین تیم مختلف موفق به گلزنی شد که پس از محمد غلامی با ۹ تیم در رده دوم قرار گرفت.

افتخارات مربیان خارجی که تا به حال به فوتبال ایران آمده اند به بهانه ورود جان توشاک به تراکتورسازی و قهرمانی او در لالیگا اسپانیا مرور شد.

از نود تا نود با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد و شامل خبرهای زیر بود:
چمن ورزشگاه نقش جهان کیفیت مناسب را ندارد
تغییر نیمکت ذخیره های فرسوده ورزشگاه غدیر اهواز
نیاز به زمان بیشتر برای تکمیل ورزشگاه اختصاصی فولاد
مشکلات عجیب مالکیت باشگاه سپیدرود و تمرینات نامنظم تیم
حل مشکلات بدهی باشگاه پدیده لحظاتی قبل از بازی پرسپولیس با کمک شهردار
تمرین ذوب آهنی ها زیر نور ماه به دلیل قطع برق در قائمشهر
وحید طالب لو از فوتبال خداحافظی کرد

داوری مسابقه سپاهان - نفت آبادان: سرنگونی سیاوش یزدانی روی ضربه کرنر در محوطه جریمه نفت پنالتی نبود و هر دو بازیکن دست یکدیگر را گرفتند. زمین خورد بازیکن سپاهان روی کرنر بعدی هم در محوطه جریمه در اثر گرفتن بازیکنان نفت خطا و پنالتی نبود.

داوری مسابقه گسترش فولاد - استقلال خوزستان: تکل شدید میثم کریمی بازیکن استقلال روی پای بازیکن گسترش باید با کارت قرمز جریمه می‌شد. ضربه سر درویشی قبل از گل استقلال خوزستان در شرایط آفساید زده شد و گل مردود بود. 

 تن‌زاده مالک پیشین و نوین مالک فعلی باشگاه سپیدرود و الماسخاله رئیس هیئت فوتبال استان گیلان روی خط آمدند و درباره مشکلات مدیریتی این باشگاه بحث داغی انجام دادند.

تن زاده مالک پیشین باشگاه سپیدرود در ابتدا گفت: ما در دادگاه رای جلوگیری از انتقال تیم را گرفتیم و سرمربی انتخاب کردیم و بازیکن گرفتیم اما هیئت فوتبال در کمال تعجب برخلاف رای دادگاه قرارداد بازیکنان تیم را ثبت نکرد و مالکیت تیم را منتقل کرد.

نوین مالک جدید سپیدرود در ادامه با اشاره به این که حقوقدان و اهل شهر یزد است گفت: من بر حسب علاقه به این تیم پیشنهاد مالکیت باشگاه را مطرح کردم. تمام چک های ما پاس شده و بدهی ها پرداخت شده و این که می گویند چک ها پاس نشده صحت نداردئ

الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان در واکنش به صحبت های تن زاده گفت: ایشان تعهد کرد ۳،۳ میلیارد تومان از بدهی‌های باشگاه را بدهد و تیم را اداره کند اما شرایط پرداخت بدهی رعایت نشده است. ما باشگاه را نفروختیم و پروانه باشگاه قابل واگذاری نیست، هرکسی می‌تواند به اداره کل ورزش برود و درخواست پروانه باشگاه کند. ما تنها سهمیه تیم را واگذار کردیم.

تن زاده در پاسخ گفت: آقای الماسخاله شما مافیای فوتبال در گیلان تشکیل دادید! هر سال مالک عوض می‌کنید و می‌خواهید حق ۵ درصد بگیرید. در دادگاه شما را خواهیم دید، شما تخلف کردید. شما فوتبال گیلان را نابود کردید کمی دلتان برای این تیم بسوزد مردم رشت شما را می شناسند.

الماسخاله در پاسخ گفت: آقای تن‌زاده عرضه پرداخت ۳،۳ میلیارد بدهی را نداشت و داوری حکم داد تیم را به شخص دیگری بدهد و این قضیه درصد گرفتن و اینها بازی است. ما طبق قانون کار کردیم و یک ریال به الماسخاله پرداخت نکرده است.

نوین در ادامه گفت: آقای تن زاده سفسطه می‌کند. قراردادی که ما داریم  واگذاری شرکت باشگاه سپیدرود رشت در مسابقات فوتبال را از اداره کل ورزش و هیئت فوتبال کاملا قانونی دریافت کرده ایم.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۰۲:۰۹ بامداد سه‌شنبه به پایان رسید. در انتهای این برنامه با شرکت بیش از یک میلیون و ۲۳۹ هزار نفر در نظرسنجی، مهدی ترابی با ۳۱،۱ درصد آرا عنوان بهترین نقل و انتقال فصل را کسب کرد و پس از وی مرتضی تبریزی با ۲۵،۶ درصد و سروش رفیعی با ۲۳،۶ درصد دوم و سوم شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید