مهاجم سابق تیم ملی در گفت و گو با جی پلاس؛

حسین کلانی: دنیا فهمید چه استعدادهایی در ایران وجود دارد/ عقل سلیم حکم می کند کی روش تا جام ملت ها بماند

مهاجم تیم ملی در جام جهانی 1978 می گوید در جام جهانی 2018 روسیه همه بازی های خوب ایران را دیدند و فهمیدند چه استعدادهایی در ایران وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی ایران با وجود ارائه یک بازی خوب و تهاجمی مقابل پرتغال نتوانست این تیم را شکست دهد و در نهایت به تساوی یک بر یک مقابل قهرمان اروچا دست یافت و با یک امتیاز کمتر نسبت به پرتغال و اسپانیا از صعود به دور دوم جام جهانی بازماند.

شب گذشته یاران کارلوس کی روش برخلاف دو بازی گذشته دست از دفاع مطلق برداشتند و توانستند از ابتدای بازی موقعیت های خوبی را روی دروازه یاران رونالدو ایجاد کنند اما در اواخر نیمه نخست پرتغال روی شوت زیبا و فنی کوارشما به گل نخست دست یاقت.

بعد از این گل به دامنه حملات ایران اضافه شد اما این حملات نتیجه ای به دنبال نداشت تا اینکه پرتغال با استفاده از سیستم VAR پنالتی شد. رونالدو، بهترین بازیکن جهان پشت ضربه قرار گرفت اما علیرضا بیرانوند با یک واکنش سریع و خوب شوت او را در دو ضرب گرفت تا مانع از خوردن گل دوم توسط ایران شود و روحیه بازیکنان تیم ملی هم افزایش پیدا کند.

در ادامه بازی ایران حملات خود را بیشتر کرد تا کنید در اواخر بازی داور این بار هم با استفاده از سیستم ویدئویی، یک پنالتی به سود ایران گرفت تا کریم انصاری فرد بازی را به تساوی بکشاند. با این اتفاق حملات ایران بیشتر شد اما شاگردان کی روش نتوانستند گل دوم را به ثمر برسانند و پرتغال از حذف و شکست مقابل ایران فرار کرد تا رویای صعود به دور یک هشتم نهایی جام جهانی همچنان در ایران زنده بماند و به سال های آینده موکول شود.

بازی آبرومندانه ای مقابل پرتغال انجام دادیم

حسین کلانی، بازیکن سابق تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ به تمجید از بازیکنان و کادرفنی ایران پرداخت و گفت: تیم ملی بازی بسیار خوب و آبرومندانه ای را مقابل قهرمان جهان انجام داد. پرتغال توانسته بود سه گل به اسپانیا بزند و مراکش را هم شکست داده بود اما مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشت چرا که بازیکنان جوان تیم ملی کاملا آن ها را مهار کردند.

او با اشاره به محو شدن رونالدو در بازی گفت: رونالدو هیچ نشانی از بازیکنی نداشت که بهترین بازیکن جهان است. او کاملا توسط مدافعان جوان ایران مهار شده بود و از روی عصبانیت با آرنج پورعلی گنجی را هم زد. این نشان می دهد که تیم ملی در بخش دفاعی به خوبی سازماندهی شده بود. گلی که پرتغال زد به قدری زیبا بود که هیچ دروازه بانی نمی توانست آن را مهار کند و روی کار تاکتیکی نبود.

پرتغال دست به وقت کشی زده بود

بازیکن سابق تیم ملی به سازماندهی تیم ملی در بخش هجومی اشاره کرد و گفت: همانطور که پیش بینی می کردم تیم ملی ایران به خوبی در بخش هجومی کار کرد و تیم روحیه بسیار بالایی داشت. ما بعد از دو بازی با مراکش و اسپانیا اعتماد به نفس بالایی داشتیم و مهار کردن بازیکنان ایران کار دشواری بود. ایران به قدری به پیروزی و زدن گل نزدیک بود که قهرمان جهان در دقایقی از بازی دست به وقت کشی زد.

کلانی درباره محقق نشدن رویای صعود تیم ملی به دور بعد نیز خاطرنشان کرد: ما بهترین عملکردمان را در ادوار مختلف جام جهانی داشتیم. همه زبان به تحسین از تیم ملی گشودند. همه چیز خوب بود و فقط حسرت می خورم که چطور نتوانستیم به دور بعد صعود کنیم. اگر کسی اسپانیا، پرتغال و مراکش را نمی شناخت فکر می کرد ایران با سه تیم معمولی هم گروه است اما ما در گروه مرگ بودیم. در همین گروه مراکشی که انگیزه صعود نداشت، تا لحظه آخر مقابل اسپانیا به پیروزی رسیده بود و شاید با بدشانسی مقابل این تیم به تساوی دست یافت. شرایط رقابت در این گروه بسیار دشوار بود و پرتغال و اسپانیا به سختی راهی مرحله بعد شدند.

مهار پنالتی رونالدو انگیزه بازیکنان ایران را افزایش داد

پیشکسوت پرسپولیس همچنین به عملکرد خوب علیرضا بیرانوند اشاره کرد و افزود: اگر ایران گل دوم را از پرتغال می خورد، شیرازه تیم ملی از هم می پاچید اما بیرانوند با یک مهار خوب مانع از این اتفاق شد و همین کار هم روحیه بازیکنان را افزایش داد. واقعا به داشتن چنین بازیکنان جوانی افتخار می کنم. در این دوره از مسابقات همه دیدند که چه استعدادهایی در فوتبال ایران نهفته است و از این پس بیشتر به سراغ بازیکنان ایرانی می روند.

کلانی درباره عملکرد کارلوس کی روش روی نیمکت ایران گفت: او به خوبی بازیکنانش و رقابی تیم ملی را می شناخت و هر چیزی که می گفت درست بود. اگر می توانستیم قبل از جام جهانی چند بازی تدارکاتی خوب برگزار کنیم در دو بازی اول استرس و ترسی نداشتیم. فکر می کنم ما باید از اسپانیا حداقل یک مساوی می گرفتیم. در هر حال کی روش یک بار دیگر قابلیت هایش را نشان داد و همه مردم قدردان او هستند. او تحولی در فوتبال ایران به وجود آورده است.

کی روش را تا جام ملت ها حفظ کنیم

او در پایان درباره علاقه مندی فدراسیون به تمدید قرارداد کی روش تا جام ملت های آسیا اظهار کرد: زمان زیادی تا جام ملت های آسیا باقی نمانده است. عقل سلیم حکم می کند او را برای این مسابقات حفظ کنیم و بعد از سال ها ناکامی برای رسیدن به قهرمانی آسیا تلاش کنیم. ما الان مدعی اول قهرمانی هستیم و می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم. باید ببینیم مذاکرات فدراسیون و کی روش به کجا ختم می شود.

دیدگاه تان را بنویسید