رویترز:

فروش رنو در ایران با احتمال تحریم‌های آمریکا ۱۰ درصد کاهش یافت

رویترز اعلام کرد: اگرچه فروش رنو در کشورهای روسیه، آمریکای جنوبی و اروپا در شش ماه نخست امسال رکوردهای جدیدی ثبت کرده اما در ایران به لطف احتمال تحریم‌های جدید آمریکا 10.3 درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛  شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد میزان فروش خودروی رنو به دلیل احتمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا ۱۰.۳ درصد کاهش و به ۶۱ هزار و ۳۴۵ دستگاه خودرو کاهش یافته است.

براساس این گزارش میزان فروش رنو در جهان نیمه نخست امسال با رشد ۹.۸ درصد رکورد جدیدی را ثبت کرده است. افزایش فروش خودروی رنو به لطف تقویت بازارهای روسیه، آمریکای جنوبی و همچنین فروش بیشتر در داخل اروپا بوده است.

رنو همچنین چشم‌انداز رشد آینده را از ۲.۵ درصد به ۳ درصد افزایش داده است. این پیش‌بینی پس از آن صورت گرفت که گزارش‌ها حاکی از ترخیص ۲.۰۷ میلیون خودرو در ۶ ماهه نخست منتهی به ۳۰ ژوئن بوده است.

این شرکت خودروسازی اشاره کرده که متعهد است تا فروش بیشتری را در سال ۲۰۱۸ داشته باشد چرا که اخیراً مدل‌های جدیدی را طراحی کرده که مشتریان بیشتری دارد.

فروش این نوع خودرو در اروپا ۴.۴ درصد رشد کرده و به ۱.۰۷ میلیون خودرو در ۶ ماهه نخست امسال رسیده است و انتظار بر این است که رشد ۲.۸ درصدی را ثبت کند.

رشد فروش این نوع خودرو در منطقه اوراسیا شامل روسیه ۱۵ درصد و در آمریکای لاتین ۱۸ درصد رشد داشته است. شرکت رنو پیش‌بینی رشد بازار خود در برزیل را تا ۱۰ درصد پیش‌بینی کرده و پیش‌بینی رشد فروش در منطقه اروپا را تا ۱.۵ درصد داشته است.

در این میان هند و کره جنوبی مناطقی بودند که خرید کمتری داشتند که فروش این نوع خودرو در این مناطق به ترتیب به ۱۹ و ۲۵ درصد کاهش یافته است.

دیدگاه تان را بنویسید