گزارش جی پلاس؛

چرا ارومیه امسال قهرمان لیگ والیبال می شود؟!

بازار نقل و انتقالات والیبال ایران این روزها تنها یک خریدار دارد. شهرداری ارومیه ستاره های قهرمانی ساز لیگ را یکی یکی می خرد و شاید به نوعی از همین حالا خودش را بخت اول قهرمانی معرفی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پس از پایان لیگ گذشته والیبال، در گزارشی به پر افتخارترین بازیکن کنونی والیبال ایران پرداختیم. گزارشی که آمار جالب بازیکنانی مانند موسوی و محمودی را نشان می داد که با عنوان "سلاطین قهرمانی والیبال" از آن ها یاد کردیم.

در آن گزارش گفتیم که موسوی در دوازده دوره گذشته لیگ برتر، در یازده دوره قهرمان شده. یعنی هم او تیم های قهرمان را انتخاب کرده و هم تیم هایی که به دنبال قهرمانی اند، سراغ او می آیند.

شهرام محمودی هم تقریبا همین شرایط را دارد. او هم از سال 87 تا 96، در 9 دوره لیگ برتر، هشت قهرمانی بدست آورده است. 

این دو بازیکن به طور طبیعی در تمام این هشت قهرمانی در کنار یکدیگر قرار داشته اند و هم بازی بوده اند.

تمام این ها را گفتیم تا برسیم به لیگ امسال. لیگی که البته چند ماهی به آغازش مانده اما مدعی اصلی قهرمانی دست به کار شده و اولین اقدامش هم جذب همین دو بازیکن است! 

شهرداری ارومیه که چندین سال برای قهرمانی لیگ برتر تلاش کرد، سال گذشته در بدترین نتیجه اش، به جمع هشت تیم برتر هم صعود نکرد و امسال دیگر مشخص است که خیزش برای قهرمانی است. جذب سید و شهرام (دو بازیکنی که آمار نشان می دهد جزو ملزومات قهرمانی در لیگ برترند) مهمترین دلیل برای اینکه روی کاغذ هم که شده این تیم را قهرمان لیگ برتر در سال 97 بدانیم!

از طرف دیگر در سال های گذشته بازیکنان دیگری مانند سعید معروف، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و عبادی پور هم در لیگ ایران حضور داشتند که می شد با جمع کردن آنها در تیم های دیگر، رقیبی جدی برای شهرداری ارومیه تراشید اما حالا همه این بازیکنان به علاوه چند بازیکن جوان، راهی لیگ های اروپایی شده اند و دیگر بازیکنان شاخص و تا این اندازه تاثیر گذاری وجود ندارد که برای قهرمانی یک تیم کافی باشند.

از طرفی بالا رفتن نرخ ارز، دیگر به کمتر باشگاهی اجازه می دهد تا بازیکنان خوب خارجی را به خدمت بگیرند. با قیمت امروز یورو، ارزان ترین بازیکنان خارجی که کیفیتی برابر با بازیکنان ایران داشته باشند، بیش از دو میلیارد تومان قیمت دارند که با این وضعیت کمتر باشگاهی توان پرداخت آن را دارد.

طبیعی است که در ورزش چیزی قابل پیش بینی نیست اما ارومیه بدون شک شانس اصلی قهرمانی در فصل پیش روی لیگ برتر خواهد بود. هم بهروز عطایی مربی قابلی است، هم  سید و شهرام در این تیم هستند. دو بازیکنی که نشان داده اند به این راحتی ها راهی تیمی نمی شوند و همان طور که تیم های قهرمان به دنبال آن ها آمده اند، آن ها هم در انتخاب هایشان خیلی هوشمندانه عمل کرده اند و به تیم هایی رفته اند که برای قهرمانی تک و تنها نباشند! 

تمام این ها را که بگذاریم کنار تماشاگران خونگرم و جو وحشتناک سالن ارومیه، چیزی که تیم های قهرمان ایران در سال های گذشته تقریبا نداشته اند، شانس این تیم برای قهرمانی بیشتر و بیشتر می شود. 

دیدگاه تان را بنویسید