بازیکنان داخلی چون تحقیر شده بودند کیفیت خوبی نشان دادند

قلعه نویی: درباره عملکرد تیم ملی از فردوسی پور بپرسید!

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت:در مورد عملکرد تیم ملی من و امثال من نباید صحبت کنیم بلکه فقط باید عادل فردوسی‌پور در این زمینه صحبت کند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش جی پلاس، امیر قلعه نویی پرافتخارترین سرمربی لیگ فوتبال ایران بار دیگر به سپاهان اصفهان برگشت تا بتواند این تیم را که سال گذشته نتایج ضعیفی کسب کرده بود نجات دهد.

قلعه‌نویی به عنوان مردی که معمولا از کی روش انتقاد می کند در این مصاحبه از عادل فردوسی پور هم مجددا انتقاد کرد و مدعی شد که کارشناسان نباید در مورد تیم ملی نظر بدهند بلکه عادل فردوسی پور باید در مورد تیم ملی و کی روش صحبت کند.

متن گفت و گوی سرمربی سپاهان را در زیر می خوانید:

* باید یک هافبک بازیساز خوب جذب کنیم

 سپاهان را در لیگ امسال چطور می‌بینید و آیا می‌توانید نتایج خوبی کسب کنید؟

سال سختی پیش‌رو داریم، این تیم احتیاج به تغییراتی زیادی دارد و مهم‌تر از آن سعی کردیم تغییر نگرشی داشته باشیم که با کمک خدا این اتفاق افتاد. از مدیران باشگاه تشکر می‌کنم چرا که بازیکنان خوبی جذب کرده‌اند و نفرات با تمام توان‌شان تمرین می‌کنند ولی هنوز از آن چیزی که انتظارم دارم فاصله داریم. باید یک هافبک بازیساز خوب جذب کنیم. تیم خوبی جمع کردیم، در تمام پست‌ها دو بازیکن داریم ولی در بعضی از پست‌ها کمبودهایی احساس می‌شود که باید برطرف کنیم. احساس می‌کنم با آمدن یک هافبک بازیساز خوب این مشکل برطرف شود.

* از سازمان لیگ می خواهم اول قرارداد من را منتشر کند

با آغاز فعالیت نقل و انتقالات حرف و حدیث های زیادی در مورد خریدهای سپاهان مطرح و عنوان شد سپاهان قراردادهای میلیاردی بسته است. نظر شما در این باره چیست؟

این افراد با امیرقلعه‌نویی مشکل دارند و به دنبال این هستند تا حواشی درست کنند از سازمان لیگ خواهش می‌کنم تا تمام قراردادهایی که بین بازیکنان و باشگاه‌ها منعقد شده است را منتشر کند. خواهش می‌کنم اول قرارداد من را منتشر کنند و بعد از آن بازیکنان سپاهان و همه تیم‌هایی که در لیگ حضور دارند را انتشار دهند. آن زمان مردم واقعیت‌ها را می‌بینند. همان افراد قرارداد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی امضا می‌کنند و جالب است که ۸۰۰ میلیون همان اول دریافت می‌کنند. ان‌شاءالله سازمان لیگ دست به کار شود و تمام قراردادها را منتشر کند تا مردم متوجه شوند.

از خریدهایی که انجام داده‌اید راضی هستید؟

بله، خدا را شکر از خریدهایی که انجام دادیم راضی هستیم. نقاط ضعف زیادی در سال گذشته سپاهان داشت که سعی کردیم برطرف کنیم ولی باز به یک هافبک‌ بازیساز نیاز داریم.

* سجاد شهباززاده می تواند خودش را نشان دهد

شما به بازیکنانی که شاید در گذشته  عملکرد خوبی داشتند ولی در بعضی مواقع افت شدیدی داشتند اعتماد داشتید و سعی کردید به آنها فرصتی دوباره بدهید. برای مثال سجاد شهباززاده...

سجاد شهباززاده بازیکن با کیفیتی است. مطمئنم که امسال می‌تواند خودش را نشان دهد. در بازی دوستانه مقابل فولاد هم یک گل به ثمر رساند و کار خود را با گل در سپاهان آغاز کرد. ان‌شاءالله  او برگردد به همان شهباز‌زاده‌ای که در گذشته بود و می‌شناختیم. 

* در خصوص عملکرد تیم ملی از فردوسی پور بپرسید

به تیم ملی برسیم، ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی در جام جهانی چه بود؟

در خصوص عملکرد تیم ملی باید از آقای عادل فردوسی‌پور بپرسید و هر کس هم راجع به تیم ملی صحبت کند به چشم نمی‌آید!فردوسی‌پور هر وقت دلش بخواهد یک خطی را دنبال می‌کند و موضوع را به آن سمت می‌کشاند و هر کاری که دلش می‌خواهد در فوتبال انجام می‌دهد. متأسفانه کسی نیست بخواهد جلوی او را بگیرد. متأسفانه یک گروهی وجود دارند و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند. فقط من برای برانکو متأسفم زمانی که مربی تیم ملی بود عادل فردوسی‌پور را نداشت. 

* هر کسی عادل را داشته باشد می تواند موفق شود

 چطور؟

هر کسی که عادل‌ فردوسی‌پور را داشته باشد می‌تواند موفق شود. متأسفانه این بدبختی فوتبال ایران است که یک آدم می‌تواند هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. متأسفانه برانکو از نظر من بدشانسی آورد که چنین آدمی را زمان خودش نداشت. راجع‌ به عملکرد تیم ملی فوتبال من و امثال من نباید صحبت کنیم، باید امثال عادل فردوسی‌پور و تیمش صحبت کنند. امثال ما حق صحبت کردن نداریم و فقط امثال عادل فردوسی‌پور راجع‌به فوتبال می‌توانند صحبت کنند.

* بازیکنان داخلی چون تحقیر شده بودند کیفیت خوبی نشان دادند

خیلی از کارشناسان مدعی هستند عملکرد بازیکنان داخلی با توجه به انتقاداتی که قبل از جام جهانی می‌شد خوب بود. نظر شما چیست؟

تیم ملی در کل عملکرد خوبی داشت، خوب دویدند، زحمت کشیدند و نتیجه گرفتند. ولی در برنامه‌های دیگر باید کادر فنی صحبت کند. ولی در کل عملکرد بازیکنان داخلی و خارجی در تیم ملی راضی‌کننده بود ولی چون بازیکنان داخلی را تحقیر کرده بودند به نظرم این بازیکنان نشان دادند کیفیت بالایی دارند.

*وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال نمی توانند صحبت های تاثیرگذار داشته باشند

 در شرایط فعلی که اختلافاتی بین کی روش و برانکو وجود دارد  به کدامیک باید حق داد؟

بهترین دوران فوتبال ایران همین زمان است که تیم ملی در جام جهانی روسیه حضور داشت. از همه نظر شرایط برای تیم ملی مهیا بود فقط بازی‌های دوستانه به علت مسائل سیاسی برای تیم ملی کم بود و متأسفانه نتوانستند بازی‌های تدارکاتی خوبی را انجام دهند. این موضوع نه تقصیر مربیان داخلی است و نه سازمان لیگ. این اتفاق به فدراسیون فوتبال و مسئولینی که فوتبال ایران را اداره می‌کنند مربوط می‌شود. ولی همه این موضوعات و بحث‌هایی که می‌شود به نظرم من بیهوده است. شما باید به صحبت‌های عادل فردوسی‌پور گوش دهید تا ببینید چه چیزی می‌گوید  تا همه دنبال صحبت‌های این آدم بروند! متأسفانه وزیر ورزش، رئیس فدراسیون و کارشناسان فوتبال صحبت‌های تأثیرگذاری نمی‌توانند انجام دهند. 

*جواب کی روش را قبلا داده ام

 کی‌روش بعد از جام جهانی از برانکو و حتی شما انتقاد کرد که باشگاه سپاهان واکنش نشان داد. از این صحبت‌ها ناراحت نشدید؟

من جواب آقای کی‌روش را قبلاً داده‌ام حتی در مصاحبه رادیویی. برای تیم ملی با توجه به اینکه جام ملت‌‌های آسیا نزدیک است آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم.

* برانکو مربی خوبی است اما نمی خواستند او را خوب نشان دهند

عملکرد تیم‌های ایرانی سال گذشته در آسیا راضی‌کننده بود یا خیر؟

من برای استقلال و پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم. می‌دانم اگر شرایط مهیا بود ذوب‌آهن هم می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. مشکل اصلی ما زیرساخت‌ها است در صورتی که می‌توانیم امسال در لیگ قهرمانان آسیا به فینال برسیم. خوشبختانه پتانسیل خوبی داریم. با توجه به این اتفاقات خوب این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود درست نیست. آقای برانکو مربی با شخصیتی است، مربی تیم ملی بوده  و عملکرد خوبی داشته و نشان داده که کیفیت بالایی دارد. در گذشته تیم ملی عملکرد خوبی داشت اما متأسفانه آقای فردوسی‌پور نمی‌خواست عملکرد خوب را نشان دهد! الان متأسفانه بعضی مسائل را جور دیگری به تصویر می‌کشد که همه مردم هم باور می‌کنند.

* ژاپن و کره جنوبی شکست خوردند اما از مردم عذرخواهی کردند

عملکرد تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی مثل ژاپن و کره جنوبی در چه سطحی دیدید. خیلی ها معتقدند با عملکرد ژاپن و کره تیم ملی ما چندان هم خوب کار نکرد...

دیدید که ژاپن عملکرد خوبی مقابل بلژیک داشت و حتی مقابل این تیم شکست خورد اما کیفیت بالایی از خود به نمایش گذاشت، حتی بعد از باخت از مردم کشورشان عذرخواهی کردند. کره جنوبی قهرمان جام جهانی گذشته را شکست می‌دهد و از جام جهانی حذف می‌شود و از مردم عذرخواهی می‌کند.اینها مسائلی است که به هر حال باید در نظر گرفته شود.

*طلبم از استقلال را در پرونده تعیین وضعیت پیگیری می کنم

بگذریم، شما از استقلال طلب دارید اما شکایتی نکردید آیا طلب شما را پرداخت کردند یا خیر؟

در مورد استقلال نمی‌خواهم صحبت کنم. ما از باشگاه استقلال طلبی داریم که پرونده آن در کمیته تعیین وضعیت است ولی در کل برای باشگاه استقلال در مسابقات آسیایی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانند نتیجه خوبی کسب کنند. 

آیا از استقلال شکایت می‌کنید؟

می خندد(خدانگهدار)...

دیدگاه تان را بنویسید