عامل اصلی مرگ و میر در جهان شناسایی شد

استعمال دخانیات، افزایش چربی و فشار خون احتمال حملات قلبی را افزایش می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رئیس بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران گفت: معمولاً این عارضه در آقایان از سن 40 سالگی به بعد و در خانم‌ها نیز پس از سن یائسگی بیشتر مشاهده می‌شود لذا باید در این سنین به تغییرات در قفسه سینه توجه بیشتری شود.

دکتر مسعود قاسمی افزود: بیماری های قلبی و در رأس آنها  سکته های قلبی  به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می‌روند.

رئیس بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران ادامه داد: طی 5 سال اخیر متخصصان کشور پیشرفت خوبی در زمینه درمان این عارضه داشته‌اند به طوریکه  می‌توانیم در ساعات اولیه بروز سکته‌های قلبی بیماران را مداوا کنیم.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: احتمال بروز حملات قلبی در افراد دارای زمینه بیماری قلبی و عروقی یا آنهایی که سابقه سکته قلبی در خانواده آنها وجود دارد بیشتر خواهد بود.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: از میان علائم این بیماری می‌توان به احساس درد، فشار و سنگینی بر روی قفسه سینه در هنگام راه رفتن اشاره کرد.  همچنین تعریق غیرمعمول، تغییر حال عمومی و خستگی زودرس نشانه  آغاز سکته‌های قلبی به شمار می‌رود.

وی در پایان توصیه کرد: کاهش وزن، ترک مصرف دخانیات و داشتن یک سبک زندگی مناسب می‌تواند از بروز این گونه حملات بکاهد.

گفتنی است بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق در تاریخ20  تا 23 شهریورماه با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان،  ایتالیا،  فرانسه، امریکای شمالی، ترکیه، انگلیس، اتریش در مرکزهمایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید