گزارش جی پلاس؛

کی روش هم رفت و فرصت مهمی که این روزها برای تیم ملی از دست می رود!

علی‌رغم انتظارات اهالی فوتبال برای قهرمانی تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا، شرایط فعلی تیم‌ملی کاملا متفاوت از جام جهانی و به نظر می‌رسد فدراسیون برای سر و سامان دادن به شرایط به سرعت دست بجنباند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه، نویدبخش روزهای خوبی برای فوتبال ایران بود که بتواند حدود 7 ماه دیگر حضور قدرتمندی در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات داشته باشد.

شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی نشان دادند توانایی بازی مقابل قو‌ی‌ترین تیم‌ها را هم دارند و اگر به خوبی آماده شوند می‌توانند از پس استرالیا، کره‌جنوبی، ژاپن و دیگر تیم‌های قدرتمند آسیا که در جام‌جهانی حضور داشتند بر بیایند.

البته این ذهنیت و تصور برای زمانی بود که تیم‌ملی توانست پرتغال را در سارانسک متوقف کند و تحسین کارشناسان را به دنبال داشته نه الان که تیم‌ ملی در آشفته‌ترین وضعیت ممکن در فاصله یک هفته بعد از حذف از مسابقات قرار دارد.

از طرفی هنوز وضعیت ماندن یا نماندن کی‌روش در تیم ایران مشخص نیست و حتی این مربی بامداد امروز تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد و شاید برای تمدید 6 ماهه قراردادشتا جام ملت‌های آسیا هیچ وقت به ایران برنگردد.

اگر چه او در پاسخ به تمدید قراردادش از سوی فدراسیون فوتبال گفته بود که نیازمند آماده‌سازی بهتری برای این مسابقات است و باید دخالت‌های بیرونی در  امور این تیم که اشاره مستقیم به برانکو دارد، قطع شود اما ظاهرا تلاش جدی برای تحقق این درخواست از سوی مسئولان فدراسیون ندیده و بی نتیجه از کشور رفت!

همچنین در این مدت دو بازیکن اصلی تیم ملی یعنی سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد به صورت مجازی خداحافظی خود را از بازی‌های ملی اعلام کردند تا از همین الان دو جای خالی در خط حمله تیم ملی به وجود آمده و هیچ کدام از مسئولان فدراسیون و تیم ملی اظهارنظری در این باره نداشتند.

مهم‌ترین نکته درباره تیم ملی این است که فرصت برای آماده سازی تا جام جهانی بسیار کوتاه است و در همین زمان رقابت‌های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی برگزار می‌شود و احتمالا مربیان نسبت به دادن بازیکنان ‌شان به تیم ملی در کوران مسابقات باشگاهی انتقاداتی خواهند داشت که همین موضوع همیشه محل اختلافات بوده است.

فدراسیون فوتبال علاوه بر انتخاب مربی، باید قوانینی را برای باشگاه ‌ها (حداقل باشگاه های در اصل دولتی) در نظر بگیرد تا بدون قید و شرط بازیکنان را در اختیار تیم ملی‌دهند و این بار هم مانند برنامه آماده سازی قبل از جام جهانی تیم ملی با 3، 4 بازیکن تمرین نکند.

به گزارش جی پلاس؛ موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مهم‌ترین اولویت فوتبال ایران است که عده‌ای در ادوار گذشته نسبت به آن بی‌اهمیت بودند اما باید این موضوع از سوی همه اهالی و به خصوص مربیان و مدیران باشگاهی درک شود و تیم ملی مشکلی از بابت در اختیار داشتن بازیکنان نداشته باشد و از طلسم 44 ساله ناکامی تیم ملی در امارات شکسته شود و جام قهرمانی به ایران بیاید.

دیدگاه تان را بنویسید