یادداشت جی پلاس؛

چرا باید حاشیه و تفرقه جای اتحاد و موج مثبت را بگیرد؟ / هزینه دعوای خارجی ها در ایران از جیب مادی و معنوی مردم!

موج منفی ناشی از اختلاف و دعوای رسانه ای بیهوده میان کی‌روش و برانکو به سرعت در حال رسوخ بین هواداران و بازیکنان است و اگر مسئولان نجنبند، به زودی تلخی ها و تفرقه جای اتحاد و همبستگی ناشی از موفقیت ایران در جام جهانی را می‌گیرد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ عملکرد خوب تیم ملی در جام جهانی روسیه همچنان تعریف و تمجید آنالیزورها و کارشناسان داخلی و خارجی را به دنبال دارد و در هر آمار و ارقامی نام تیم ملی ایران هم دیده می‌شود.

با وجود حذف تیم ملی از رقابت‌های جام جهانی و ناکامی در رسیدن به دور بعد، اهالی فوتبال و هواداران از عملکرد این تیم مسرور و خوشحال هستند و برخی‌ها برای چندمین بار بازی‌های تیم ملی در این مسابقات را تماشا کردند و هر بار تماشای این بازی برای هواداران تازگی دارد.

موفقیت تیم ایران در گروه مرگ جام جهانی و ارائه بازی‌های درخشان مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال امیدواری زیادی برای قهرمانی احتمالی کشورمان در جام ملت‌های آسیا 2019 به وجود آورده و همه در انتظار شکستن طلسم 44 ساله ناکامی فوتبال ملی در آسیا هستند اما برخلاف انتظارات شرایط چندان مساعد نیست! تنها از چند ساعت بعد از بازگشت تیم ملی از روسیه موجی منفی در حال تزریق شدن به فوتبال ایران است!

متاسفانه منشاء این موج منفی که بعضا موجب تفرقه میان هواداران، بازیکنان، پیشکسوتان و حتی بعضی مسئولین فوتبال کشور شده، در اظهارات انتقادی و بعضا توهین‌‌آمیز میان کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ است. دو مربی خارجی محبوب دهه اخیر فوتبال ایران که توانایی‌های خود را به اثبات رساندند اما گویا به دنبال مسائل دیگری غیر از موفقیت‌ تیم‌های خود هستند!

کارلوس کی‌روش به هر زحمتی که بود توانست تیمش را با وجود کاستی‌ها و محدودیت‌ها راهی جام جهانی کند و در این رقابت‌ها نتایج خوبی را به دست بیاورد و تحسین هواداران را به دنبال داشته باشد اما هنوز گرد این مسابقات را از روی خود نتکانده که به یاد اتفاقات حاشیه ای از دو سال گذشته تا ماه های اخیر پیش از جام جهانی افتاده و قصد شعله ور کردن آتش زیر خاکستر را دارد!

از سوی دیگر برانکو ایوانکوویچ به جای تمرکز روی وضعیت نه چندان مساعد پرسپولیس و افزایش آمادگی بازیکنان محدودش برای 6 ماه آینده، قصد کوتاه آمدن ندارد و مرتبا با اظهارات نه چندان شایسته خود که بوی نژاد پرستی هم می‌دهد، فیتیله این اختلاف را بالا می کشد و طرفداران دو آتشه قرمز هم ناخواسته رو در روی تیم ملی ایران قرار گرفته اند!

اختلاف سلیقه در همه جای دنیا و در کوچکترین گروه‌ها هم وجود دارد اما این دو مربی با تجربه به جای حفظ آرامش و اتحادی که به خاطر موفقیت فوتبال ملی و باشگاهی ایران در سال 97 به وجود آمده، در حال ایجاد دو دستگی میان هواداران هستند و با روح و روان آن ها بازی می کنند؛ هوادارانی که در اوضاع نامناسب اقتصادی کشور دل خوش به فوتبال هستند و از دیدن موفقیت‌ تیم‌های محبوب خود لذت می‌برند.

بی شک هزینه و خسارت درگیری این دو مربی خارجی در کشور ما، از پیمانه مادی و معنوی، مردم ایران پرداخت می شود و این رویه مطلقا به صلاح فوتبال مملکت نیست و منجر به آتش گرفتن تمام سرمایه گذاری های چند سال گذشته در فوتبال ملی می شود!

در حال حاضر تیم ملی، پرسپولیس و استقلال که میلیون‌ها هوادار دارند، باید مهیای مهم‌ترین بازی‌های خود در سال 97 شده و با انرژی که از حضور غرورآفرین در جام جهانی 2018 داشتیم، به دنبال ثبت موفقیت در تورنمنت های مهم پیش رو باشیم؛ اگر اظهارات تفرقه آمیز این اجازه را بدهد.

در این بین مدیران عالی رتبه از جمله مدیران وزارت ورزش که متولی اصلی این تیم‌ها هستند، کاملا منفعلانه عمل کردند و نمی‌توانند مربیان زیردست خود را حتی به زور تنبیه مالی به آرامش دعوت کنند؛ نکند که به بهانه همین حواشی حداقل فرصت موجود برای تجدید قوا را هم از دست داده و تنها چند ماه دیگر افسوس آن را بخوریم؟!

دیدگاه تان را بنویسید