کاسیاس و سوارس از ناداوری VAR علیه کرواسی در فینال انتقاد کردند

کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا و مهاجم اروگوئه سازوکار کمک داور ویدئویی در فینال جام بیست‌و‌یکم را زیر سؤال بردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، گل دوم تیم ملی فرانسه مقابل کرواسی در فینال جام جهانی که با یک پنالتی مشکوک به تشخیص کمک داور ویدئویی رقم خورد جنجالی فراوانی به پا کرد.

در حالی که عده‌ای باز بودن دست ایوان پریشیچ را دلیلی برای تشخیص بودن خطای هند پنالتی او می‌دانند، برخی دیگر از جمله زلاتکو دالیچ، سرمربی کروات‌ها ناگهانی بودن برخورد توپ با دست هافبک اینتر و نزدیک بودن فاصله او با محل شلیک توپ را دلایلی برای اثبات اشتباه نستور پیتانا، داور آرژانتینی بازی دانسته‌اند.

در این میان اما برخی دیگر مانند ایکر کاسیاس و لوئیس سوارس معتقدند در حالی که  VAR به پیتانا برای تشخیص خطای پنالتی پریشیچ کمک کرد، از این تکنولوژی برای تشخیص برخی دیگر از صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز بازی استفاده نشده است.

کاسیاس در صفحه شخصی خود در توئیتر احساس خود درباره گل فرانسوی‌ها را با طرفدارانش به اشتراک گذاشته و نوشته است: راستش را بخواهید من سازو کار استفاده از VAR را خیلی خوب درک نمی‌کنم. داور (در صحنه گل اول فرانسه) به رخ دادن یک خطا روی آنتوان گریزمان اعتقاد داشت که خطا نبود. گل فرانسه هم در ادامه همین اتفاق به ثمر رسید و هیچ اتفاقی نیفتاد (هیچ استفاده‌ای از VAR نشد).

پست کاسیاس مورد توجه لوئیس سوارس قرار گرفته است و مهاجم اروگوئه که تیمش در مرحله یک چهارم نهایی توسط فرانسوی‌‌ها حذف شد، در تأیید حرف سنگربان و کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا نوشته است: حق با توست ایکر و آن آفساید پل پوگبا (پوگبا در گل اول فرانسه در موقعیتی آفساید دید دروازه‌بان کرواسی را محدود کرده بود) هم در جریان بازی نقش داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید