گزارش جی پلاس

ماجرای هواداران مجازی علیرضا جهانبخش!

افزایش سی و هفت هزار نفری فالوورهای باشگاه برایتون پس از انتقال جهانبخش، یکی از اتفاق های خوب در فضای مجازی بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ دست گل ­های کاربران ایرانی شبکه­ هایی نظیر اینستاگرام در سال­ های گذشته کم نبوده. بارها و بارها در رویداد­های مختلف، شاهد هجوم انبوهی از کاربران به صفحاتی بودیم که باب میل شان نبود. یک روز داوری که برایمان خوب قضاوت نکرده بود، یک روز مسی که در وقت­ های اضافه دروازه­ مان را باز کرد و چندین و چند شخص و صفحه دیگر.

هر ماجرایی که پیش می­ آمد، اولین اقدام پیدا کردن صفحه مجازی شخصی بود که در آن ماجرا هر چند به حق، برخلاف منافع ما کاری کرده بود. ماجرا هم به این ترتیب بود که عده کثیری برای فحاشی می رفتند، عده بیشتری می ­رفتند تا با نوشتن کلمات محبت آمیز این فحاشی­ ها را جبران کردند. عده سومی هم بودند که کامنت می­ گذاشتند تا دیگران را از کامنت گذاشتن منع کنند و بخواهند صفحه شخص مورد نظر را ترک کنند!

با تمام این­ها همیشه هم حضور ایرانی­ ها در فضای مجازی آسیب ­زا نبوده. گاهی هم می شود شبیه جام جهانی 2018 که صفحه رسمی باز­ی ­ها در اینستاگرام، به وضوح از حذف ایران ابراز ناراحتی کرد و از انبوه کاربران ایرانی و لایک و کامنت­ های فراوانشان نوشت.

photo5111731073833871321

Untitled

در آخرین نمونه هم دیدیم که پس از انتقال علیرضا جهانبخش به باشگاه برایتون انگلیس، صفحه مجازی این باشگاه به یک باره بیش از 30 درصد افزایش فالوور پیدا کرد. صفحه برایتون در اینستاگرام پیش از انتقال جهانبخش 100 هزار دنبال­ کننده داشت اما حالا و پس از انتقال او با هجوم کاربران ایرانی بیش از 137 هزار دنبال کننده دارد.

فعالیت زیاد و گسترده ایرانی‌ها در فضای مجازی اگرچه بارها و بارها تبعات منفی در دنیا داشته اما در اتفاقات این چنینی می‌‌تواند بار مثبت داشته باشد.

حالا جهانبخش در آن سر دنیا تا زمانی که جایش را بین هواداران انگلیسی باز کند، دلش به این سی و اندی هزار نفر خوش باشد که قطعا طی روزهای آینده با آغاز لیگ جزیره بیشتر و بیشتر خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید