آذری: برای انتقال تبریزی ۷۰۰ میلیون به استقلال تخفیف دادیم

مدیرعامل باشگاه ذوب‌‌آهن اعلام کرد اگر استقلال می‌خواهد مرتضی تبریزی را جذب کند باید تا روز شنبه آینده پول رضایت نامه این بازیکن را واریز کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، درباره آغاز رقابت‌های لیگ برتر و آمادگی تیم‌ فوتبال ذوب‌آهن برای حضور در این مسابقات اظهار داشت: خدا را شکر جزو اولین تیم‌هایی بودیم که نفرات مورد نیاز کادر فنی را جذب و از تاریخ 26 خرداد تمرینات‌مان را آغاز کردیم. تمرینات خوب و منظمی را بر اساس اصول علمی پشت سر گذاشته‌ و 4 بازی تدارکاتی نیز برگزار کرده‌ایم و فکر می‌کنم تیم برای بازی فردا (پنج‌شنبه) آماده باشد.

وی ادامه داد: آمادگی بالای تیم این نوید را می‌دهد که لیگ را از ابتدا با قدرت شروع و در نیم فصل اول امتیازات خوبی را کسب کنیم و مانند سال‌های اخیر حضوری قدرتمند در فوتبال ایران داشته باشیم. امیدوارم امسال سپاهان نیز روز‌های خوبی داشته باشد و دو تیم در کنار هواداران‌شان بتوانند از حیثیت فوتبال اصفهان در فصل پیش‌رو دفاع کنند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌‌آهن در خصوص دیدار این تیم مقابل نساجی و اینکه قرار است در چه ورزشگاهی برگزار شود اظهار داشت: جلساتی برای اینکه ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آماده برگزاری این بازی است یا خیر برگزار شده است. امیدوارم با تدابیر استانداری مازندران, تا عصر امروز (چهارشنبه) پروژه نور این ورزشگاه به اتمام برسد و بازی در همین ورزشگاه برگزار شود تا مردم قائمشهر هم بتوانند در هفته نخست لیگ به ورزشگاه بیایند.

آذری درباره انتقال مرتضی تبریزی به استقلال گفت: طبق نامه‌ای که ارسال کردیم, پیشنهاد‌مان را برای انتقال این بازیکن داده‌ایم و منتظر جواب باشگاه استقلال هستیم. استقلال اگر می‌خواهد تبریزی را به خدمت بگیرد باید تا شنبه آینده طبق شماره حسابی که اعلام شده, پول رضایت نامه (یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان) را به حساب باشگاه ذوب‌آهن واریز کند.

وی در واکنش به این سؤال که قرار نیست برای صدور رضایت‌نامه تبریزی به استقلالی‌ها تخفیفی در نظر گرفته شود, عنوان کرد: مگر آقای ملکی (رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال) در رسانه‌ها نگفت که مبلغ رضایت نامه تبریزی  2 میلیارد و پانصد میلیون تومان است؟ با این حساب مبلغ کنونی کمتر شده و ما 700 میلیون به استقلال تخفیف داده‌ایم! براساس سیاست‌های هیئت مدیره ما باید در باشگاه تامین منابع داشته باشیم. رقم و عددی که به استقلال اعلام شده, منصفانه و بر اساس بازار بازیکنان در ایران مشخص شده است. ما آمار نقل و انتقالات و اینکه بازیکنان با چه رقمی جا‌به‌جا می‌شوند را داریم و طبق همین موضوع و بر اساس توانمندی باشگاه استقلال, مبلغ رضایت‌نامه تبریزی را مشخص کردیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌‌آهن با تاکید بر اینکه «استقلالی‌‌ها اگر می‌خواهند بازیکن بگیرند, برای جذب تبریزی فقط تا شنبه مهلت دارند»، به تسنیم گفت: باید برای تیم‌مان برنامه‌ریزی کنیم. شرایط تیم ما به صورتی است که تا یکی دو هفته با جای خالی تبریزی خلایی احساس نمی‌کنیم اما به هرحال باید در ادامه به دنبال پر کردن جای خالی این بازیکن باشیم. با تدابیری که اندیشیده شده و نظرات امید نمازی در صورت انتقال تبریزی به استقلال استراتژی‌هایی تعریف کردیم که در زمان لازم اعلام می‌کنیم.

آذری عنوان کرد: روز گذشته (چهارشنبه) با فتحی (سرپرست جدید باشگاه استقلال) تمام موارد انتقال تبریزی را چک کردیم و اگر با مواردی که در نامه قید شده, موافقت شود, این انتقال انجام می‌شود و تبریزی به استقلال می‌رود.

وی درباره حواشی بعد از مراسم برترین‌های فوتبال ایران و انتقاداتی که برای برخی از انتخاب‌ها شده بود, گفت: سازمان لیگ از یک ماه پیش فرم‌‌هایی را به باشگاه‌ها و کارشناسان ارسال کرده بود تا امتیازات جمع‌آوری شود. کار قشنگی بود که بهترین‌ها از نظر کارشناسان انتخاب شود اما در یکسری از نتایج آمار و ارقام منطقی نیست. در برخی از پست‌ها مانند آقای گلی طبق آمار مشخص است که علی علیپور باید انتخاب شود. به طور مثال در پست دروازه‌بانی تعداد سیو‌ها در بازی‌های ملی و لیگ و رقابت‌های آسیایی می‌تواند برترین را مشخص کند. رقابت‌ها باید آماری باشد و برای همین انتظار‌مان این بود که رشید مظاهری با درخششی که در فصل گذشته داشت, جزو گزینه‌ها باشد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌‌آهن راجع به انتخاب جپاروف به عنوان برترین پاسور, عنوان کرد: در این پست هم تعداد پاس‌‌‌‌های گل مشخص است و برای همین تعجب کردم که چرا محسن مسلمان انتخاب نشد. در انتخاب مربی برتر, امیر قلعه‌نویی با ذوب‌آهن در نیم فصل دوم قهرمان شد و همه تیم‌ها را برد اما کوچکترین صحبتی از او نشد. برگزاری مراسم سنگینِ برترین‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشت. نفس کار, خوب بود, اما در سازمان‌دهی باید تشریح کنیم که بر چه اساسی برترین‌ها انتخاب می‌شوند. اینکه چون به برخی از تیم‌ها ظلم شده و به همین دلیل به آنها امتیازاتی بدهیم, باعث شک و شبهه می‌شود.

آذری درباره اینکه در حاشیه مراسم برترین‌ها به این موضوع اشاره شد که برگزاری مراسم اختتامیه لیگ برتر ایران از جام جهانی 2018 بهتر بوده, خاطرنشان کرد: این موضوع را باید از کسی که این حرف را زده سؤال کنید اما برند جام جهانی با برند باشگاهی متفاوت است. شاید به دلیل بارانی که بعد از بازی فینال جام جهانی شروع به باریدن کرد, جشن قهرمانی لیگ برتر ارجحیت داده شده آن هم در حالی که 3 رئیس جمهور روی سکو ایستاده بودند. مقایسه کردن اختتامیه جام جهانی با لیگ برتر کار منصفانه‌ای نیست اما باز هم باید دید روی چه معیار‌هایی این حرف زده شده است.

وی با اشاره به فشردگی برنامه‌های لیگ در فصل پیش‌رو گفت: با وجود بازی‌‌های آسیایی, لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا, سال پُر ترافیکی پیش‌رو داریم و امیدوارم مسابقات لیگ با نظم و انضباط خاصی برگزار شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید