گفت و گوی جی پلاس با عضو تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه؛

شاهرودی: بازیکنان با دل و جان برای تیم ملی بازی کردند/ موافق تمدید قرارداد کی‌روش هستم

عضو تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه می‌گوید همه بازیکنان با دل و جان برای تیم ملی بازی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛‌ تیم ملی فوتبال ایران با تساوی یک بر یک مقابل یاران کریستیانو رونالدو از راهیابی به دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه بازماند. شارگدان کی‌روش در عین ناکامی از صعود به دور بعد، توانستند بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی را ثبت کنند و تحسین و تمجید کارشناسان و رسانه‌های داخلی و خارجی را به دنبال داشته باشند.

تیم ملی ایران در دیدار برابر پرتغال نه تنها به دفاع مطلق نپرداخت بلکه حریف خود را کاملا عقب راندند و روی یک شوت از راه دور گل خورد که کاری هم از بیرانوند بر نمی‌آمد. بیرانوند این گل را دقایقی بعد با مهار پنالتی رونالدو جبران کرد و به چهره اصلی این بازی تبدیل شد. در دقایق پایانی بازی داور یک پنالیت به سود ایران گرفت و کریم انصاریفرد با گل کردن این موقعیت، ایران را به بازی برگرداند اما شاگردان کی روش نتوانستند گل دوم را به ثمر برسانند و از صعود بازماندند.

رضا شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره تساوی ایران و پرتغال و حذف ایران در جام جهانی اظهار داشت:اولین صحبت من است که به این کادر فنی و بازیکنان باید افتخار کرد چون به قهرمان اروپا طوری فشار وارد کردیم که به تساوی راضی بود.

وی افزود: اگر طارمی کمی بیشتر دقت کرده بود الان صعود کرده بودیم ولی به نظرم داور در اندازه این بازی نبود. نه اینکه او خیلی اشتباهات تاثیر گذار داش ولی کلا غلط سوت می‌زد. قطعا اگر زودتر به گل رسیده بودیم می‌شد موقعیت‌های بهتری ایجاد کنیم. ما مرتب و منظم بازی کردیم و در نیمه اول بازی را کنترل کردیم و در نیمه دوم سعی کردیم حمله کنیم. اینها کار تمرین شده‌ای بود.

شاهرودی تاکید کرد: شاید می‌شد از اول میلاد محمدی بازی می کرد چون فکر می‌کنم پرتغال معمولا در سمت چپ بازی می‌کرد و در این بازی او به سمت راست آمده بود. او مسن بود ولی فوق‌العاده خوب کار می‌کرد.با آمدن محمدی سمت چپ برای کوارشما بسته شد. از طرفی وقتی قدوس و انصاری فرد آمدند ورق بازی برگشت و دیدی که بازی هم مساوی شد.

او درباره عملکرد آزمون گفت: سردار آزمون خوب بازی کرد و خیلی زحمت کشید. هر بازیکنی برای تیم ملی بازی کرده با دل و جان بازی کرده و تلاش خود را انجام داده و همانطور که گفتم همه تلاش کردند.

عضو تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 تصریح کرد: این مساوی برای ما ارزش برد را داشت و این خیلی مهم است که یک ملت 80 میلیونی به این بازیکنان اعتماد و دعا کردند و به شخصه خیلی ناراحتیم که به مرحله بعد صعود نکردیم. فوتبال همین است و باید این را بپذیریم که صعود نکردیم.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص آینده تیم ملی گفت: شنیده‌ام که قرارداد کی‌روش رو به تمدید است، تاریخ نشان داده از زمانی که کی‌روش آمده هر تصمیمی گرفته اشتباه نکرده است. مطمئنا اگر او شرایطی داشته باشد برای بهبود فوتبال ما است. او نسل ما را عوض کرده و دیدید چند لژیونر به اروپا ترانسفر شدند. در جایی خواندم کی‌روش گفته که لژیونرهای ما باید در تیم های اروپایی بازی کنند نه در کشورهای عربی. او روی خیلی مسائل کار کرده و باید از نظر فنی او را تائید کنیم. صد در صد موافقم که قرارداد او برای جام جهانی آینده تمدید شود.البته تمام حرف‌های من فنی است و به مسائل جانبی و برخی از ادبیات کی‌روش کاری ندارم اما معتقدم حضور او می‌تواند برای فوتبال ایران مفید باشد.

دیدگاه تان را بنویسید