قاسمی به رده بندی رفت

برد فرنگی‌کاران ایران در آغاز ۵ وزن دوم نوجوانان جهان

نمایندگان ایران در ۵ وزن دوم کشتی فرنگی نوجوانان جهان کار خود را با برد آغاز کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در آغاز رقابت های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی نوجوانان جهان در زاگرب کرواسی، نمایندگان ایران کار خود را با برد مقابل رقبایشان آغاز کردند.از رقابت های شانس مجدد ۵ وزن اول نیز، قاسمی در وزن ۶۵ کیلوگرم با شکست حریف ژاپنی موفق شد به دیدار رده بندی برسد.

در وزن ۴۵ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور دارند، امیررضا ده‌بزرگی دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۸، پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف الیاس یانداروف از روسیه می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده کشتی گیران آمریکا و ازبکستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم ایمان محمدی نفر پنجم آسیا در سال ۲۰۱۸، در دور نخست به مصاف واچیک ساکیان از روسیه رفت و در پایان  و در صورت برتری مقابل این کشتی گیر در دور دوم به مصاف مکرمیت آکتاس از ترکیه می رود. در این وزن ۲۲ نفر شرکت کرده‌اند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۲۸ کشتی گیر حضور دارند، شاهین بداغی در دور اول به مصاف فیلیپ مومی از آمریکا رفت و در پایان در یک مبارزه برتر با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید.بداغی در دور دوم و در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر ولادیسلاو کاراسف از روسیه کشتی خواهد گرفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمدمهدی هداوند در دور نخست مقابل سیمون بورکنهاگن از سوئد در یک دقیقه و ۳۰ ثانیه با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و در ادامه باید به مصاف استپان استرادوبودسف از روسیه برود. در این وزن ۲۹ نفر حضور دارند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۱ کشتی گیر شرکت کرده‌اند، محمد نصرتی دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۸، در دور اول مقابل آرتور وق از مجارستان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد.نصرتی در این دور به مصاف برنده کشتی میان نمایندگان لهستان و ترکیه می‌رود.

همچنین در جریان رقابت های شانس مجدد ۵ وزن نخست،حسین قاسمی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران و نفر پنجم آسیا که روز گذشته(جمعه) و در مرحله مقدماتی پس از پیروزی مقابل کشتی گیران عربستان و دانمارک مقابل حریف روس شکست خورده بود، برای راهیابی به دیدار رده بندی مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

قاسمی برای کسب مدال برنز امشب به وقت تهران به مصاف خویچا آنانیدزه از گرجستان می رود.

به این ترتیب در جریان دیدارهای فینال و رده بندی ۵ وزن اول، سجاد عباسپور در وزن ۴۸ و امیرحسین خوانساری در وزن ۵۵ کیلوگرم امشب(شنبه) برای کسب مدال طلا به روی تشک می روند و حسین قاسمی در وزن ۶۵ و محمد ناقوسی در وزن ۸۰ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید