گزارش جی پلاس از دردسری که خرید از آدیداس ایجاد کرد

لباس های بی کیفیت صدای تیم ملی نوجوانان را در آورد!/ فقط خون شاگردان کی‌روش رنگین است؟

علی رغم هزینه هنگفت برای تهیه پوشاک تیم ملی فوتبال بزرگسالان از شرکت آدیداس، فدراسیون فوتبال پوشاک بی کیفیتی را در اختیار سایر تیم‌های ملی قرار داده که به دغدغه اصلی سرمربی تیم ملی نوجوانان تبدیل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه از البسه شرکت آلمانی آدیداس استفاده کرد که رضایت کادرفنی و بازیکنان ایران را جلب کرد اما تهیه این البسه به راحتی برای ایران رقم نخورد و حواشی زیادی را به دنبال داشت.

با صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، اهالی فوتبال در انتظار عقد قرارداد مالی خوبی با یکی از شرکت های تامین کننده پوشاک ورزشی بودند تا از این طریق، منابع مالی به فدراسیون فوتبال تزریق شود اما اتخاذ تصمیمات غلط در عقد قرارداد با اسپانسر‌های تامین کننده پوشاک، نه تنها موجب جذب سرمایه نشد؛ بلکه چند میلیون دلار را از ایران خارج کرد.

فدراسیون فوتبال بعد از کنار گذاشتن پوشاک شرکت جیووا، اقدام به خرید پوشاک از فروشگاه‌های آدیداس کرد و تیم ملی با پوشاک خریداری شده از این شرکت آلمانی در دور مقدماتی جام جهانی حاضر شد.

خرید پوشاک از آدیداس و اصرار ورزیدن به عقد قرارداد با این شرکت، فدراسیون فوتبال را در موضع ضعف قرار داد و آدیداس در نهایت به جای قبول اسپانسری تیم ملی، پوشاک خود را با قیمت خرده فروشی در اختیار فدراسیون قرارداد و از این طریق سود خوبی هم به جیب زد چرا که تعداد زیادی از پیراهن‌های تیم ملی در مسکو به فروش رفت.

** تبعات عقد قرارداد خرید با آدیداس

عقد قرارداد خرید پوشاک از آدیداس، مانع از پوشیدن لباس های این شرکت آلمانی توسط سایر تیم‌های ملی شد چرا که فدراسیون از نظر مالی نتوانست برای سایر تیم‌های ملی پوشاک آدیداس را تامین کند. در نتیجه از حدود دو سال قبل، این تیم ها با اتمام پوشاک جیووا که در انبارهای فدراسیون موجود بود، به سوی خرید پوشاک از برند ایرانی مجید ترغیب شدند.

این اتفاقات در حالی رخ داد که مهدی تاج، محمدرضا ساکت و سایر مدیران فدراسیون وعده داده بودند که با عقد قرارداد اسپانسری با آدیداس، سایر تیم‌های ملی را هم زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و همه تیم‌ها از جمله داوران هم لباس‌های با کیفیت به تن کنند.

این اتفاقات رخ نداد و در نهایت فدراسیون همچنان از پوشاک داخلی برای تامین البسه تیم ملی استفاده می‌کند. اما خرید پوشاک از برندهای داخلی خالی از اشکال نیست چرا که ظاهرا بدترین نوع پوشاک داخلی در اختیار تیم‌های ملی قرار گرفته و این پوشاک جنس درجه چندم شرکت ایرانی است!

 

** چمنیان: فقط جنس با کیفیت می‌خواهیم نه جنس خارجی

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان که تیمش از دو، سه سال قبل از البسه برندهای داخلی استفاده می‌کند، می گوید پوشاکی که در اختیار تیمش قرار گرفته کیفیت نامناسبی دارد و یکی از دغدغه‌هایش رفع این مشکل است.

عباس چمنیان در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس؛ با اشاره به کیفیت پایین پوشاک تیم ملی نوجوانان، اظهار کرد: امیدوارم برای مسابقات قهرمانی آسیا پوشاک استاندارد و با کیفیت در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. اولویت ما برای پوشاک فقط کیفیت است.

او در پاسخ به این سوال که آیا پوشاک داخلی فاقد کیفیت لازم هستند، تاکید کرد: در داخل کشور پوشاک با کیفیتی تولید می شود اما پوشاک درجه یک در اختیار تیم ملی قرار نگرفته و بازیکنان با مشکلاتی رو به رو هستند. در لیگ برتر، تیم‌های متعددی از پوشاک داخلی استفاده می‌کنند که این پوشاک درجه یک هستند اما به ما پوشاک درجه نمی دهند!

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: آدیداس هم البسه خود را از نظر جنس دسته بندی می‌کند. هر چند آن‌ها با پایین آوردن کیفیت پوشاک، اعتبار خود را زیر سوال نمی‌برند. ما فقط دنبال کیفیت مناسب هستیم. ما این دغدغه را با محمدرضا ساکت - دبیرکل فدراسیون در میان گذاشتیم. او هم انصافا همیشه حامی ما بوده است.

به گزارش جی پلاس؛ بعد از جنجالی که بر سر عقد قرارداد با آدیداس به وجود آمد، مهدی تاج با افتخار اعلام کرد که همه تیم‌های داخلی به خاطر تحقق سال حمایت از کالای ایرانی که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده از پوشاک داخلی استفاده خواهند کرد اما ظاهرا فدراسیون با وجود هزینه های هنگفتی که برای تامین پوشاک تیم ملی از خارج از کشور انجام داده، پوشاک با کیفیت پایین را در اختیار سایر تیم‌های ملی قرار می‌دهد که جای تامل دارد!

دیدگاه تان را بنویسید