در گفت و گو با جی پلاس؛

آزادکار طلایی نوجوانان جهان: مدالم را به مرزبانان تقدیم می‌کنم/ افتخار می‌کنم پدرم یک مرزبان است

کشتی‌گیر طلایی نوجوانان جهان تاکید کرد که الگوی اخلاقی اش تختی و الگوی فنی اش گودرزی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با افتخارآفرینی در خاک کرواسی و قهرمانی در جام جهانی نوجوانان بعد از 22 سال، توانست برای اولین بار جام قهرمانی ایران مسابقات را در خارج از خاک ایران کسب کند.

علیرضا عبداللهی، کشتی گیر وزن 92 کیلوگرم تیم ملی ایران در این مسابقات با اقتدار قهرمانی را برای ایران کسب کرد تا نوید روزهای خوبی برای ایران در این وزن را بدهد.

علیرضا عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره کسب مدال ارزشمند طلای کشتی آزاد نوجوانان جهان، می‌گوید: خدا را شکر توانستم با کسب مدال طلا مزد زحماتم را بگیرم و باعث شادی دل مردم عزیز کشورم شوم. از این که همه اعضای تیم با کسب عنوان قهرمانی تیمی در جهان به هدف شان رسیدند، بسیار خوشحالم و امیدوارم این موفقیت باعث توجه هر چه بیشتر مسئولان به کشتی و نوجوانان آزادکار شود.

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم تیم‌ ‌ملی که عملکرد بسیار خوب وی در این رقابت‌ها با تحسین کارشناسان و طرفداران حاضر در سالن همراه بود، درباره پیروزی‌های قاطع خود مقابل رقبا تصریح کرد: پس از  کسب مدال طلای آسیا عزمم را برای رسیدن به طلای جهان جزم کرده بودم و قطعا اهداف بزرگتری هم در سر دارم. امیدوارم بتوانم به همین شکل ادامه بدهم و به اهداف بزرگی که دارم برسم. امسال آخرین سال حضورم در رده نوجوانان است و قصد دارم این افتخارات را با تلاش و سختی بیشتر در رده جوانان بدست بیاورم.

وی با اشاره به این که در هر مبارزه‌ای به دنبال ارائه کشتی زیبا و هجومی و برد قاطع است، به جی پلاس گفت‌: خوشحالم که خدا کمکم کرد تا شرمنده خانواده و مربیانم نشوم. با آنالیز خوبی که با کمک مربیان  تیم‌ ‌ملی از  حریفانم داشتم با برنامه روی تشک آمدم و برای همه دقایق مبارزه برنامه داشتم.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که کشتی را از کجا آغاز کرده است، خاطر نشان کرد: به خاطر شغل پدرم که یک مرزبان است و به شغل او نیز افتخار می‌کنم، کشتی را از استان هرمزگان که ایشان آنجا خدمت می کرد، آغاز کردم. چهار سال در بندرعباس کشتی گرفتم و پس از آن به تهران آمدیم و شش یا هفت سال است که در تهران کشتی را به صورت حرفه ای دنبال می کنم. در تهران زیر نظر مربیانی چون صادق گودرزی، تقی اکبرنژاد و هادی داداشی کار می کنم و جا دارد از همه آن ها بخاطر زحمات زیادی که برایم کشیدند تشکر کنم.

دارنده مدال طلای نوجوانان جهان و آسیا در سال ۲۰۱۸ با بیان این که مدال جواب کوچکی برای زحمات خانواده اش است، به جی پلاس گفت‌: مدال طلای جهان را به همه مرزبانان کشورم تقدیم می‌کنم، افراد زحمتکش و بی ادعا که در شرایط دشوار مالی زندگی می‌گذرانند و در بسیاری از نقاط آب ندارند و یا در برف شدید از مرزها حفاظت می‌کنند اما  با این وجود کمتر دیده می‌شوند. امیدوارم مسئولان خیلی بیشتر از این ها به این قشر زحمتکش که به خاطر امنیت مردم و کشور در شرایط سختی زندگی می کنند توجه کنند.

عبداللهی در پایان در پاسخ به این سوال که کدام یک از کشتی گیران را الگوی خود می داند هم اظهار کرد: به لحاظ اخلاقی آقا تختی را الگوی خودم می دانم و به لحاظ فنی نیز صادق گودرزی الگوی من است.

دیدگاه تان را بنویسید