اپل در آستانه تریلیون دلاری شدن

رقابت تنگاتنگ غول های فناوری آمریکا برای تبدیل شدن به نخستین یونیکورن یا کمپانی تریلیون دلاری به لطف رشد سریع آمازون هر روز نفس گیرتر از روز گذشته دنبال می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سه ماه قبل اپل با ارزش بازار ۸۹۳ میلیون دلاری تنها ۱۲ درصد با این هدف فاصله داشت و این در حالی بود که آمازون به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده برای رسیدن به این معیار باید ۳۳ درصد ارزش سهام خود را بالا می برد. با این حال برخی کارشناسان با تاکید بر اینکه رشد سالیانه ۸۷ درصدی آمازون به مراتب از ۲۴ درصد اپل بیشتر بوده، احتمال می دهند که آمازون در نهایت قبل از اپل به کمپانی تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد.

جدیدترین گزارش مالی این شرکت ها حاکی از نزدیک شدن آمازون به اپل است، هرچند در این ماراتن هنوز کوپرتینویی ها پیشگام هستند. بر این اساس ارزش هر سهم اپل با رشد ۸.۸ درصدی به ۱۹۱ دلار رسیده که به معنی ارزش بازار ۹۳۳.۷ میلیارد دلاری است. در صورتی که ارزش سهام این کمپانی ۷.۱ درصد افزایش یافته و به ۲۰۵.۰۴ دلار برسد این کمپانی به یونیکورن تبدیل خواهد شد.

در همین زمان آمازون با رشد دو برابری ارزش بازار خود را به ۸۹۴.۶ میلیارد دلار رسانده تا ۱۱.۸ درصد با رقم جادویی یک تریلیون دلار فاصله داشته باشد.

تحلیلگران با بررسی نحوه رشد این شرکت پیش بینی کرده اند که آمازون طی ماه آتی به نخستین کمپانی تریلیون دلاری دنیا تبدیل شده و یک هفته پس از آن اپل نیز به این مهم دست پیدا خواهد کرد.

از دیگر رقبای این ماراتن می توان به آلفابت با ارزش ۸۳۵.۶ میلیارد دلار و فاصله ۲۲ درصدی اشاره کرد که بین مایکروسافت و آمازون قرار گرفته است.

انتظار می رود آمازون و اپل به ترتیب پنجشنبه هفته جاری و سه شنبه هفته آینده گزارش مالی سه ماه سوم سال مالی جاری را اعلام کنند که در صورت دریافت بازخورد مثبت از سوی سرمایه گذاران آنها را به تریلیون دلاری شدن نزدیک خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید