اظهار نظر کمیته اخلاق درباره دعوای رسانه ای کی روش و برانکو

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به دعوای رسانه ای کارلوس کی روش و برانکو واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، کارلوس کی روش که پیش از این مسابقات هم  از همکاری نکردن باشگاه ها برای اجرای برنامه هایش برای جام جهانی شاکی بود، در مصاحبه زنده با ویژه برنامه جام جهانی شبکه سه اظهارات تند و عجیبی را علیه برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس مطرح کرد تا به این شکل عصبانیت خود را نشان دهد.

با آغاز این جنگ رسانه ای بین سرمربی  پرتغالی تیم ملی ایران و سرمربی کروات پرسپولیس، هر روز شاهد ابعاد تازه ای از حملات کلامی این 2 سرمربی بزرگ و محبوب به یکدیگر بودیم به شکلی که موافقان و مخالفان آنها هم در فضای مجازی حسابی از خجالت هم درآمدند.

در این میان برانکو روز گذشته در گفت و گو با یکی از رسانه های کروات جمله ای به کار برد مبنی بر اینکه «رفتار کی روش خاص است. درحالی که همه ما می دانیم او از کجا می آید. ما در کشوری با فرهنگ تحصیل کرده ایم و به تحلیل و ارزیابی چنین شخصیت هایی نمی پردازیم».

 

این اظهار نظر برانکو با واکنش کارلوس کی روش همراه شد و او اعلام کرد: برانکو یک بار دیگر من را به چالش کشید و علامت سوالی به خاطر جایی که در آن متولد شده ام و کشوری که از آن می آیم، مقابل من قرار داد. اگر او در تلاش است که کشور بنده پرتغال را که شهروند آن هستم، مورد تحقیر یا توهین قرار دهد یا موزامبیک کشوری که در آن به دنیا آمده ام، من این مساله را به دستان توانمند سفرای این کشورها واگذار می کنم که به این مساله رسیدگی کنند.

مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ما درباره واکنش این کمیته به جنگ رسانه ای کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ اظهار داشت: در حال حاضر به این ماجرا و اظهارات برانکو و کی روش علیه هم ورود نمی کنیم.

او درباره اینکه به نظر می رسد اظهارات اخیر برانکو به کارلوس کی روش، نوعی توهین نژادی است و راهکار قانونی در این موارد چیست، گفت: درصورتی که بحث توهین یا تبعیض نژادی مطرح باشد و طرفین شکایتی از هم داشته باشند، این موضوع را پیگیری می کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید