گزارش اختصاصی جی پلاس در آستانه ۵ روز تا لیگ هجدهم؛

محرومیت 11 تیم لیگ برتری از ثبت قرارداد + اسامی/ بدهی سرخابی ها مشخص شد

یازده تیم لیگ برتری به خاطر پرداخت نکردن مطالبات بازیکنان و مربیان سابق خود از ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان جدید محروم هستند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان لیگ برتری از بدو فعالیتش، نظارت دقیقی به بدهی باشگاه ها  و مطالبات بازیکنان و مربیان دارد و با برنامه ریزی خود در صدد کاهش بدهی ها در فوتبال ایران است.

این کمیته برای فصل نقل و انتقالات نیز محدودیت هایی را برای تیم ها در نظر گرفت که اگر باشگاه ها مطالبات و بدهی ها قطعی خود را پرداخت نکنند، نمی توانند قرارداد جدیدی را به ثبت برسانند.

با توجه به همین دستورالعمل، 11 تیم لیگ برتری با وجود عقد قراردادهای داخلی در فصل نقل و انتقالات مجاز به ثبت آن ها در سازمان لیگ و سامانه tms نیستند. این در حالی است که لیگ برتر هجدهم از چند روز دیگر و روز پنجم مرداد با برگزاری هشت دیدار شروع خواهد شد!

تاکنون پنج تیم لیگ برتری فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان، پیکان و سایپا موفق به حل مشکل خود شدند  و قرارداد بازیکنان جدید را هم به ثبت رساندند.

در سوی مقابل یازده باشگاه از ثبت قرارداد بازیکنان شان محروم هستند که اسامی این باشگاه ها به این شرح است:

1-باشگاه نفت مسجد سلیمان

۲ – باشگاه پدیده مشهد

۳- باشگاه سپاهان اصفهان

۴ – باشگاه پرسپولیس (مطابق رای فیفا نیز از ثبت قرارداد بازیکن جدید محروم است)

۵ – باشگاه تراکتورسازی

۶ – باشگاه استقلال

۷ – باشگاه گسترش فولاد تبریز

۸ – باشگاه نساجی مازندران

۹ – باشگاه سپیدرود رشت

۱۰ – باشگاه استقلال خوزستان

۱۱ – باشگاه پارس جم جنوبی

این فهرست بر اساس بیشترین به کمترین بدهی تنظیم شده است؛ به طوری که باشگاه نفت مسجد سلیمان با 800 میلیون تومان بدهی در صدر جدول بدهکاران قرار دارد.

پرسپولیس نیز با قرار گرفتن در رده چهارم بدهکارترین تیم ها، باید مبلغ 600 میلیون تومان را به کمیته تعیین وضعیت و سپس طلبکارانش بپردازد. هر چند این تیم تا نیم فصل نخست مجاز به ثبت قرارداد بازیکن جدیدی نیست و شاید نیازی به حل و فصل این موضوع در مقطع زمانی کنونی نمی بیند.

استقلال، دیگر تیم پرطرفدار پایتخت برای ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش که چندین میلیارد تومان آب خورده، تنها باید 400 میلیون تومان را به کمیته تعیین وضعیت بپردازد.

اما در انتهای این فهرست نام پارس جنوبی جم دیده می شود. این تیم بوشهری به خاطر مبلغ بسیار ناچیز 4 میلیون تومان از نقل و انتقالات محروم شده که احتمالا مسئولان این تیم در زمان ثبت قرارداد بازیکنان شان می توانند این مبلغ را به حساب طلبکاران واریز و تسویه حساب کنند.

در این فهرست تیم های استقلال خوزستان، سپیدرود رشت و نساجی مازندران هم مبالغ بسیار کمی را بدهکارند که سقف آن به 100 میلیون تومان می رسد. تیم پدیده مشهد باید 700 میلیون تومان به طلبکارانش بدهد و سپاهان هم مبلغی در حدود 700 میلیون تومان را بدهکار است.

دیدگاه تان را بنویسید