گزارش اختصاصی جی پلاس؛

دردسر عجیب و تازه مقابل کشتی گیر اسرائیلی/ امکان حضور همزمان روی یک سکو!

معضل تازه و جدیدی که برای کشتی گیر نوجوان ایران به وجود آمده، امکان حضور او در کنار ورزشکار اسرائیلی، آن هم روی سکوی قهرمانی جهان است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان جهان در حالی در کرواسی در حال برگزاری است که اتفاقی عجیب و نادر در حال رخ دادن برای یکی از اعضای تیم ایران است. محمد ناقوسی، کشتی گیر جوان ایران که روز جمعه در مرحله مقدماتی سه کشتی اولش را به با برتری به پایان رساند، در نیمه نهایی مغلوب حریف گرجی شد تا در رده بندی برای کسب مدال منتظر بماند.

این پایان کار ناقوسی نبود. در طرف دیگر جدول وزن او، حریفی اسرائیلی وجود داشت که در کمال ناباوری و البته با قرعه ای بسیار راحت، توانست به نیمه نهایی برسد اما او هم دیدارش را باخته و حالا منتظر حریفش در رده بندی است. 

حالا هردوی این کشتی گیران منتظر برگزاری کشتی های شانس مجدد هستند تا بتوانند با یک پیروزی مدال برنز دنیا را به گردن بیندازند. بخش مشکل ساز ماجرا هم درست همینجاست و ممکن است هردوی این کشتی گیران مدال برنز بگیرند که بالطبع باید کنار یکدیگر روی سکو قرار بگیرند!

به این ترتیب به هیچ وجه بعید نیست که کشتی گیر ایران در مسابقه رده بندی اش مقابل برنده کشتی ازبکستان یا اکراین، تن به باخت اجباری دهد تا بلکه با کشتی گیر رژیم اشغالگر روی سکو نرود.

تنها چاره ناقوسی و راه رسیدنش به مدال برنز این است که برنامه کشتی های رده بندی به شکلی تعیین شود که کشتی گیر اسرائیلی پیش از او روی تشک برود و مسابقه اش را هم واگذار کند تا این کشتی گیر جوان ایران بتواند با خیال راحت در رده بندی کشتی بگیرد و برای مدال برنز تلاش کند.

ناقوسی در صورت پیروزی در مسابقه رده بندی، باید در مراسم اهدای مدال شرکت کند و در صورتی که این کار را آن هم با شرایط موجود انجام ندهد، قطعا عواقب سنگینی شامل حال خودش و کشتی ایران می شود. باخت در مسابقه را شاید بشود به هر شکلی توجیه کرد اما شرکت نکردن در مراسم اهدای مدال را نه!

ناقوسی در دور اول این رقابت ها در حالی که سه بر صفر از حریف روس خود عقب بود، هفت بر سه به برتری رسید و در ادامه هم کشتی گیران هلند و ترکیه را از پیش رو برداشت. کشتی گیر وزن 80 کیلوگرم ایران در نیمه نهایی اما شکست سنگین 7 بر 1 را مقابل حریف گرجی متحمل شد تا نتواند به نیمه نهایی برسد.

* بیانیه جالب فدراسیون کشتی

در شرایطی که ناقوسی در جدول پیش می رفت و با توجه به شکست کشتی گیران روس و ترک، یکی از بخت های اصلی مدال طلا به حساب می آمد، کشتی گیر اسرئیلی هم از خالی بودن جدول در طرف دیگر نهایت استفاده را کرد و با وجود عدم توانایی آنچنانی، به نیمه نهایی رسید و این امکان هم وجود داشت که ناقوسی در فینال به این حریف برسد. با این حال ناقوسی شکست سنگینی در نیمه نهایی خورد. شکستی که شاید برخی تصور عمدی بودن آن را کردند! اتفاقی که البته با واکنش جالب فدراسیون همراه شد. 

ساعتی پس از باخت ناقوسی، فدراسیون کشتی در اطلاعیه ای کم سابقه و عجیب، اعلام کرد که این کشتی گیر هشتاد کیلوی ایران خودش بازی را واگذار کرده و این باخت ربطی به حضور کشتی گیر اسرائیل در طرف دیگر جدول ندارد.

پیش از این چنین اطلاعیه ای سابقه نداشته. چه در کشتی و چه در رشته های دیگر. با این حال شاید فدراسیون نشین ها با توجه به ماجرای علیرضا کریمی و حساسیت های موجود، رفتار محتاطانه ای را برای دوری از محرومیت ها دنبال می کند.

دیدگاه تان را بنویسید