همه می‌گویند بعد از جام جهانی از این رو به آن رو شده‌ام!

بیرانوند: امیدوارم بهترین دروازه‌بان آسیا شوم و دستکش طلایی جام ملت‌ها را کسب کنم

دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس ابراز امیدواری کرد، روزی به عنوان بهترین دروازه‌بان قاره آسیا انتخاب شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا بیرانوند پس از انتخاب به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ برتر اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم و خیلی خوشحالم برای سومین سال به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شدم، آنهم در چهار سالی که در لیگ برتر بازی می‌کنم. امیدوارم در سال‌های آینده هم این عنوان را کسب کنم و به نظرم چیزی که من بیشتر از آن خوشحال شدم، دریافت این دستکش بود، چون قبل از این توپ و کفش طلا گرفته بودم! برخی بی‌نظمی‌ها بود که عامل این اتفاق شد و امیدوارم بهتر از این هم شود.

وی در خصوص پیشنهادهایی که دارد، گفت: پیشنهادها همچنان می‌آیند و باشگاه هم در جریان است، اما شرایط طوری بود که خواستم تا نیم‌فصل بمانم و در این شرایط سخت همچنان در پرسپولیس حضور داشته باشم. من تا نیم‌فصل می‌مانم و پیشنهادها را هم آن موقع بررسی می‌کنم.

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه از انتقال او سود خوبی نصیب این باشگاه می‌شود، گفت: هر چقدر به پرسپولیس برسد، حق این باشگاه است. پرسپولیس خیلی به من کمک کرده است تا به این جایگاه برسم و هر چقدر از انتقال من به باشگاه برسد، حق باشگاه است.

بیرانوند درباره آرزوهایی که دارد، گفت: آرزوهای بزرگی دارم و امیدوارم روزی بهترین دروازه‌بان آسیا شوم و دستکش طلایی جام ملت‌ها را کسب کنم و اگر هم روزی خارج از ایران بودم، برای ایران بدرخشم.

وی در خصوص صحبت‌هایی که با گرشاسبی انجام داد، گفت: من احترام زیادی برای گرشاسبی قائلم، مردی که می‌داند قرارداد من تمام می‌شود، اما با من سفید امضا می‌کند و این کار را به خاطر هواداران پرسپولیس انجام داد و این برای من ارزشمند بود.

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص رقابتی که با سیدحسینی حسینی و رشید مظاهری برای حضور در تیم ملی داشت و به نظرش درخشش در تیم ملی چقدر در انتخاب او تأثیرگذار بوده است، گفت: دروازه‌بان‌هایی که برای تیم ملی آمدند، همه دروازه‌بان خوبی بودند. ما هفت هشت دروازه‌بان بودیم که سه نفر برای حضور در جام جهانی انتخاب شدند و در تمام کشورهای دنیا نیز همین‌طور است. به نظرم در آن سال هم دروازه‌بانی که بیشترین کلین‌شیت را داشته است، به عنوان بهترین انتخاب می‌شود. من برای سیدحسین حسینی خیلی احترام قائلم و تعجب کردم که چرا رشید مظاهری بین گزینه‌ها نبود، چون عملکرد او خیلی خوب بود و کلین‌شیت داشت، سیوهای خوبی داشت و در آسیا هم در صدر بهترین‌ها بود. او همشهری خودم است و امیدوارم روزی به این حق خود برسد.

بیرانوند در خصوص عملکردش در تیم ملی نیز با تشکر از کارلوس کی‌روش، اظهار داشت: از کی‌روش تشکر می‌کنم و اینکه اعتماد کرد به همه بازیکنان در جام جهانی. روحیه من بعد از جام جهانی به کلی عوض شده و شرایطم تفاوت کرده است. همه بازیکنان تیم، مربیان و... در تیم می‌گویند شرایطم بعد از جام جهانی از این رو به آن رو شده است و الان خیلی ریلکس هستم و امیدوارم در این شرایط برای پرسپولیس خوب کار کنم.

وی درباره صحبتی که با وینفرد شفر، سرمربی استقلال داشت، گفت: او به من تبریک گفت. قبل از مراسم هم تبریک گفته بود. من هر وقت شفر را می‌بینم سمت او می‌روم و برای او احترام قائلم. با ماندن شفر و برانکو کار امسال لیگ را سخت می‌کند و آنها لیگ را هم جذاب‌تر خواهند کرد.

دروازه‌بان تیم ملی درباره بحث تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش خاطر نشان کرد: کسی که می‌تواند به قهرمانی ما در جام ملت‌ها کمک کند، کی‌روش است. همه می‌دانید و من این همه سال که با او در تیم ملی کار کردم می‌دانم دلش برای تیم ملی می‌تپد.

بیرانوند در مورد انتقادهایی که به سبک بازی تیم ملی و دفاعی بازی کردن تیم ملی در جام جهانی شده است، اظهار داشت: به این سؤال اصلاً نمی‌توانم جواب بدهم. مقابل اسپانیا و پرتغال چه انتظاری دارید که 90 دقیقه حمله کنید؟ ما ابتدا باید مقابل این تیم‌ها گل نخوریم و همه تیم‌ها در دنیا به همین شکل بازی می‌کنند. ما باید مقابل این تیم‌ها اول یک امتیاز را داشته باشیم و اگر گل خوردیم آن وقت حمله کنیم. به نظرم کی‌روش بهترین استراتژی را در جام جهانی انتخاب کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید