چگونه استوری‌های خود را فقط برای افراد خاص منتشر کنیم؟

توسط قابلیت Close Friends list که جدیدا به اینستاگرام اضافه شده، می‌توان استوری‌ها را فقط با افراد مورد نظر خود مانند دوستان نزدیک، به اشتراک گذاشت. برای ساخت لیست دوستان نزدیک و انتشار استوری‌ برای افراد خاص در اینستاگرام، ادامه این مطلب را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، توسط استوری در اینستاگرام می‌توان پست‌هایی را با محدودیت زمانی یک روزه منتشر کرد و با فالوورهای خود به اشتراک گذاشت. محبوبیت بالای این بخش باعث شده تا اینستاگرام با انتشار آپدیت‌های مختلف، قابلیت‌های بیشتری را به آن اضافه کند. (چطور در اینستاگرام فیلم‌های بیشتر از یک دقیقه آپلود کنیم؟)

تا پیش از جدیدترین آپدیت اینستاگرام، کاربر تنها می‌توانست از منوی تنظیمات، استوری‌هایش را برای افراد خاص پنهان کند. در واقع در این حالت اگر شما می‌خواستید افراد کمی استوری شما را مشاهده کنند، تنها راه موجود، پنهان سازی آن برای همه فالوورها به جز افراد مورد نظر بود. (چگونه در اینستاگرام استوری افراد را بدون اطلاعشان مشاهده کنیم!)

اما اکنون اینستاگرام با قابلیت Close Friends list بخشی را به استوری اضافه کرده تا کاربر بتواند توسط آن استوری‌هایش را تنها برای افرادی که مدنظرش بوده، منتشر کند. به این ترتیب، تنها افراد مشخص شده قادر به دیدن استوری خواهند بود.

در صورتی که می خواهید با استفاده از قابلیت Close Friends list به انتشار استوری‌ برای افراد خاص در اینستاگرام بپردازید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. جدیدترین نسخه از اینستاگرام را از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید. دقت کنید قابلیت Close Friends list در جدیدترین نسخه منتشر شده این اپلیکیشن فعال می‌شود.
  2. برنامه را باز کرده و وارد پروفایل خود شوید.

قابلیت Close Friends list

  1. بر روی آیکون جدیدی که در بخش بالایی رابط قرار گرفته، کلیک کنید.

قابلیت Close Friends list

  1. با باز شدن صفحه Close Friends list، افرادی را که می‌خواهید به استوری شما دسترسی داشته باشند، انتخاب کنید. این کار با کلیک بر روی دکمه Add انجام پذیر است.
  2. بعد از انتخاب افراد مورد نظر، بر روی Done کلیک کنید.

قابلیت Close Friends list

  1. هنگامی که می‌خواهید استوری خود را منتشر کنید، بر روی گزینه Close Friends تپ کنید.

قابلیت Close Friends list

با این کار استوری شما فقط برای افرادی که مشخص کرده‌اید، نمایان شده و سایر فالوورها متوجه این که استوری جدید پست کرده‌اید، نمی‌شوند.

برای استفاده از قابلیت Close Friends list به نکات زیر هم توجه کنید:

  • امکان حذف و اضافه کردن افراد در لیست دوستان نزدیک اینستاگرام به کاربر داده می‌شود.
  • در مرحله 4 می‌توان برای پیدا کردن افراد، از نوار جستجو استفاده کرد.
  • لیست دوستان نزدیک شما با دیگر افراد به اشتراک گذاشته نمی‌شود.
  • امکان هایلات کردن استوری منتشر شده برای دوستان نزدیک وجود دارد. تنها افراد موجود در این لیست می‌توانند استوری هایلات شده را مشاهده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید