استارت درخشان آزادکاران ایران در رقابتهای نوجوانان جهان

در آغاز رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان جهان در زاگرب، آزادکاران ایران صاحب شش پیروزی و یک شکست شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در آغاز رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان در شهر زاگرب پایتخت کرواسی، نمایندگان ایران در سه وزن با نمایشی مقتدرانه مقابل رقبای خود به برتری رسیدند اما سجاد گودرزی در وزن ۵۵ کیلوگرم پس از کسب یک پیروزی مقابل حریفی از ترکیه شکست خورد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که ۲۰ کشتی گیر حضور دارند، مهدی ویسی نفر سوم آسیا و پنجم جهان در دور نخست مقابل ویپول سورات از هند مقتدرانه و با نتیجه ده بر صفر پیش از سوت پایان مبارزه به برتری با ضربه فنی رسید. وی در دور بعد با برنده مبارزه نروژ و مولداوی مصاف می کند.کشتی گیر رژیم صهیونیستی در سوی دیگر جدول حضور دارد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، که ۲۴ کشتی گیر حضور دارند، سجاد گودرزی نفر سوم نوجوانان آسیا در دور اول به مصاف وادیم برگوی از مولداوی رفت و مقتدرانه در مدت زمان ۴۵ ثانیه با نتیجه ده بر صفر به برتری رسید.وی در دور بعد مقابل فرهات کلیچ از ترکیه به روی تشک رفت و علی رغم شایستگی هفت بر پنج شکست خورد.

 در این وزن نماینده رژیم صهیونیستی در همان دور نخست با نمایشی ضعیف و در همان ثانیه های نخست برابر کشتی گیر ازبک ده بر صفر شکست خورد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۲۲ کشتی گیر حضور دارند، محمد کریمی دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در دور نخست به مصاف لویزیدیس از یونان رفت و قاطعانه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۲ بر ۲ با ضربه فنی پیروز شد. وی در دور بعد مقابل اولونبایار از مغولستان به روی تشک می‌رود. در این وزن رژیم صهیونیستی نماینده ای ندارد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم که ۲۵ کشتی گیر حضور دارند، محمدرضا غیاثی دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در دور نخست به مصاف باتماگنای انختوشین از مغولستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۲ صاحب برتری شد. غیاثی در دور بعد و در یک هشتم نهایی به مصاف آبه اسد از آمریکا رفت و ۱۰ بر صفر با ضربه فنی برنده شد و به یک چهارم نهایی صعود کرد. در این وزن کشتی گیر رژیم صهیونیستی که در سوی دیگر جدول قرار دارد به حریف ازبکی باخت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم که ۲۳ کشتی گیر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست لی کیانگ از چین را ۱۱ بر صفر شکست داد تا در یک چهارم نهایی به مصاف بلغارستان برود. در این وزن کشتی‌گیر بلغاری موفق شد رقیبی از رژیم اشغالگر قدس را ضربه فنی کند.

هدایت تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران برعهده غلامرضا محمدی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید