مکالمه ویدیویی چهار نفره به اینستاگرام اضافه شد

مطابق وعده‌های قبلی، بالاخره قابلیت مکالمه ویدیویی به اینستاگرام اضافه شد. به لطف این قابلیت می‌توانید زمانی که در دایرکت هستید به طور همزمان با ۴ نفر مشغول مکالمه تصویری شوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از ویژگی‌های جالب مکالمه ویدیویی اینستاگرام این است که می‌توانید در حین صحبت، پنجره را مینیمایز کرده و بدون ایجاد وقفه در تماس به بقیه کارهایتان در اپلیکیشن برسید. ضمنا در حین تماس هم می‌توانید از دیگر دوستان‌تان برای پیوستن به مکالمه دعوت کنید و در صورت عدم تمایل، آن‌ها را میوت یا به اصطلاح بی صدا نمایید.

 

مکالمه ویدیویی اینستاگرام
 

برای شروع یک مکالمه کافیست وارد دایرکت یکی از دوستان‌تان شده و روی آیکن جدید «دوربین» در گوشه بالا و سمت راست صفحه اشاره کنید. در این صورت تماس شما برقرار می‌شود و در حین تماس می‌توانید دو نفر دیگر را هم به مکالمه دعوت کنید.

 تب اکسپلور جدید هم یکی از تغییراتی است که در آپدیت جدید اینستاگرام منتظر شماست. تغییرات این بخش خیلی  بنیادین نیستند و روی ظاهر کلی اکسپلور تأثیر زیادی نداشته‌اند.

 

مکالمه ویدیویی اینستاگرام
 

با این وجود تغییر جدیدی که در همین قسمت نظرتان را جلب می‌کند، اضافه شدن بخش تازه‌ای برای پیشنهاد کانال‌های ویدیویی بر اساس موضوع است. این بخش را می‌توانید در قسمت بالای تب اکسپلور مشاهده کنید.

کانال‌های مذکور شامل موضوعاتی مثل ورزش، فیلم و تلویزیون و ... می‌شوند و گزینه جدید “For You” هم به شما کلکسیونی از پست‌های دیگر کاربران (این بار هم بسته به سلایق و نحوه تعامل‌تان در گذشته) پیشنهاد می‌دهد.

اما می‌رسیم به یکی از هیجان‌انگیزترین قابلیت‌های جدید اینستاگرام: افکت‌های جدید AR یا همان واقعیت افزوده که این بار برای حساب‌های کاربری شخص ثالث هم آزاد شده‌اند.

 

مکالمه ویدیویی اینستاگرام
 

اینستاگرام از این به بعد به صاحبان حساب‌های کاربری پرطرفدار اجازه‌ می‌دهد که افکت‌های AR مختص خودشان را ساخته و به دیگران ارائه کنند. بدین شکل که با دنبال کردن هر حساب کاربری (مثلا حساب رسمی NBA) افکت‌های AR مخصوص آن به استوری‌های شما اضافه می‌شود تا بتوانید از آن‌ها در استوری‌های خودتان استفاده کنید.

انتشار به‌روزرسانی جدید اینستاگرام از همین حالا آغاز شده، اما باید بدانید که این آپدیت یک آپدیت تدریجی است و شاید برای رسیدنش به شما لازم باشد که کمی منتظر بمانید. توصیه می‌کنیم تا زمانی که آپدیت به شما برسد، اینستاگرام را در iOS و اندروید به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید