نرخ اشتغال زنان در کشور 15 درصد است

مدیرعامل بنیاد توسعه و کارآفرینی زنان و جوانان گفت: نرخ اشتغال زنان در کشور حدود 15 درصد اعلام شده در حالی که حضور این قشر در دانشگاهها به بیش از 60 درصد رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ فیروزه صابر افزود: افزود: بخشی از این قشر عظیم یعنی زنان استعداد کارآفرینی دارند که از این سرمایه پس از ورود به دانشگاه استفاده نمی شود و عده اندکی موفق به هموار کردن مسیر می شوند.

وی اظهار داشت: بر این اساس باید شرایطی را فراهم کرد تا تعداد بیشتری از دختران جوان در شهر و روستا بتوانند بصورت فردی یا جمعی کسب و کارهای جدیدی را ایجاد کنند.
صابر افزود: این بنیاد در حوزه کارآفرینی و کسب و کار زنان فعالیت می کند و معتقدیم اگر در شرایط کنونی مسیر کسب و کار و شکل گیری فعالیت های کارآفرینانه هموار شود یکی از پیامدهای جدی ان می تواند اشتغالزایی باشد.
وی بیان کرد: شرایط امروز به گونه ای است که کارآفرینان می توانند فقط در عرصه خصوصی فعالیت کنند و در واقع محیط کسب و کار پر جالش بوده، وظیفه دولت است که زیرساخت های لازم را با هدف ایجاد فضای منطقی برای کسب و کارهای جدید فراهم کند.
مدیر عامل بنیاد توسعه و کارآفرینی زنان و جوانان ادامه داد: هم اکنون مساله جدی که در جامعه وجود دارد بحث فساد و رانت است که متاسفانه محیط کسب و کار را آلوده کرده و حتی به ورطه نابودی کشانده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه این فساد اجازه نمی دهد بخش خصوصی به حیات خود ادامه دهد و در واقع بسیاری از استعداد ها به ظهور نمی رسد و مشکلات متعددی بوجود می آید.
این مسئول بیان کرد: به این موضوع باید توجه داشت که برای ایجاد زیرساخت های لازم در بحث کارآفرینی مهمترین رکن آموزش و سپس یکسری امکانات به ویژه تسهیلات مورد نیاز است.
مدیرعامل بنیاد توسعه و کارآفرینی زنان و جوانان ادامه داد: این در حالی است که در برخی موراد دولت تسهیلاتی می دهد و به دلیل عدم مدیریت مانند طرح های زود بازده به هدر می رود.
وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که از طریق صندوق کارآفرینی امید داده می شود، فقط برای توسعه روستایی لحاظ شده و شهرها مورد غفلت واقع شده اند.
صابر افزود: افراط و تفریط ها، تصمیمات کارشناسی نشده، فردی، سلیقه ای، کوتاه مدت و نبود چشم انداز لازم از سوی مدیران به نتیجه لازم و دلخواه منتج نمی شود.
وی بیان کرد: البته باید به این موضوع توجه داشت که پروژه های موردی نیز وجود دارد که از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حمایت می شود اما طرح کوچکی را شامل می شود.
این کارآفرین ادامه داد: بر این اساس به دلیل نبود نگاه اجتماعی و یکپارچه نیز در جامعه هردستگاه متولی جزیزه ای عمل می کند که اتلاف وقت محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: زنان در مقایسه با مردان به دلیل وجود محدودیت های مختلف فرهنگی، خانوادگی در حوزه کسب و کار با چالش های جدی مواجه هستند.

دیدگاه تان را بنویسید