گزارش جی پلاس؛

پلنگ آمور در دام انقراض

دانشمندان تخمین می‌زنند که تنها 84 قلاده از پلنگ آمور در حیات‌وحش چین و روسیه باقی مانده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، پلنگ آمور بیشتر در مرز جنوبی روسیه و در مناطقی از چین زندگی می‌کنند و یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض در دنیا محسوب می‌شود. دانشمندان روس، چینی و آمریکایی در بررسی‌های خود هشدار داده‌اند که تنها 84 قلاده از این حیوان در حیات‌وحش و زیستگاه خود باقی‌مانده است.

در حال حاضر دانشمندان به دنبال نشانه‌هایی از وجود این گونه جانوری در مرزهای نزدیک به محل زیستگاهش هستند تا بتوانند این گونه پلنگ را از تیررس شکارچیان نجات دهند و مانع از انقراض آنها شوند. تاکنون هیچ سابقه‌ای از حضور این جانور در دیگر نقاط جهان به ثبت نرسیده بنابراین، آماری که از مرزها اعلام شده، جمعیت جهانی این گونه را در حیات‌وحش نشان می‌دهد.

دانشمندان هنگام جستجو با دوربین در این مناطق توانسته‌اند تصویر حدود یک سوم پلنگ‌های آمور را در مرزهای روسیه ثبت کنند. این گونه جانوری به سمت مرزها حرکت می‌کند و دانشمندان معتقدند که این حیوان از مرزهای روسیه فاصله گرفته و دوباره چین را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند به طوری که بیشتر تعداد آنها در چین مشاهده شده‌اند.

این نخستین باری است که دانشمندان جمعیت جهانی پلنگ‌های آمور را مورد مطالعه قرار می‌دهند و از این طریق توانسته‌اند ارزش همکاری‌های بین‌المللی را به اثبات برسانند.

دیدگاه تان را بنویسید