در گفت و گو با جی پلاس؛

حمید استیلی: ایرانی ها در روسیه سنگ تمام گذاشتند/ حضور خانواده ها، فرهنگ ورزشگاه های ما را ارتقا می دهد

مدیر تیم ملی فوتبال امید می گوید هواداران در طول جام جهانی 2018 روسیه، حمایت بی نظیری از تیم ایران کردند و برای ملی پوشان سنگ تمام گذاشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی امید ایران زیر نظر زلاتکو کرانچار مهیای حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی است تا با کسب تجربه در این مسابقات برای شرکت در انتخابی المپیک 2020 ژاپن آماده شود و به طلسم ناکامی های ایران پایان دهد.

در کنار کرانچار، مدیریت این تیم به حمیداستیلی که پیش از این در کسوت بازیکن و سرمربی ظاهر شده بود، محول شده است.

حمید استیلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی امید می گوید: خوشبختانه رفته رفته همه بازیکنان به تیم ملی ملحق می شوند و تیم ملی تکمیل خواهد شد. با همه مربیان صحبت کردیم تا همکاری لازم را با تیم ملی امید داشته باشند. همه اهمیت تیم امید را می دانند و وضعیت این تیم را درک خواهند کرد. ما سال ها پشت درهای المپیک باقی ماندیم اما با عزمی که امیدواریم به وجود بیاید، می توانیم به المپیک صعود کنیم.

او درباره برنامه تیم ملی تا شروع بازی های آسیایی، نیز اظهار کرد: مهمترین مسئله برگزاری بازی های تدارکاتی با همه بازیکنان است تا تجربه به تیم تزریق شود. طبق برنامه ریزی ها سوم و ششم مرداد دو دیدار دوستانه مقابل تیم ملی امید عراق برگزار می کنیم. با چین و کره جنوبی هم صحبت کردیم که اگر با هر کدام از آن ها هم گروه شویم، این بازی منتفی خواهد بود. در سفری به عمان با فدراسیون فوتبال این کشور صحبت کردم و اگر توافقات حاصل شود یک بازی در عمان و یک بازی در کیش برگزار می شود.

مدیر تیم ملی امید درباره ایجاد تفاهم و همکاری میان تیم امید و تیم ملی بزرگسالان، به جی پلاس گفت: مشکلی از این بابت نیست و تفاهم وجود خواهد داشت. هیچ کدام از دو طرف طبق برنامه ریزی ما دچار مشکل نمی شود. مهم ترین موضوع این است که در تمامی عرصه های فوتبالی موفقیت کسب کنیم که این موفقیت موجب ترفیع فوتبال ما می شود.

استیلی همچنین درباره ملحق شدن یک مربی بدنساز کراوت به تیم ملی امید برای بهبود وضعیت بدنی بازیکنان این تیم می گوید: این مربی به زودی به تیم ملی ملحق می شود و دیگر کادرفنی کامل خواهد شد. هدف ما این است در دوران بدنسازی باشگاه ها، بازیکنان از تیم های خود عقب نیافتند و با حداکثر آمادگی به تیم های خود بروند و مجددا به تیم ملی برگردند.

او همچنین درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه و ناکامی در صعود به دور یک هشتم نهایی نیز به جی پلاس گفت: تیم ملی در جام جهانی خیلی خوب بازی کرد و بهترین عملکرد را به جا گذاشت. فکر می کنم بدشانس و کم تجربه بودیم که نتوانستیم به دور بعد برویم و گرنه ایران بهتر از پرتغال بود و می توانست بزرگترین شگفتی جام جهانی باشد. در برابر اسپانیا کاملا آماده بودیم. همه از بازی های ایران لذت بردند. به قدری خوب بودیم که اسپانیایی ها فرصتی به دست نیاوردند. ما یک دفاع قدرتمند را در این رقابت ها ارائه دادیم؛ دفاعی که خیلی از تیم ها از انجام دادن آن ناکام بودند. این سبک از فوتبال به خوبی در تیم ملی بزرگسالان نهادینه شده است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره تمایل فدراسیون برای تمدید قرارداد کی روش باری جام ملت های آسیا 2019 امارات هم خاطرنشان کرد: کی روش قابلیت هایش را اثبات کرده و الان تیم ملی در بهترین شرایط است. نگه داشتن او در مقطع فعلی عقلانی است و موجب موفقیت تیم ملی در جام ملت ها می شود. ما می توانیم با حفظ این تیم به قهرمانی جام ملت ها دست پیدا کنیم.

استیلی که برای حمایت از ملی پوشان عازم روسیه شده بود و از نزدیک شاهد عملکرد تیم ایران بود، در پاسخ به اینکه حمایت هواداران پرشور ایرانی از تیم کشورشان را چطور دیدید، به جی پلاس گفت: از نزدیک شاهد بازی های تیم ملی بودم و هواداران سنگ تمام گذاشتند. باید از این هواداران تقدیر کنیم که در هر سه بازی تیم ملی را حمایت کردند. در هر سه بازی جو ورزشگاه از آن تیم ملی ایران بود و توانستند فرهنگ هواداری خوب را از خود به جا بگذارند.

او درباره تماشای این بازی ها به صورت خانوادگی هم تصریح کرد: تماشای فوتبال به همراه خانواده لذت بیشتری دارد و من از این فرصت استفاده کردم و با خانواده ام به دیدن این مسابقات رفتم. با فراهم شدن این امکان در ایران، مطمئن هستم شاهد ارتقاء سطح فرهنگی ورزشگاه ها هم خواهیم بود.

دیدگاه تان را بنویسید