تغییر چهره ایستگاه‌های مترو در تهران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از بازنگری سازه‌های ورودی، خروجی مترو و سایر سازه‌های ایستگاه‌ها که در سطح شهر دیده می‌شوند و تناسبی با جایگاه ایستگاه‌ها در شهر و بافت پیرامون آن ندارند، خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی امام با اشاره به اینکه هر ایستگاه مترو حداقل دو ورودی دارد، اظهار کرد: ایستگاه ها علاوه بر سازه های ورودی، به طور میانگین دارای 4 سازه هواکش دیگر نیز هستند که در سطح زمین فضاهای قابل توجهی را اشغال و نمود ویژه ای در سطح شهر دارند. در حالی‌که در بسیاری از کشورهای دنیا سازه‌های کم‌حجم و متناسب با محیط شهری تعبیه‌شده است که عملا نه تنها مشکل تملکی کمتری داشته، بلکه در هماهنگی با محیط اطراف، همگونی مناسبی با سطح شهر دارند.


وی افزود: برای ایجاد زیبایی بصری و بهره‌وری حداکثری از فضای شهری باید از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده کنیم و با تشکیل کارگروه ها و اتاق فکرهایی با حضور کارشناسان خبره مترو، معماری و شهرسازی، از روش‌های اجرایی جدید بهره خواهیم برد.

 به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، در دوره جدید مدیریتی، به منظور بروزرسانی طرح ها و استفاده از آخرین دستاوردهای جهانی و متناسب سازی آن ها با شرایط کشور، مباحث متعددی در زمینه‌های اعمال تغییر در روش‌های اجرا، معماری ایستگاه‌ها، تجهیزات، ناوگان، بهره برداری، مباحث اقتصادی، سرمایه‌گذاری و ... در قالب کارگروه‌های تخصصی مختلف در دستور کار و در حال انجام است که باید نقاط قوت و ضعف شرایط موجود را بسنجیم و فرصت‌ها و پتانسیل را در طرح‌های آینده لحاظ کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید