در گفت و گو با جی پلاس؛

پیش بینی امیر حاج رضایی درباره مدعیان قهرمانی لیگ برتر هجدهم/ از شرط هت تریک برای قرمزها تا آبی های خطرناک!

لیگ برتر هجدهم تحت تاثیر جام جهانی 2018 روسیه از دیروز (پنج شنبه 4 مرداد) آغاز شد و 16 تیم برای موفقیت در این رقابت ها تلاش می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر هجدهم از دیشب با برگزاری چهار دیدار به طور رسمی استارت خورد تا بعد از حضور درخشان تیم ملی در جام جهانی، مخاطبان فوتبال مسابقات باشگاهی هیجان انگیزی را تماشا کنند.

در فصول گذشته تیم های مدعی تراکتورسازی، سپاهان و ... نتوانستند حضور موفقی در رقابت ها داشته باشند اما در این فصل دست به تغییرات متعددی زدند و امیدوار به کسب نتایج خوب هستند. از سوی دیگر استقلال هم، به دنبال پایان بخشیدن به سلطه چند ساله پرسپولیس بر لیگ برتر است.

قهرمان دو دوره گذشته این رقابت ها نیز با وجود محرومیت از فصل نقل و انتقالات و جدایی چند بازیکن، بیکار نبود و توانست بازیکنان جدیدی را برای استفاده در نیم فصل دوم جذب کند. سرخپوشان برای جبران کاستی های موجود در تیمشان، زودتر از همه تمرینات را شروع کردند و بدون انجام بازی رسمی، قهرمان سوپر جام هم شدند!

ذوب آهن با جدایی امیر قلعه نویی، به سراغ مربی سابق تیم ملی ایران و سرمربی تیم جوانان آمریکا رفت. امید نمازی امیدوار است نتایج خوب ذوب آهن در فصل گذشته را در این فصل هم تکرار کند.

امیر حاج رضایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره وضعیت مدعیان قهرمانی این مسابقات صحبت کرد.

 

** پرسپولیس با ثبات و مدعی

شروع لیگ هجدهم با حاشیه ها و وضعیت خاص برخی تیم های بزرگ در پیش از فصل بالاخره از دیروز آغاز شد و پرسپولیس به عنوان قهرمان دو دوره گذشته توانست با برد وارد مسابقات شود؛ این تیم می تواند در تکرار  قهرمانی لیگ هت تریک کند؟

- پرسپولیس را باید یکی از با ثبات ترین تیم های لیگ برتر بدانیم. برانکو با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالات توانست شاکله اصلی تیمش را حفظ کند. اگر این تیم، نیم فصل اول را به سلامت پشت سر بگذارد، می تواند در دور برگشت با اضافه شدن نفراتی همچون سروش رفیعی و مهدی ترابی توان مضاعفی بگیرد. ماندن بیرانوند، حضور سیدجلال در قلب خط دفاعی، بازگشت عالیشاه و حضور بازیکنان جوان و با انگیزه می تواند از پرسپولیس یک تیم مدعی بسازد. تیمی که در قامت مدافع عنوان قهرمانی بتواند نتایج خوبی کسب کند.

** سپاهان و قلعه نویی با کلی مهره تاثیرگذار

سپاهان تحت هدایت قلعه نویی می تواند خطرناک باشد؟ فکر می کنید سپاهان امسال، طلسم ناکامی در دو، سه فصل اخیر را جبران می کند؟

- سپاهان فصل گذشته نتایج بسیار بد و دور از انتظاری گرفت. آنها با آوردن امیر قلعه نویی نشان دادند می خواهند به روزهای اوج برگردند. سپاهان یکی از بهترین تیم ها در فصل نقل و انتقالات بود و توانست مهره های مهمی را به جمع خود اضافه کند. البته جذب بازیکنان زیاد را نمی توان دلیلی بر موفقیت دانست چرا که هماهنگی و همسان سازی این بازیکنان زمان بر خواهد بود. گاهی اوقات جذب مهره های زیاد و ترافیک در خطوط سه گانه می تواند نکته منفی تیم شود. مهدی کیانی، محمد ایرانپوریان، سجاد شهباززاده و بختیار رحمانی از جمله بازیکنان با تجربه ای هستند که می توانند نقش تعیین کننده ای در سپاهان داشته باشند.

** استقلال با شفر خطرناک است

استقلالی ها امیدوار به قهرمانی در لیگ برتر هستند ولی شاگردان شفر در فصل آماده سازی مشکلات زیادی داشتند. استقلال به بحران دو فصل اخیر که در ابتدای لیگ داشت، دچار می شود یا از هفته های اول در کورس قهرمانی قرار می گیرد؟

- استقلال در فصل قبل با آمدن شفر تغییرات زیادی کرد و توانست روند رو به رشد خوبی را در پیش بگیرد. اما آنها برای آغاز لیگ هجدهم مشکلات زیادی دارند، یا بازیکن مهم از دست داده اند یا نتوانستند برخی مهره های خود را حفظ کنند. خلاء امید ابراهیمی می تواند برای شفر گران تمام شود. اما در عین حال او نشان داده مربی بزرگی است و می تواند از بازیکنان جوان خود به خوبی بازی بگیرد. بی شک استقلال همیشه با شفر خطرناک است.

** ذوب آهن و خودباوری برای موفقیت

ذوب آهن همواره جزو تیم های بالای جدول است و این موضوع مختص به سرمربی خاصی هم نمی شود. در این فصل هم امید نمازی هدایت این تیم را بر عهده دارد و باز هم مدیران و هواداران این تیم چشم به کسب سهمیه آسیا و شاید قهرمانی دارند.

- ذوب آهن در دور برگشت فصل قبل تیم فوق العاده ای بود و توانست در نهایت نایب قهرمان لیگ شود. آنها در این فصل امید نمازی را جایگزین قلعه نویی کرده اند و با حفظ مهره های اصلی خود می خواهند نتایج خوب فصل قبل خود را تکرار کنند. آنها به خودباوری و اعتماد به نفس کافی برای کسب موفقیت رسیده اند. بی شک 4 هفته ابتدایی لیگ چالش مهمی برای ذوبی خواهد بود چرا که آنها بعد از مصاف دیروز با نساجی، باید مقابل استقلال، سپاهان و سایپا قرار گیرند. اگر ذوبی ها بتوانند از این 4 بازی امتیازات لازم را کسب کنند، قطعاً یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهند بود.

** سایپا و دایی در فصلی متفاوت

سایپا فصل گذشته پر نوسان بود اما در نهایت موفق به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شد. علی دایی می تواند با رفتن قلی زاده و ترابی، موفقیت فصل قبل را تکرار کند؟

- سایپا یکی از با کیفیت ترین تیم های فصل قبل بود که با علی دایی توانست مجور حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کند. سایپایی ها در مقاطعی دچار نوساناتی شدند و برای همین نتوانستند در قامت یک مدعی تمام عیار ظاهر شوند. دایی با بها دادن به بازیکنان جوان، مهره هایی مثل ترابی و قلی زاده را به تیم ملی فرستاد. او با جذب علی دشتی و معین عباسیان سعی در پر کردن خلاء این دو مهره ارزشمند را دارد و به نظرم اگر آنها دچار نوسان نشوند، می توانند در فصلی متفاوت نمایش جذابی را ارائه دهند.

** پارس جنوبی و تارتار به دنبال ماجراجویی

پارس جنوبی جم بعد از تثبیت حضورش در لیگ برتر، می تواند باز هم جزو مدعیان لیگ برتر هجدهم باشد؟

- پارس جنوبی جم یکی از بهترین تیم های نیم فصل اول بود و بازیکنان جوان و گمنام این تیم توانستند در نهایت عنوان پنجمی لیگ را از آن خود کنند. تارتار بسیاری از مهره های اصلی خود را از دست داده و در این فصل کار بسیار دشواری دارند. پارسی ها همیشه با دل و جرات فوتبال بازی می کنند و فصل قبل هم مزد بازی جسورانه خود را گرفتند. تارتار در صورت اضافه کردن چند بازیکن با تجربه در کنار مهره های جوانش می تواند یکبار دیگر به عنوان پدیده لیگ خودش را مطرح کند.

دیدگاه تان را بنویسید