کشف علت سرطان خون در دوران کودکی

یک دانشمند برجسته می گوید: به نظر می رسد که لوسمی حاد لنفوبلاستی(سرطان خون) یک علت روشن بیولوژیکی ناشی از عفونت است.او علت احتمالی لوسمی در دوران کودکی را شناسایی کرده است و گفت: اکثر موارد ممکن است بتوان مانع از آن شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یک دانشمند برجسته علت احتمالی لوسمی در دوران کودکی را شناسایی کرده است و گفت: اکثر موارد ممکن است بتوان مانع از آن شد.

پروفسور Mel Greaves از موسسه تحقیقات سرطان گفت که ترکیبی از جهش ژنتیکی در حالی که نوزاد هنوز در رحم است و پس از آن عفونت با یک باکتری یا ویروس ناشناخته ، احتمالا علت سرطان خون است.

لوسمی لنفوبلاستی حاد (ALL) شایع ترین نوع سرطان دوران کودکی است و هر سال 500 مورد آن در انگلستان تشخیص داده می شودکه  حدود 90٪ درمان می شوند.


پروفسور گریووس، که بیش از 40 سال است که لوسمی دوران کودکی را مطالعه کرده است، تئوری هایی را که باعث تشخیص سرطان یا کابل های برق ولتاژ بالا یا مواد شیمیایی به علت لوسمی می شود، رد کرد.

در یک بررسی از مطالعات قبلی که در مجله Nature Reviews Cancer منتشر شده، او گفت اکثر موارد این بیماری توسط دو مرحله حیاتی ایجاد شده است:
اولین بار در رحم اتفاق می افتد، زمانی که جهش ژنتیکی تصادفی کودک را به لوسمی منتقل می کند. اما تنها 1٪ از کودکان متولد شده اینگونه دچار این بیماری می شوند. دوم این است که با قرار گرفتن در معرض یک یا چند عفونت معمول، در دروران کودکی ایجاد می شود.

دیدگاه تان را بنویسید