هفته اول لیگ برتر هجدهم؛

استقلال- پیکان در آزادی؛ رونمایی از تیمی که کامل نیست!/ دربی زردپوشان در زاینده رود

در ادامه هفته نخست لیگ برتر استقلال در دیدار حساس برابر پیکان قرار می‌گیرد و سپاهان میزبان صنعت‌نفت آبادان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته نخست لیگ برتر در حالی روز جمعه ادامه پیدا می‌کند که آبی‌های پایتخت در ورزشگاه آزادی میزبان پیکان هستند. به جز این بازی، سه دیدار دیگر در شهرهای تبریز، اصفهان و مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

استقلال -  پیکان، ورزشگاه آزادی

شاگردان شفر که اوضاع مناسبی ندارند، در حالی باید مقابل پیکان، لیگ هجدهم را آغاز کند که نیمی از بازیکنانش مصدوم هستند و تعداد زیادی نیز هنوز تکلیف قراردادشان با این تیم مشخص نیست. امید قائدی، میثم تیموری، مرتضی آقاخان، روزبه چشمی مصدومان استقلال هستند و در دیدار با پیکان به میدان نخواهند رفت.

وضعیت دو خارجی استقلال یعنی مامه تیام و سرور چپاروف هنوز مشخص نیست و بعید به نظر می‌رسد در لیست ۱۱ نفره استقلال مقابل پیکان باشند. در طرف دیگر شاگردان جلالی در حالی به مصاف استقلال می‌روند که در بخش هجومی بازیکنانی چون محمد قاضی، عیسی آل‌کثیر و سامان نریمان‌جهان را جذب کردند و مرتضی آقاخان مصدوم را به تیم رقیب دادند.

با توجه به اوضاع و احوال نه چندان مناسب استقلال، پیکانی‌ها انگیزه زیادی برای کسب نخستین پیروزی خود در لیگ هجدهم دارند.

ماشین‌سازی - استقلال خوزستان، ورزشگاه یادگار امام

دو تیم ماشین‌سازی و استقلال خوزستان دیگر دیدار روز جمعه را از ساعت ۲۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌کنند. گسترش فولاد که به علت مالکیت زنوزی در تراکتورسازی مجبور شد نامش را به ماشین‌سازی تغییر دهد، فعالیت خاصی در پنجره نقل و انتقالات نداشت و به نظر می‌رسد تمام تمرکز مالک سابق این تیم روی تراکتورسازی باشد.

استقلال خوزستان هم مانند نخستین حریفش در لیگ هجدهم، تنها وحید حمدی‌نژاد را جذب کرد و بسیاری از بازیکنان اصلی خود یعنی موسی کولیبالی، دانیال ماهینی و وحید شیخ‌ویسی را از دست داده و با سرمربی جدید خود یعنی داریوش یزدی لیگ را آغاز می‌کند.

نفت مسجدسلیمان - تراکتورسازی، ورزشگاه شهید بهنام محمدی

نفت‌مسجدسلیمان پس از مدت‌ها غیبت در سطح اول فوتبال ایران، باید در ورزشگاه اختصاصی خود برابر تراکتورسازی دگرگون شده قرار بگیرد. پس از پشت کردن نفتی‌ها به فکری، ویسی هدایت این تیم را پذیرفت و موسی کولیبالی را نیز با خود به این تیم آورد. این تیم خوزستانی اسکلت فصل پیش خود را حفظ کرده و بازیکنی از دست نداده است.

تراکتورسازی هم با زنوزی دست به خرید بازیکن‌های مطرحی چون محسن فروزان، محمد طیبی، هری فورستر و استوکس به دنبال جبران عملکرد نه چندان مطلوب لیگ هفدهم هستند و برای تحقق هدفشان، هدایت تیم خود را به سرمربی سابق رئال مادرید یعنی جان توشاک دادند.

سپاهان - صنعت‌نفت آبادان، ورزشگاه نقش جهان

در آخرین دیدار که از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه نقش جهان صنعت نفت‌ آبادان مهمان سپاهانی است که ریخت‌وپاش‌های زیادی را در فصل نقل و انتقالات انجام داد و بسیاری از مهره‌های اصلی رقیب سنتی‌اش یعنی ذوب‌آهن نظیر امیرقلعه‌نویی (سرمربی)، استنلی کی‌روش، بختیار رحمانی و خالد شفیعی را زردپوش کرد. همچنین بازیکنان تاثیرگذاری چون سجاد شهباززاده، مهدی کیانی و محمد ایران‌پوریان نیز به جمع شاگردان قلعه‌نویی پیوستند تا سپاهان یکی‌ از مدعی‌های اصلی قهرمانی در لیگ هجدهم باشند.

شهاب گردان، بهنام برزای، اکبر ایمانی و احمد عبدالله‌زاده خریدهای جدید برزیلی‌های ایران هستند که زیر نظر سرمربی پرتغالی این تیم سرجیو بنتو به میدان می‌روند و باید دید می‌توانند در همین ابتدای کار مانع از درخشیدن طلایی‌پوشان زاینده‌رود شوند یا خیر.

برنامه کامل بازی‌های جمعه به شرح زیر است:

ماشین‌سازی - استقلال خوزستان، ورزشگاه یادگار امام، ساعت ۲۰:۰۰

استقلال - پیکان، ورزشگاه ازادی، ساعت ۲۰:۴۵

سپاهان - صنعت‌نفت آبادان، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۲۰:۴۵

نفت مسجدسلیمان - تراکتورسازی، وزشگاه شهید بهنام محمدی، ساعت ۲۰:۴۵

 

دیدگاه تان را بنویسید