سه اپلیکیشن فیس‌بوک حذف می شود

فیس‌بوک اعلام کرده قصد دارد تعدادی از اپلیکیشن‌های توسعه داده شده خود را از دسترس کاربران خارج کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، از آنجا که شرکت فیس بوک به‌عنوان یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان است که در زمینه‌های مختلفی همچون توسعه اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، حالا با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود اعلام کرده که می‌خواهد سه اپلیکیشنی را که چند سال پیش آن را عرضه کرده بود و از استقبال چندان خوبی برخوردار نشد، از دسترس کاربران خارج کند.

این سه اپلیکیشن که هِلو ( Hello)، موو (Move) و تی بی اچ ( tbh) نام داشتند، هر کدام به منظور انجام کار خاصی برای کاربران محدودی در برخی کشورها ارائه داده شده بودند.

اپلیکیشن هِلو ( Hello) یک برنامه اندرویدی است که سه سال پیش در کشورهای برزیل، نیجریه و ایالات متحده آمریکا ارائه شد. این برنامه در حقیقت یک اپلیکیشن شماره‌گیری (dialer) بود که به کاربران اجازه می‌داد اطلاعات شخصی وارد شده در صفحه کاربری فیس بوک افراد با شماره تماس آن‌ها ترکیب و برروی گوشی هوشمند کاربر نمایش داده شود.

دومین اپلیکیشنی که فیس بوک می‌خواهد آن را حذف کند، موو (Moves) است که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط فیس بوک ارائه شد. این اپلیکیشن به کاربران امکان بررسی و نظارت بر تعداد گام‌های خود در یک پیاده‌روی روزانه را می‌داد. در اصل کاربران از این برنامه به منظور دسترسی به وزن و وضعیت سلامتی و جسمی ایده‌آل خود استفاده می‌کردند چراکه می‌توانستند میزان دویدن، پیاده‌روی و حرکات ورزشی خود را از طریق آن ثبت و پیگیری کنند.

و در آخر، اپلیکیشن تی بی اچ (tbh) نیز دارای یک پلت‌فرم شبکه اجتماعی آزاد مخصوص دانش‌آموزان اهل ایالات متحده امریکا بود.

همه این برنامه‌ها از جمله اپلیکیشن‌هایی بودند که هرگز نتوانستند به میزان بالایی از استقبال مردم و کاربران دست پیدا کنند و همواره در قعر جدول محبوب‌ترین برنامه‌های جهان قرار گرفتند. حالا فیس بوک تصمیم گرفته است که با از دسترس خارج کردن این سه برنامه، به توسعه برنامه‌های بهتری بپردازد که از کاربران و علاقمندان بسیار بیشتری برخوردار می‌شود.

طبق اعلام فیس بوک، دو اپلیکیشن نخست طی دو هفته آینده ملغی خواهند شد و سومین اپلیکیشن نیز در تاریخ ۳۱ ژوئیه از دسترس خارج می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید