گزارش جی پلاس/ رتبه اول دنیا در امتیاز اما ششم در مدال

یک قهرمانی ساده و تبریک جالب رؤسای جمهور و مجلس!

تیم ملی وزنه برداری ایران در جام جهانی جوانان جهان به قهرمانی دست یافت اما اهالی وزنه از این قهرمانی راضی نیستند چرا که این قهرمانی به خاطر کسب تعداد مدال بیشتر نبوده است؛ با این وجود رییس جمهور ورییس مجلس این موفقیت را به جامعه وزنه برداری و مردم تبریک گفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کاروان تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران در پایان رقابت های قهرمانی جهان، در دسته فوق سنگین موفق ظاهر شد و دو مدال طلا کسب کرد اما در سایر اوزان نتایج ضعیفی گرفت و تنها به لطف شمارش امتیازات توانست قهرمان دنیا شود.

جوانان وزنه بردار ایران به رغم تلاش شایسته ای که داشتند اما از نظر نتیجه گیری (که البته هدف اصلی این رقابت ها نیست)، برخلاف انتظارات فنی کارشناسان، نتوانستند چندان موفق ظاهر شوند و حداقل یک مدال طلا نسبت به سال گذشته بیشتر بگیرند. حتی در برخی از اوزان که تعداد رقبا به 4 نفر می رسید، وزنه برداران ایران در رده پنجم و ششم قرار گرفتند.

در وزن 85 کیلوگرم این رقابت ها که تنها 6 وزنه بردار با هم رقابت می کردند و دو وزنه بردار هم از ایران بودند، نمایندگان ایران با ثبت رکورد ضعیف در رده پنجم و ششم قرار گرفتند. البته این رقابت ها ماهیت آماده سازی برای جوانان ورزشکار دنیا دارد و سایر کشورهای مدعی در این رشته چندان با معیار نتیجه گیری وارد آن نمی شوند.

با این وجود در پایان رقابت ها کاروان ایران با 512 امتیاز در رده نخست جدول امتیازی قرار گرفت و این عنوان چندان به کام مسئولان فدراسیون و مربیان تیم ملی هم خوش نیامد چرا که در جدول مدالی آقایان، ایران در رده ششم و در جدول مجموع زنان و مردان تیم ملی وزنه برداری در رده دوازدهم قرار گرفت!

این قهرمانی به خاطر حضور پرتعداد کاروان ایران در مسابقات به دست آمد چرا که در هر وزن یک تا دو وزنه بردار ایرانی حضور داشتند و هر کدام امتیازی را به خود تعلق دادند و در نهایت به خاطر همین امتیازات که اندک اندک جمع شدند، ایران به قهرمانی رسید اما تیم هایی دیگری مانند لتونی که تنها با 3 وزنه بردار به مسابقات آمده بودند، از نظر مدالی بهتر از ایران ظاهر شدند!

جالب تر اینکه بعد از اتمام این مسابقات، چهره های سیاسی کشور به تعریف و تمجید از عملکرد وزنه برداران ایران پرداختند. دکتر روحانی، علی لاریجانی و حتی بهرام قاسمی در پیام های جداگانه ای این موفقیت را به اهالی وزنه برداری و مردم تبریک گفتند اما شاید به آنها اطلاع داده نشده باشد که این موفقیت به چه کیفیتی بوده و چگونه حاصل شده است و اینکه آیا اهالی وزنه برداری از جایگاه ایران در این رقابت ها راضی هستند یا خیر!

به گزارش جی پلاس؛ حتی وزارت ورزش در پیام خود به کسب مدال های ارزشمند در دوره های آتی همانند این دوره اشاره کرده است؛ غافل از اینکه ایران تنها دو مدال طلا در این مسابقات گرفت که در مقایسه با تیم نخست مسابقات تعداد مدال ناچیزی بود. تیم ایران نسبت به سال گذشته تنها یک مدال نقره و یک برنز بیشتر گرفت.

** رده بندی تیمی:

1-ایران با 512 امتیاز

2-ازبکستان با 436 امتیاز

3-ترکیه با 411 امتیاز

4-آمریکا با 407 امتیاز

** رده بندی مدالی:

1-گرجستان با 5طلا، یک نقره

2-آمریکا با 4 طلا، یک برنز

3-ازبکستان با 3طلا، 3 نقره و یک برنز

6- ایران با 2 طلا، 3 نقره و 3برنز

دیدگاه تان را بنویسید