در گفت و گو با جی پلاس؛

قهرمان فرنگی کار نوجوانان جهان: طلای المپیک نوجوانان را می خواهم/ استعدادهای پراکنده کشور را دریابید

دارنده مدال های طلا نوجوانان جهان و برنز آسیا و یکی از فرنگی کاران با آتیه ایران می‌گوید هدفش کسب مدال طلای المپیک نوجوانان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد و پرچم ایران را در کرواسی به اهتزاز در آورد.

در وزن 55 کیلوگرم این مسابقات امیرحسین خوانساری توانست نخستین مدال طلا را برای کاروان کشتی فرنگی ایران به دست بیاورد و چراغ نخست را روشن کند.

امیرحسین خوانساری دارنده مدال برنز آسیا در سال ۲۰۱۸، مقابل گئورگی پرتایا از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نمایشی زیبا و با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و اولین مدال ارزشمند طلای ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.

خوانساری طبق قرعه، در دور نخست استراحت کرد. سپس به مصاف دیامانتینو فافه از گینه بیسائو رفت که به دلیل حاضر نشدن حریف بر روی تشک، پیروز شد. خوانساری در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مانوئل استویکا از رومانی به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه برتر با نتیجه ۸ بر یک پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی سپس ۶ بر ۵ امیربک سلطانوف از ازبکستان را برد و به فینال رسید.

این کشتی گیر جوان در دیدار پایانی با قدرت ظاهر شد و در این دیدار مقابل گئورگی پرتایا از گرجستان با نتیجه ۷ بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

امیرحسین خوانساری در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره کسب مدال طلای رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی نوجوانان در کرواسی و ارزیابی خود از این رقابت، اظهار کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و همه مدعیان برای کسب بهترین نتیجه‌ به کرواسی آمده بودند. در وزن 55 کیلوگرم نیز کشتی‌گیران روسیه و ترکیه حضور داشتند که به ترتیب عناوین قهرمانی اروپا و نایب قهرمانی اروپا را در کارنامه شان داشتند اما خدا را شکر می‌کنم با کسب مدال طلا توانستم مزد زحمات خودم و مربیان تیم‌ ‌ملی را بگیرم.

دارنده مدال برنز نوجوانان آسیا درباره عملکردش در این رقابت‌ها و کسب نخستین مدال کاروان کشتی فرنگی گفت: بعد از قرعه استراحت و حاضر نشدن حریفم در دومین مسابقه، در سومین دیدار با حریفی از رومانی رو به رو شدم اما با قدرت این کشتی گیر را شکست دادم تا شروع خوبی داشته باشم. این پیروزی انگیزه ام را بالاتر برد و برای مسابقه چهارم استرسی نداشتم. در کشتی بعدی یکی از مدعیان اصلی این وزن را از پیش رو برداشتم تا به فینال بروم. در این وزن کمی متزلزل ظاهر شدم اما در پایان حریفم را شکست دادم.

او درباره کشتی پایانی این وزن و برتری مقابل نماینده گرجستان خاطرنشان کرد: تمام عزمم برای قهرمانی در این رقابت ها بود و با قدرت کشتی گیر گرجستانی را شکست دادم. خدا را شکر می کنم که در این وزن به مدال طلا رسیدم تا زحمات خودم، مربیان و خانواده ام را جبران کرده باشم.

خوانساری درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت ها به جی پلاس گفت: قهرمانی کشتی فرنگی باعث شد قهرمانی خودم هم دلچسب تر باشد. کشتی گیران نوجوانان نشان دادند آینده کشتی ایران هستند و می‌توانند در رده های سنی بالاتر هم به مقام قهرمانی برسند و برای ایران افتخار آفرینی کنند. ایران مهد کشتی است و استعدادهای زیاد و پراکنده ای در اقصی نقاط ایران وجود دارند که باید دیده شوند و این نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد.

وی با اشاره به زحمت کادر فنی برای رساندن کشتی‌گیران  به شرایط مطلوب، تصریح کرد: کادرفنی ماه‌ها برای این تیم زحمت کشید و با قهرمانی در این رقابت‌ها پاسخ زحمات آن ها را دادیم. شبانه روز بالای سر ما بودند و از هیچ کمکی دریغ نکردند. به هر حال خدا را شکر بهترین نتیجه‌ را برای کشورمان گرفتیم.

خوانساری در پایان با تاکید بر این که هدفش کسب مدال طلای المپیک است، به جی پلاس گفت: کشتی را دوست دارم و می خواهم باز هم باعث افتخار مردم کشورم باشم. امیدوارم بیشتر از  اینها به ورزشکاران توجه شود. چند وقت دیگر باید به المپیک نوجوانان در آرژانتین اعزام شوم و هدفی جزء کسب مدال طلای المپیک‌ نوجوانان ندارم.

دیدگاه تان را بنویسید