بیشترین و کمترین دما مربوط به کدام شهر ها است؟

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تداوم گرمای هوا تا پایان هفته در کشور گفت: شوش، دهلران و شوشتر با دمای ۵۱ درجه گرمترین شهرهای کشور و لاله‌زار در استان کرمان و فریمان در خراسان شمالی با دمای ۱۰ درجه سردترین شهرهای کشور بوده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزاش جی پلاس، احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی در کشور گفت: تا روز پنجشنبه هوای گرم در کشور وجود دارد و تغییرات جوی محسوسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: وزش باد در نوار شرقی کشور باعث ایجاد گرد و خاک در این منطقه شده است، آذربایجان شرقی، آذرباریجان غربی و کردستان همچنان در این مدت نسبت به یکی دو روز گذشته یک درجه کاهش دما خواهند داشت. در شمال کشور نیز گرما تداوم خواهد داشت و بارندگی در هیچ نقطه‌ای از کشور پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره دمای شهر تهران نیز گفت: دمای تهران در روز گذشته ۴۱ درجه گزارش شده بود، امروز نیز دما در شهر تهران ۴۰ درجه سانیتگراد خواهد بود.

وظیفه با اشاره به گرمترین و سردترین شهر کشور گفت: جنوب غرب کشور بیشترین دما را داشته و دما در شهرهای شوش، دهلران و شوشتر ۵۱ درجه سانتیگراد بود. همچنین شهرهای رامهرمز، امیدیه و بهبهان و اهواز دمای ۵۰ درجه را تجربه کرده‌اند. دمای هوا در شهرهای لاله‌زار در استان کرمان و فریمان در استان خراسان رضوی نیز ۱۰ درجه سانتیگراد بوده و خنک‌ترین شهرهای ایران در روز گذشته بوده‌اند.

وی تاکید کرد: تا روز چهارشنبه گرما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود در روز‌های پنجشنبه و جمعه نیمه شمالی کشور مقدار اندکی کاهش دما خواهد داشت و دوباره روند دما در اکثر نقاط کشور افزایش خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید