پیش بینی یک کارشناس درباره قیمت مسکن در ماه های آینده

یک کارشناس مسکن با بیان اینکه رونق موجود تا پایان سال در بازار مسکن خواهند ماند، ادعای وجود حباب در بازار مسکن را لفاظی خواند و ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی بر موضوع مسکن اشراف ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیت‌الله ستاریان، با طرح این موضوع که رکودی در بازار مسکن وجود ندارد، گفت: در شهریور96 پیش‌بینی کردیم که خرداد و تیر97 اوج رونق بازار مسکن خواهد بود که تاحدودی هم اینگونه بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمتی که در تیر ماه مشاهده شد، موقتی و ناشی از تاثیرات خروج آمریکا از برجام بود افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود با بازگشت تحریم‌ها، سرمایه‌ها بازهم به بازار مسکن بازگشته و رونق موجود تا اوایل سال98 دراین بازار ماندگار باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات دولت، مبنی بر اجبار افزایش 10درصدی نرخ اجاره بها برای کنترل آن می‌تواند موثر باشد؟ گفت: دخالت دولت در معامله بین دونفر منطقی و قابل اجرا نیست و تنها باعث شکل گیری قرارداد‌های پنهان خواهد شد.

ستاریان ادامه داد: در گذشته همواره گفته می‌شد که حوزه مسکن دچار مشکلات اساسی است اما وزارت راه و شهرسازی اهمیتی نمی‌داد، حال که به میانه راه رسیده‌ایم دست به چنین اقداماتی زده‌اند که فایده‌ای ندارد و این امر تنها نمایانگر عدم اشراف بر بازار مسکن است.

وی همچنین در خصوص طرح تعیین مالیات بر تعداد معاملات مسکن که با هدف توقف فعالیت سوداگرانه درنظر گرفته شده‌است، تصریح کرد: دولت باید به جای تعیین مالیات به افزایش تولید مسکن پرداخته و از اقدامات نظارتی و ایجاد فشار جلوگیری کند زیرا تعیین مالیات تنها باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

ستاریان با بیان اینکه در حوزه مسکن با کسری مواجه هستیم، افزود: دولت با اقدامات اخیر خود به دنبال مقصرجلوه دادن مردم در افزایش قیمت‌ها و مبرا دانستن بازار مسکن از هرگونه نقص و ایراد است.

این کارشناس مسکن ضمن لفاظی خواندن ادعای وجود سوداگر و قیمت‌های حبابی در بازار مسکن ادامه داد: سوداگری به معنی تخلیه بازار از واحد‌های مسکونی و احتکار و فروش آن‌ها با قیمت بالاتر است که کسی در بازار مسکن توانایی انجام چنین کاری را ندارد و این ادعاها تنها به قصد فرافکنی مطرح می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید