گزارش جی پلاس؛

سردرگمی استقلالی ها در بازار نقل و انتقالات/خرید های بی هدف بدون اطلاع شفر!

مدیران استقلال در شرایطی که نتوانسته اند هنوز با ستاره های اصلی شان در لیگ گذشته تمدید کنند، پنج بازیکن جوانشان هم توسط شفر برگشت خورده. پنج خریدی که مشخص نیست با تایید چه کسی انجام شده است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ روز گذشته خبر جالبی از استقلال منتشر شد. سرمربی آبی های پایتخت در اقدامی قابل تامل، پنج بازیکن جوان و تازه وارد این تیم را از لیست خودش خارج و اعلام کرد که این بازیکنان دیگر نمی توانند با تیم تمرین کنند. پنج بازیکنی که همه آن ها به تازگی به این تیم پیوسته اند!

محمدمهدی طاهری، امید سام‌کن، امیرمحمد زالی، ابوالفضل محمدحسنی و شاهین طاهرخانی نفراتی هستند که شفر به آنها دیگر اجازه تمرین با تیم بزرگسالان استقلال را نداد و آنها را در اختیار باشگاهش قرار داده است.

*** 

22 خرداد امسال بود که خبر اضافه شدن هشت بازیکن در رده جوانان و امید به ترکیب استقلال منتشر شد. هشت بازیکنی که برخی شنیده ها حاکی از تایید آن ها توسط دستیار شفر است اما حالا سرمربی آبی ها، پنج نفر از آن ها از لیست خارج کرده و در روزهای آینده هم بعید نیست سه نفر دیگر هم همین شرایط را داشته باشند.

سال گذشته هم استقلالی ها ده بازیکن جوان را به خدمت گرفتند که در نهایت تنها دو بازیکن در جمع این تیم تهرانی ماندنی شدند و باقی آن ها از جمع استقلال جدا شده و یا به صورت قرضی راهی باشگاه های دیگر شدند.

یکی از نکات جالب درباره پنج بازیکن منع شده از تمرین با استقلال، قرار داد پنج ساله ای است که هر کدام از آن ها امضا کرده اند. قراردادی که حالا استقلال را متعهد به پرداخت دستمزد به آن ها حتی اگر مبالغ هنگفتی هم نباشد، خواهد کرد. از طرف دیگر اگر چه همواره برای گرفتن حق رشد از بازیکنان جوان، قرارداد های بلندمدت به باشگاه ها توصیه می شود اما بهتر نیست که این سرمایه گذاری بر روی نفرات بهتری صورت گیرد؟!

سوال اصلی هم اینجاست که چرا جذب همه این بازیکنان به صورت مستقیم زیر نظر شفر انجام نشده تا این مربی آلمانی خودش خرید های استقلال را از نزدیک ببیند تا امروز به این شکل آن ها را از لیستش کنار نگذارد؟

در روزهایی که خبر امضا شدن یک به یک این قرار دادها بعضا به صورت شبانه روی خروجی خبرگزاری ها می رفت آیا شفر از آن خبر داشت؟!

*** 

مدیران استقلال در شرایطی که هنوز در گیر و دار تمدید با بازیکنان فصل گذشته شان هستند و خرید دندان گیری هم انجام نداده اند، این هشت بازیکن جوان را خریده و برگشت خوردگان در بهترین حالت می توانند به صورت قرضی در اختیار دیگر باشگاه ها قرار گیرند.

مسئولان نقل و انتقال استقلال سرگرم جذب نفرات جدید بودند و نتوانستند در تمدیدقرارداد بازیکنان مهم فعلی خود توفیقی حاصل کنند. ووریا غفوری و امید ابراهیمی ستاره های استقلال در فصل گذشته، این روزها ساز جدایی کوک کرده و قراردادشان را با استقلال تمدید نمی کنند.

چنین شرایطی برای تیم سوم فصل گذشته و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل پیش رو به هیچ وجه مناسب و باب میل طرفداران نیست. آن هم در شرایطی که رقیب سنتی آبی ها علی رغم محرومیت از پنجره نقل و انتقالات، مهدی ترابی را جذب کرده است. کاری که استقلالی ها در انجامش ناکام ماندند!

دیدگاه تان را بنویسید