انقلاب طراحی گوشی های هوشمند در راه است؟ / نگاهی به جدیدترین قاب های تمام شیشه ای موبایل

شرکت کورنینگ، نوعی جدید و متفاوت از قاب های موبایل را به بازاز عرضه کده که شیشه هایی بی نظیر در طراحی قاب را ارائه می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ شرکت کورنینگ، نوعی جدید و متفاوت از قاب های موبایل را به بازاز عرضه کده که شیشه هایی بی نظیر در طراحی قاب را ارائه می دهد. 

این طراحی های فوق العاده، می توانند انواع تصاویر دلخواه کاربر را پشت شیشه قاب به نمایش بگذارند.

درواقع به لطف تکنولوژی جدید این شرکت احتمال دارد گوشی های هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت،  به زودی متحول شوند.

طی سال های گذشته تولید کنندگان گوشی های هوشمند مانند اپل و سامسونگ از شیشه های بیشتری برای طراحی  های گوشی خود استفاده کرده اند.در حالی که تا چند سال پیش این نوع دستگاه ها تنها روی صفحه نمایش خود از شیشه استفاده می کردند. اما در حال حاضر شیشه ها اطراف و لبه های تلفن های همراه نیز دیده می شوند و گاهی نیز تمام بخش پشتی گوشی را شامل می شوند.

جان باین، مدیر کل شرکت  کورنینگ، اعلام کرد در سال جاری، حدود 28 درصد از تمام گوشی های فروخته شده این شرکت و تقریبا 100 درصد از تلفن های با قیمت بالای آن دارای بخش شیشه ای در پشت دستگاه  هستند.

باین اخیرا در مصاحبه ای گفت: "ما شیشه رانه فقط در بخش جلویی گوشی ها، بلکه در بخش پشتی گوشی ها مشاهده می کنیم، چون قاب های شیشه ای از شارژ بی سیم و نرخ داده های بالاتری مانند 5G پشتیبانی می کند و اتفاقا این  فلز  است که به اشتباه در حوزه فناوری وارد شده است."

اما برخی معتقدند استاده از بدنه تمام شیشه ای برای گوشی ها با مشکلاتی مثل لکه ها همراه است. کورنینگ می گوید که برای تمام این لکه ها یک راه حل دارد. این تکنولوژی جدید شرکت کورنینگ برای ترسیم اشیاء بر روی شیشه  با استفاده از یک چاپگر جوهر افشان ویژه طراحی شده است و به جای یک بدنه  براق، یک شیشه مات را ارائه می دهد.

این در حالی است که اسکنر اثر انگشت نیز با قدرت کامل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.باین درخصو مزایای این گوشی ها نیز  گفت: "این گوشی کمتر لغزیده و از دست کاربران خواهد افتاد."

جالب است بدانید برخی از سرشناس کامپیوتر مثل ایسر و لنوو در حال حاضر کامپیوترهایی را با استفاده از سیستم شیشه های مات کورنینگ در پوشش لپ تاپ خود تولید کرده اند. اما هیچ یک از سازندگان گوشی تا کنون برای این تکنولوژی پیش قدم نشده است.

باین در این خصوص گفت که این به خاطر این است که آنها هنوز درک می کنند که چطور واقعا استفاده از این تکنولوژی کسب و کارشان را رونق می دهد. 

دیدگاه تان را بنویسید