گزارش جی پلاس از کشمکش های مالکان باشگاه رشتی

ماجرای عجیب سپیدرود؛ یک باشگاه و دو مالک!

اختلاف بین دو مالک سپیدرود باعث شده این تیم هنوز برای جذب بازیکن و اردوی آماده سازی برنامه ای نداشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ مونا کلهران مقدم/ یک امتیاز در آخرین بازی لیگ برتر مقابل فولاد کافی بود تا آنها در لیگ برتر ماندگار شوند. آسمان و زمین را به هم دوخته بودند هواداران. یک امتیاز فرق بین لیگ برتری ماندن و لیگ یکی شدن بود که سپیدرودی ها با علی کریمی اولی را به نحو احسن انجام دادند. آنها ماندند تا شانس خودشان را در لیگ برتر هجدهم امتحان کنند. ماندند و این وعده را به هواداران خودشان دادند که"جبران می کنیم، خیال تان راحت" کمتر از یک ماه دیگر رقابت های لیگ برتر شروع می شود اما حال سپیدرودی ها بهتر که نشده هیچ، بدتر هم شده است.

در هیاهوی فصل نقل و انتقالات لیگ برتر و آنجا که همه تیم ها بازیکنان مورد نظرشان را جذب کرده اند در اردوهای آماده سازی هستند سپیدرودی ها اندر خم یک کوچه اند. دریغ از یک خبری که مثل بمب در رسانه ها بترکد. مشکل، تغیر مالکیت از فردی به فرد دیگر است.این تیم حالا دو مدعی مالکیت دارد یکی جواد تن زاده و دیگری محمد نوین. دو نفری که اختلاف های شان به اوج  رسیده و هر کدام سعی می کنند با انتشار عکس هایی از سندی که در اختیار دارد حقانیت خودش را به اثبات برساند.

دو روز پیش بود که جواد تن زاده اعلام کرد مالکیت باشگاه سپیدرود را بر عهده گرفته است. هنوز ساعاتی از این خبر نگذشته بود که خبر رسید خداداد عزیزی برای هدایت این تیم با محمد نوین به توافق رسیده است! خبری عجیب که علامت سوال بزرگی را برای هواداران ایجاد کرده بود. آنها در بهت این ماجرا بودند که اتفاق دیگری افتاد. محمد نوین با انتشار عکسی از سند مالکیت اش، رسما اعلام کرد که مالک باشگاه است و در اقدامی مشابه هم تن زاده این خبر را رسانه ای کرد!

از سوی دیگر در میان کشمکش های این دو مالک نکته دیگری که توی چشم می زند ثبت، نام باشگاه سپید رود با دو شکل متفاوت در اسناد این دو مالک است. در سند یکی نوشته شده باشگاه سپیدرود رشت و این عنوان درسند دیگری سپید رود گیلان نوشته شده است!

5

6

در کنار همه این کشمکش ها دیروز نیز خداداد عزیزی در مصاحبه ای عنوان کرد هیئت فوتبال گیلان حتما نامه‌ای از اداره کل ورزش استان و وزارت ورزش و جوانان داشته که نوین را به عنوان مالک شناخته و قراردادش را به همراه هشت بازیکن دیگر ثبت کرده‌ است. او با ناراحتی عنوان کرد که این کار دخالت محرز سیاسیون در ورزش است و بازیچه کسی نمی شود.

 از سوی دیگر تن زاده در مصاحبه ای جدید عنوان کرد که" خداداد عزیزی در سپیدرود سرمربی است و من مشکلی با این موضوع ندارم اما ایشان باید در لیگ دسته سوم کارش را آغاز کند! آقایان رفته اند تیمی را با نام سپیدرود گیلان خریداری کرده‌اند در حالی که تیمی که در لیگ برتر حضور دارد سپیدرود رشت است. این موضوع را به فدراسیون هم اعلام کردم و حالا خداداد عزیزی و تمام بازیکنان لیگ برتری که این تیم جذب کرده باید در لیگ دسته سوم بازی کنند!"

اما در بعد از ظهر دیروز اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان اعلام کرد که مالکیت باشگاه سپیدرود رشت تا صدور حکم نهایی از سوی مراجع قانونی در اختیار جواد تن‌زاده خواهد بود و این در حالی است که این اداره نهم تیرماه پروانه مالکیت این باشگاه را به نام محمد نوین صادر کرده بود.

جدای از بحث های بر سر مالکیت باشگاه و پیش از مطرح شدن نام خداداد عزیزی، شاهد برخی تحرکات رسانه ای در خصوص سرمربی تیم هم بودیم. در اولین اقدام بعد از جدایی قطعی علی کریمی، مدتی پیش مارکار آقاجانیان به عنوان نخستین گزینه برای هدایت این تیم معرفی شد اما مارکار در واکنش به این پیشنهاد، گفت که به خاطر تعهداتش نمی تواند این پیشنهاد را قبول کند. او بعد از این جریان، نام دست نشان را مطرح کرد و نادر هم سریع قبول کرد اما حضورش در اولین تمرین تیم همانا و شعارهای تند هواداران علیه او و در حمایت از علی کریمی همانا و همان شد که دست نشان هم کنار کشید.

به گزارش جی پلاس؛ در این بین هواداران سرخ پوش سپیدرود هستند که با تمام امیدی که به تیم شان دارند نا امید هستند! آنها نگران هستند و به خوبی می دانند زمان زیادی تا شروع رقابت های لیگ برتر باقی نمانده است. آنها می دانند که تنها راه خلاصی از این اوضاع، فقط تفاهم است و بازیکنان باید هر چه زودتر تمرینات خود را شروع کنند و بتوانند در فاصله چند هفته تا شروع لیگ برتر گام های بلندی را در مسیر موفقیت و افتخار آفرینی برای رشتی ها بردارند.

دیدگاه تان را بنویسید